ممکن است تا در مراسم‌های معرفی محصولات جدید اپل که در گذشته به صورت زنده برگزار می‌شدند دیده باشید که اسلایدهای آن‌ها به کمک ریموتی که در دست افراد روی استیج هستند کنترل می‌شود. به این ریموت پرزنتر یا ریموت پرزنتیشن گفته می‌شود. اما این ریموت تنها وظیفه جابه‌جایی اسلایدها را بر عهده ندارد و برخی از پرزنترهای پیشرفته‌تر قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کی نوت اپلپرزنتر چیست

پرزنتر یک ریموت کنترل است که امکان کنترل کامپیوتر را حین ارائه برای شما فراهم می‌کند و به دلیل تجربه بهتری که برای مخاطبان شما ایجاد می‌کند، ابزاری حیاتی برای ارائه‌های حرفه‌ای تلقی می‌شود.

در گذشته در پرزنتیشن‌ها معمولاً افراد به کمک یک ماوس بی‌سیم به کنترل اسلاید می‌پرداختند که در حین ارائه کنترل کمی به آن‌ها می‌داد و یا فرد دیگری در پشت کامپیوتر متصل به پروژکتور می‌ایستاد و اسلایدها را کنترل می‌کرد که حس یک ارائه حرفه‌ای را برای حاضران از بین می‌برد. اما حالا با استفاده از یک پرزنتر فردی که در حال ارائه است کنترل کاملی نسبت به ارائه خود دارد و خود به کنترل اسلایدها می‌پردازد.

البته این ریموت‌ها تنها برای عقب و جلو بردن اسلایدهای یک فایل پاورپوینت نیستندو با توجه به ریموت پرزنتری که تهیه می‌کنید می‌توانید قابلیت‌های بسیار بیشتری را از ریموت خود دریافت کنید. در ادامه به برخی از این قابلیت‌ها و معرفی برخی از مدل‌های ریموت پرزنتیشن می‌پردازیم.

زمانبندی ارائه با پرزنتر

برخی از پرزنترها مانند لاجیتک R700 دارای صفحه نمایشی در جلوی خود هستند که شما می‌توانید تا به کمک آن مدت زمانی که می‌خواهید تا ارائه شما محدود به آن شود را مشخص کنید و در حین ارائه تنها با یک نگاه کوتاه از زمان باقی مانده خود مطلع شوید.

پرزنتر

همچنین می‌توانید تا با ست کردن آلارم بر روی پرزنتر خود با کمک پرزنتر خود و بدون نگاه کردن به آن از زمان گذشته از ارائه خود به کمک آلارم‌های ویبره‌ای اطلاع پیدا کنید.

پرزنتر

قابلیت‌های پرزنتر مناسب

همانطور که گفتیم یک پرزنتر دستگاهی پیشرفته‌تر از یک کنترل اسلاید است و به کمک یک پرزنتر می‌توانید تا با پخش ویدئویی که در اسلاید خود قرار داده‌اید بپردازید. همچنین یک پرزنتر مناسب باید تا برد وایرلس مناسبی داشته باشد و شما را محدود به محدوده‌ای خاص نکند تا بتوانید آزادانه بر روی استیج حیکت کنید و با حاضران صحبت کنید.

پرزنتر لیزر دار اگر در اسلایدی از فایل ارائه خود اطلاعات زیادی را قرار داده‌اید و می‌خواهید تا توجه حاضران را به نقطه‌ای خاص متمرکز کنید بیشتر پرزنترها قابلیت این کار را با کمک یک لیزر در بالای ریموت به شما می‌دهد. به کمک این لیزر شما می‌توانید به سادگی به نقاط خاصی از صفحه اشاره کنید و حاضران را از اطلاعاتی که می‌خواهید در اختیار آن‌ها قرار دهید مطلع کنید.

پرزنترهای پیشرفته‌تری مانند پرزنتر لاجیتک SPOTLIGHT نیز وجود دارند که این کار را با ترفندهای کامپیوتری انجام می‌دهند. به عنوان مثال شما می‌توانید برای اشاره به نقطه‌ای خاص از صفحه از 3 قابلیت Spotlight، Magnifier و Digital Laser استفاده کنید. ویژگی‌های پرزنتر لاجیتک SPOTLIGHT را می‌توانید به صورت کامل در ویدئوی زیر مشاهده نمایید.

 

راز داشتن یک ارائه قدرتمند

پرزنتر

به همراه داشتن  یک پرزنتر بی‌سیم عامل مهمی برای داشتن یک ارائه قدرتمند است زیرا با توجه به کنترل بیشتری که روی ارائه خواهید داشت، با اعتماد به نفس بیشتری ارائه خواهید داد. به علت اتصال بی‌سیم و برد زیاد پرزنتر می‌توانید به جای ایستادن پشت یک میز و کنترل ارائه توسط کیبورد و ماوس، آزادانه حرکت کنید و با مخاطبان خود ارتباطات طبیعی‌تری داشته باشید. زمانی که ارائه حرفه‌ای یا آموزشی داشته باشید، این امر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در نتیجه ارائه شما داشته باشد.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

نظرات (6)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *