فضای بازی‌های ویدئویی به فضایی پرتنش تبدیل شده است که یک لحظه مکث یا یک خطای کوچک می‌تواند به قیمت جان شخصیت شما در بازی تمام شود. کیبورد‌ها و ماوس‌های استاندارد و عادی به نحوی طراحی شده‌اند که بتوانند در زمینه‌های مختلفی استفاده شوند و ابزارهایی غیرتخصصی محسوب می‌شوند. این ماوس و کیبورد‌ها برای چک کردن ایمیل و یا پرسه در فضای اینترنت مناسب هستند اما برای هدشات کردن در Battlefield 5 و یا اجرای دستورات سریع و پشت سرهم در League of Legends غیر قابل استفاده‌اند.

عوامل مؤثر بر کیفیت بازی

لیست بلند بالایی از عواملی که می‌توانند در نتیجه شما در بازی تأثیرگذار باشند وجود دارد؛ مانند قطعات سخت‌افزاری دستگاه شما و یا سرعت اینترنت. بسیاری از این فاکتورها را نمی‌توان سریعاً و یا با هزینه‌ای کم ارتقاء داد، اما 3 فاکتور اصلی را می‌توان با ارتقاء کیبورد، ماوس و هدست تغییر داد.

تجهیزات گیمینگ

آیا تا به حال پیش آمده است که به دلیل لحظه‌ای کندی در تغییر صلاح و یا پرتاب نارنجک بازی را باخته باشید؟ در این صورت ممکن است که مشکل از ضعف شما نباشد و از مشکل Ghosting تجهیزات گیمینگ شما باشد. کیبوردهای عادی و استاندارد توانایی ثبت دستورات با تعداد بالا و در زمان کوتاه را ندارند و برخی از این دستورات را ثبت نمی‌کنند، به این اتفاق Ghosting می‌گویند. کیبورد Logitech G213 Prodigy کیبوردی با سیستم دکمه‌های Membrane است که با توانایی دریافت و ارسال اطلاعات با سرعتی 4 برابر کیبورد‌های عادی از گوستینگ جلوگیری می‌کند.

تجهیزات گیمینگاین مشکلات در ماوس‌ها نیز وجود دارد، ماوس‌های عادی دارای سنسورهایی ارزان قیمت و با دقت و سرعت کمتر هستند، این سنسور‌ها برای بازی‌های عادی مناسب هستند اما زمانی که رقابت حساس می‌شود، این سنسورها عملکرد سریع و دقت بالای سنسورهای حرفه‌ای مثل سنسور HERO را ندارند. به عنوان مثال سنسور HERO که در تجهیزات گیمینگ Logitech G305 و Logitech G502 HERO 16K استفاده شده دارای سرعت واکنش 1 میلی‌ثانیه هستند که به صورت متوسط دارای سرعتی 8 برابر سنسور‌های عادی هستند و توسط گیمر‌های حرفه‌ای در رقابت‌های جهانی استفاده می‌شوند. اگر قصد تهیه یک ماوس گیمینگ مناسب را برای خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله راهنمای خرید ماوس گیمینگ را مطالعه کنید.

تجهیزات گیمینگ

دریافت اطلاعات بازی مانند صدا نیز به اندازه ارسال آن‌ها در بازی‌های پیچیده و باکیفیت امروز اهمیت دارد. شنیدن صدای محیط و حرکات حریفان در بازی می‌تواند به شما در تشخیص حریفی که از پشت سر می‌خواهد با چاقو شما را بکشد کمک کند. به همین دلیل تجهیزات گیمینگ صوتی حرفه‌ای مانند هدست‌های گیمینگ لاجیتک دارای درایو‌رهای PRO-G با آهنربای نئودیمیومی باکیفیت هستند و هدست‌هایی مانند Logitech G935 و Logitech G635 دارای تکنولوژی‌هایی مانند DTS Headphone X : 2.0 هستند تا بتوانند صدا را در محیطی 3 بعدی برای شما شبیه‌سازی کنند.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *