کیبورد تاچ پد دار به کیبوردی گفته می‌شود که در کنار دکمه‌های خود دارای یک بخش تاچ پد به جای نامبرپد هستند که بیشتر توسط افرادی که کار با تاچ پد را به کار با یک ماوس ترجیح می‌دهند یا برای کار با تلویزیون هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیبورد تاچ پد دار چیست؟

کیبورد تاچ پد دار به کیبوردی گفته می‌شود که از نظر ابعادی، هم اندازه یک کیبورد فول‌سایز است؛ اما به جای دکمه‌هی نامبرپد سمت راست، یک تاچ پد مانند تاچ پدهایی که در لپتاپ‌ها تعبیه می‌شود، دارد.

این کیبوردها می‌توانند برای افراد مختلف، کاربری‌های متفاوتی داشته باشند؛ به عنوان مثال در سیستم‌عامل‌های دسکتاپ میانبرهایی برای کار با تاچ پد وجود دارند، مانند امکان اسکرول کردن صفحه با بالا یا پایین کشیدن دو انگشت روی تاچ پد.

برخی از افراد علاوه بر ماوس و کیبورد خود برای کامپیوتر رومیزی‌شان یک تاچ پد جداگانه نیز تهیه می‌کنند تا بتوانند از این میانبرها استفاده کنند؛ این افراد می‌توانند به جای تهیه جداگانه کیبورد و تاچ پد، یک کیبورد تاچ پد دار تهیه کنند.

کاربرد کیبورد تاچ پد دار

زمانی که در حال کار با تلویزیون هوشمند خود هستید و در حال گشت و گذار در اینترنت هستید، تایپ کردن به کمک کنترل تلویزیون و کیبورد نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش می‌تواند بسیار دشوار باشد؛ کندی سرعت جابه‌جایی اشاره‌گر تلویزیون نیز می‌تواند در مواقعی عذاب آور باشد.

اما با استفاده از یک کیبورد مناسب به این اعمال سرعت بخشید. در این مقاله می‌خواهیم تا با برترین مدل‌های کیبورد تاچ پد دار توسط لاجیتک و بیاند و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم.

این دو مدل کیبورد، کیبوردهای لاجیتک K400 و بیاند BK-6801 RF هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کیبورد لاجیتک K400

لاجیتک K400

کیبورد لاجیتک K400 یک کیبورد تاچ پد دار با دکمه‌های راست و چپ ماوس قابل کلیک است که می‌توانید از آن برای کار با کامپیوتر یا تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید.

از ویژگی‌های این کیبورد وایرلس می‌توان به دکمه‌های اختصاصی مالتی‌مدیا و دکمه چپ کلیک ماوس تعبیه شده در سمت راست و بالای این کیبورد اشاره کرد.

همچنین این کیبورد بی‌سیم دارای برد 10 متر است و می‌توانید به راحتی بر مبلمان خود تکیه داده و بدون نگرانی از قطعی ارتباط از راه دور تلویزیون خود را کنترل کنید.

همچنین این کیبورد تنها با دو باتری AAA یا نیم‌قلم به شما عمر باتری یک ساله را می‌دهد و باید به این نکته توجه کرد که این یکسال به معای یک سال کاربری کیبورد است و زمانی که کیبورد خاموش است از عمر باتری آن کم نمی‌شود؛ پس با خیال راحت می‌توانید تا از این کیبورد و بدون نگرانی از به پایان رسیدن شارژ آن از آن استفاده نمایید.

همچنین نکته قابل توجه در رابطه با این کیبورد ارائه شدن آن با چیدمان دکمه‌های فارسی بر روی کیبورد برای بازار ایران است تا تایپ کردن با این کیبورد تاچ پد دار را به کاری ساده‌ تبدیل کند.

کیبورد تاچ پد دار بیاند BK-6801

اگر به دنبال یک کیبورد تاچ پد دار با قیمت مناسب هستید، کیبورد بیاند BK-6801 برای شما مناسب خواهد بود.

این کیبورد در دو مدل عرضه می‌شود، یکی با اتصال دانگل USB با کد BK-6801 RF و دیگری با اتصال بلوتوث و کد BK-6802 BT تا بتوانید با تهیه کیبورد مناسب خود، آن را به دستگاه مد نظرتان متصل کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال کیبورد بلوتوث به کامپیوتر، تبلت و موبایل

هر دو مدل این کیبورد دارای اتصال Plug&Play هستند و برای کار با دستگاه‌های مختلف نیاز به نصب نرم‌افزار یا درایور ندارند.

تاچ پد این کیبورد می‌تواند تا 3 لمس همزمان را تشخیص دهد و برای کار با کامپیوتر و استفاده از میانبرهای تاچ پد در ویندوز و MacOS مناسب است.

جمع‌بندی

ممکن است تا استفاده از ماوس را به تاچ پد لپتاپ یا کامپیوتر خود ترجیح دهید؛ اما داشتن یا کیبورد تاچ پد دار در کنار ماوس خود می‌تواند، خصوصاً در MacOS، می‌تواند در جابه‌جا شدن در بین پنجره‌های مختلف و استفاده از میانبرهای ترک پد بسیار کاربردی باشد.

اگر قصد تهیه کیبوردی مناسب را برای خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید کیبورد را مطالعه نمایید تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *