در گذشته کیبورد مخصوص بازی لاجیتک G413 ساده‌ترین کیبورد گیمینگ با سوییچ‌های مکانیکی بود که لاجیتک ارائه کرده‌ بود. حال لاجیتک نسخه بروزرسانی شده این کیبورد را با نام لاجیتک G513 معرفی و به بازار عرضه کرده‌است.

کیبورد مخصوص بازی Logitech G513 مانند G413 دارای شاسی فلزی شاخته شده‌ از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده در صنایع هوافضا و چیدمانی کامل از دکمه‌های مکانیکی Romer-G است و یکی از کیبورد‌های گیمینگ ارزان قیمت‌تر لاجیتک محسوب می‌شود.

تفاوت‌های اصلی این کیبورد با کیبورد لاجیتک G413 در وجود استراحتگاه مچ دست و نورپردازی RGB با 16.8 میلیون رنگ و قابلیت LIGHTSYNC RGB است.

در ادامه به بررسی این کیبورد مخصوص بازی می‌پردازیم.

 

کیبورد مخصوص بازی

طراحی

طراحی کلی کیبورد لاجیتک G513 تغییر بسیاری نسبت به مدل قبلی خود نکرده است و هنوز هم کیبوردی مکانیکی و باریک با طراحی بدون فریم و بدنه‌ای ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم 5052 است.

بیشتر تجهیزات گیمینگ که دارای بدنه‌ی فلزی هستند به راحتی با لمس سطح آن‌ها اثر انگشت بر روی آن‌ها باقی می‌مانند و ظاهر آن‌ها را کثیف جلوه می‌دهند، اما آلیاژ آلومینیوم و منیزیم استفاده شده در بدنه‌ی این کیبورد از این اتفاق به نحوی جلوگیری می‌کند و با داشتن دکمه‌هایی که می‌توان رویه‌هی آن‌ها را جدا کرد این کیبورد به سادگی قابل تمیز کردن است.

همانطور که گفتیم یکی از قابلیت‌های جدید این کیبورد قابلیت نورپردازی RGB آن و فناوری LIGHTSYNC RGB است که علاوه بر زیبایی کیبورد می‌تواند به استفاده از آن در محیط‌های با نور کم نیز به شما کمک کند؛ همچنین با قابلیت LightSync می‌توانید نورپردازی تمام تجهیزات گیمینگ خود را با یکدیگر تنظیم کنید تا ستاپی یکدست داشته باشید.

استراحتگاه مچ دست این کیبورد نیز بسیار مناسب است. پوشش سطح این استراحتگاه از جنس چرم مصنوعی است تا مقاوم باشد و به زودی خراب نشود و به سادگی قابل پاک کردن باشد. فوم داخل این استراحتگاه از جنس Memory Foam است که بسیار راحت است و به اندازه‌ای بزرگ است تا هر اندازه دستی به راحتی برروی آن قرار می‌گیرد.

کیبورد مخصوص بازی لاجیتک G513 دارای ورودی USB 3.0 در بالای خود است که به شما اجازه می‌دهد تا ماوس گیمینگ خود را به کمک آن را متصل کرده و از تمام سیم ماوس خود استفاده کنید و یا اگر از یک ماوس گیمینگ بی‌سیم مانند ماوس لاجیتک G502 LIGHTSPEED استفاده می‌کنید، گیرنده آن را در فاصله‌ای ناچیز از ماوس خود قرار دهید تا هیچگاه با ماوس خود به مشکل نخورید.

اگر به دنبال ماوس گیمینگ مناسبی برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید ماوس گیمینگ را مطالعه نمایید.

 

کیبورد مخصوص بازی

عملکرد

کیبورد مخصوص بازی لاجیتک G513 از سوییچ‌های مکانیکال لاجیتک Romer-G Linear استفاده می‌کند و مقاومت کمتری در برابر فشار دادن نسبت به دکمه‌های Romer-G Tactile دارد و بسیار بی‌صداتر نیز هستند و تفاوت اصلی عملکرد این کیبورد و کیبورد لاجیتک G413 است.

علاوه بر کم صدا بودن این دکمه‌ها سرعت فعالسازی آن‌ها نیز 25 درصد سریع‌تر نیز هست و با توجه به مقاومت کمتر دکمه‌های برای تایپ نیز مناسب‌تر است و سرعت تایپ شما را نیز افزایش می‌دهد.

 

کیبورد مخصوص بازی

کیبورد مخصوص بازی لاجیتک G513

کیبورد مخصوص بازی لاجیتک G513 یک نسخه بروزرسانی شده از کیبورد لاجیتک G413 است و قابلیت‌های جدید بسیاری دارد اما همچنین دکمه‌های کنترل مدیای جداگانه ندارد؛ اما نورپردازی RGB این کیبورد، سوییچ‌های Logitech Romer-G و استراحتگاه مچ دست بسیار راحت آن را به کیبوردی بسیار مناسب برایگیمینگ و حتی انجام کارهای روزانه تبدیل می‌کند.

اگر به دنبال کیبورد گیمینگ مناسبی برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ را نیز مطالعه نمایید.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *