آیا تا به حال برایتان پیش آمده که آرزو کنید کاش چند دست دیگر هم داشتید و چند کار را به‌صورت همزمان انجام می‌دادید؟ لاجیتک به تحقق این رؤیا کمک کرده، البته نه با ربات‌های انسان‌نما بلکه با یک کیبورد متفاوت. کیبورد لاجیتک K780 را می‌توان به کمک گیرنده یونیفایینگ لاجیتک و بلوتوث به‌صورت همزمان به سه دستگاه متصل کرد. شاید خیلی از مواقع پیش آمده باشد که در حال کار روی یک متن طولانی در کامپیوتر رومیزی خود هستید و همزمان نیز در موبایل خود با یکی از دوستانتان چت می‌کنید. چه بسا شرایط از این پیچیده‌تر هم باشد و بخواهید همزمان روی تبلت خود نیز به یک ایمیل پاسخ بدهید. جابجایی بین دستگاه‌ها کاری سخت و گیج‌کننده است. اما کیبورد لاجیتک K780 با سه دکمه این مشکل را برطرف کرده است.

کیفیت ساخت و طراحی

به‌طور کلی کیبوردها محصولاتی نیستند که کاربران از آن‌ها انتظار ویژگی‌های نوآورانه و فناورانه خاص داشته باشند. معمولاً کیبوردها صرفاً یک وسیله برای انجام کارهای روزمره هستند. اما طراحی لاجیتک K780 این قاعده را به چالش کشیده است. طراحی دکمه‌ها به‌صورت دایره‌ای این کیبورد را تا حد زیادی شبیه به دستگاه‌های ماشین‌نویسی و تلفن‌های قدیمی کرده است و جذابیت خاصی به ظاهر کیبورد بخشیده است.

لاجیتک K780

دکمه‌های این کیبورد دارای شکل دایره با سطح فرورفته هستند که تجربه تایپ بسیار مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کنند؛ همچنین با زاویه دار بودن سطح کیبورد زاویه‌های دکمه‌ها در زاویه‌ای مناسب برای دست قرار می‌گیرد.

هولدر بالای این کیبورد دارای سطحی از جنس سیلیکون است تا دستگاه‌هایی که در این قسمت قرار می‌دهید تعادل خوبی داشته باشند و با زاویه دار بودن سطح پشتی این ولدر دستگاه‌های همراه شما را در زاویه دید شما قرار می‌دهند؛ علاوه بر آن برای استفاده از این کیبورد با دستگاه‌های بزرگ و سنگین وزن مانند تبلت‌های بزرگ این کیبورد وزن زیادی دارد تا بتواند به سادگی تعادل خود را با قرار دادن یک دستگاه سنگین وزن در قسمت هولدر آن حفظ کند.

لاجیتک K780

سازگاری با پلتفرم‌های مختلف و عملکرد باتری

تفاوتی نمی‌کند که چه دستگاهی را می‌خواهید به کیبورد لاجیتک K780 متصل کنید، این کیبورد از تمامی سیستم‌عامل‌های دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ پشتیبانی می‌کند و حتی کلیدهای میانبر مخصوصی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در قسمت دکمه‌های Function خود دارد.

اتصال این دستگاه به کمک گیرنده یونیفایینگ و بلوتوث انجام می‌شود. این کیبورد توانایی اتصال به یک دستگاه به کمک گیرنده USB و دو دستگاه دیگر به کمک بلوتوث و یا استفاده از بلوتوث برای اتصال هر 3 دستگاه است.

پربازدهی‌ترین حالت اتصال این کیبورد زمانی است که به کمک گیرنده USB یونیفای که توانایی اتصال 6 دستگاه به یک کامپیوتر را دارد این کیبورد را به همراه ماوس به کامپیوتر متصل کرده و اتصال به دستگاه‌های دیگر خود را به کمک بلوتوث انجام دهید.

نحوه متصل کردن لاجیتک K780 مشابه اتصال ماوس بلوتوثی است. ابتدا شماره دستگاهی که می‌خواهید برای کیبورد خود اختصاص دهید را با فشار دکمه شماره دستگاه انتخاب کنید؛ این دکمه را فشار داده و نگه‌دارید تا چراغ آن به حالت چشمک زن تغییر حالت دهد؛ سپس در دستگاه خود کیبورد Logitech K780 را انتخاب کنید؛ بعد از این مرحله عددی در نمایشگر دستگاه به شما نمایش داده خواهد شد و با وارد کردن آن عدد در قسمت نامبرپد کیبورد و کلیک دکمه Enter اتصال را تأیید کنید.

به طور کلی کیبورد و ماوس‌های وایرلس لاجیتک عمر باتری بسیار زیادی دارند و این کیبورد نیز از این قاعده مستئنی نیست و تنها با استفاده از دو باتری نیم قلمی تا 2 سال به شما باتری‌دهی می‌کند.

لاجیتک K780 به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

با توجه به وزن بیشتر نسبت به سایر کیبوردها این کیبورد گزینه مناسبی برای استفاده‌های بیرون از خانه یا اداره و همراه بردن با لپ‌تاپ نیست. اما اگر سرعت در کارتان برایتان بسیار مهم است و با توجه به ماهیت کارهایتان همواره به‌طور همزمان از دستگاه‌های موبایل و کامپیوترتان استفاده می‌کنید، کیبورد لاجیتک k780 یک انتخاب خارق‌العاده برای شما خواهد بود.

اگر به دنبال کیبورد مناسبی برای خود هستید پیشهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید کیبورد را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *