ماوس گیمینگ Logitech G903 بهترین ماوس گیمینگ و گرانترین ماوسی است که لاجیتک جی به بازار عرضه کرده است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ماوس می‌پردازیم.

طراحی

از لحاظ طراحی و شکل بدنه Ambidextrous این ماوس، طراحی آن بسیار نزدیک به طراحی نسل قبلی این ماوس یعنی ماوس Logitech G900 است که نکته بسیار مثبتی است، زیرا با توجه به طراحی فوق‌العاده ماوس G900 به هر نحوی که با ماوس کار کنید و آن را در دست بگیرید، با این ماوس راحت خواهید بود. تفاوت طراحی این ماوس با نسل قبلی آن در استفاده از رنگ مشکی در سرتاسر این ماوس است که به آن ظاهر کمی ترسناک‌تری نسبت به نسل قبلی خود می‌دهد.

این ماوس دارای 7 تا 11 دکمه قابل تنظیم با نرم‌افزار G HUB از جمله دکمه‌های تنظیم DPI است. به همراه این ماوس هولدر‌هایی را دریافت می‌کنید که به کمک آن‌ها می‌توانید دکمه‌های کناری این ماوس را که به صورت مغناطیسی متصل هستند، از بدنه آن خارج کنید و این هولدرها را در جای آن‌ها قرار دهید و در نرم‌افزار این دکمه‌ها را غیرفعال کنید.

بهترین ماوس گیمینگ

این ماوس را می‌توانید هم به صورت بی‌سیم و هم به کمک کابل Micro-USB به کامپیوتر خود متصل کنید. همچنین به همراه این کاوس یک دانگل نیز دریافت می‌کنید که می‌توانید با اتصال آن به کابل و اتصال گیرنده ماوس به آن و کابل آن به کامپیوتر خود، گیرنده ماوس را در نزدیکی ماوس قرار دهید و یا برد ماوس خود را بیشتر کنید.

بهترین ماوس گیمینگ

اکثر تفاوت طراحی این ماوس با نسل قبلی خود در بخش زیرین ماوس است که دارای محفظه‌ای است که می‌توانید در آن یک وزنه‌ی 10 گرمی یا و یا یک ماژول PowerCore قرار دهید که در ادامه به توضیح کاربرد آن می‌پردازیم و یکی از دلایل اصلی است که این ماوس را به بهترین ماوس گیمینگ تبدیل می‌کند.

می‌توانید با قدرت بازی کنید

جدیدترین و خارق‌العاده‌ترین قابلیت این ماوس نسبت به رقیبان خود قابلیت شارژ وایرلس این ماوس یا PowerPlay است که به کمک ماوس‌پد مخصوصی انجام می‌شود. این ماوس پد دارای سیمپیچی‌هایی است که می‌توانند با به وجود آوردن میدان مغناطیسی جریان را به باتری ماوس Logitech G903 منتقل و آن را شارژ کنند. برای این کار لازم است ماژول PowerCore را داخل ماوس قرار دهید.

با این قابلیت می‌توانید با ماوس بی‌سیم خود بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتری آن به بازی ادامه دهید. این یعنی در این ماوس یکی از بزرگترین مشکلات ماوس‌های گیمینگ بی‌سیم حل شده است. همچنین این ماوس‌پد دارای گیرنده‌ای برای اطلاعات انتقالی از طرف ماوس است که این گیرنده در نزدیکی ماوس شما قرار می‌گیرد تا حداقل میزان مزاحمت برای موج‌های ارسالی ایجاد شود و این ماوس‌پد با اتصال به پورت USB کامپیوتر شما، نیاز به اتصال گیرنده‌ای را که همراه ماوس دریافت می‌کنید از بین می‌برد.

البته شارژ با این روش سریع نیست و این قابلیت بیشتر برای ثابت باقی ماندن و تمام نشدن باتری ماوس شما در بازی است و شارژ کامل این ماوس با ماوس پد 12 تا 14 ساعت زمان خواهد برد.

شارژ کامل این ماوس نیز 24 ساعت با نورپردازی LIGHTSYNC RGB و بدون آن 32 ساعت است.

عملکرد

درست است که بهترین ماوس گیمینگ یک ماوس بی‌سیم است و نه یک ماوس با سیم، اما این ماوس با وجود قابلیت LIGHTSPEED مانند یک ماوس با سیم سریع است. در تست این ماوس هیچ‌گونه لگ، کندی و یا قطعی ارتباط تجربه نمی‌شود.

البته بیشتر دقت ماوس Logitech G903 از سنسور اپتیکال PMW3366 آن حاصل می‌شود که دارای دقت حداکثری DPI 12000 است. البته نسخه جدیدی از این ماوس با سنسور Logitech HERO نیز به بازار عرضه خواهد شد که دارای دقت سنسور DPI 16000 خواهد بود.

جمع‌بندی نهایی

ماوس گیمینگ Logitech G903 بسیار گران‌قیمت است، اما اگر بخواهید کامل‌ترین و بهترین ماوس گیمینگ را داشته باشید، ماوس Logitech G903 ماوسی است که به دنبال آن هستید و اما اگر می‌خواهید با توجه به ویژگی‌های مختلف یک ماوس گیمینگ مناسب برای خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا راهنمای خرید ماوس گیمینگ را مطالعه کنید.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *