اگر قصد تهیه هدفون جدیدی را داشته باشید گزینه‌های زیادی خواهید داشت و زمانی که راجع به هدفون‌های مختلف تحقیق کنید خواهید دید که هدفون‌ها به 3 دسته اصلی هدفون‌ عادی، هدفون مانیتورینگ و هدفون گیمینگ تقسیم می‌شوند.

به صورت خلاصه هدفون‌های عادی هدفون‌هایی هستند که برای گوش دادن به موسیقی و استفاده روزانه طراحی شده‌اند. هدفون‌های مانیتورینگ برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تر مانند تنظیم موسیقی استفاده می‌شوند. هدست‌های گیمینگ نیز دارای قابلیت‌هایی هستند که توسط گیمر‌های حرفه‌ای استفاده می‌شوند و در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این قابلیت‌ها بپردازیم و دلیل ترجیح استفاده گیمرها از هدست گیمینگ را درک کنیم.

دلایل تهیه هدفون گیمینگ

هدفون گیمینگ

دلیل اصلی استفاده از هدفون گیمینگ وجود میکروفون و هدست در یک دستگاه است، در حالی که در گذشته می‌بایست میکروفونی را به صورت جداگانه تهیه می‌کردید و استفاده از یک محصول جداگانه به معنای استفاده از یک ورودی بیشتر، یک کابل بیشتر و در نهایت یک صطعه الکترونیکی بیشتر برای خرابی است.

البته برخی نیز بر این اعتقادند که کیفیت میکروفون‌های هدست‌های گیمینگ کیفیت مناسبی ندارند، این مطلب در گذشته درست بود اما حالا هدست هایی مانند هدست گیمینگ Logitech G935 وجود دارند که کیفیت صوتی فوق‌العاده‌ای را در حین بازی در اختیار شما قرار می‌دهند.

مزیت اصلی هدفون گیمینگ نسبت به انواع دیگر هدست و هدفون اسن است که این دسته از هدست‌ها قابلیت پخش صدای سراند را دارند، البته تمام هدست‌های این دسته از میزان یکسانی از این قابلیت برخوردار نیستند. برخی از هدست‌ها شبیه‌سازی کاملاً دقیقی ازمحیط اطراف شما در بازی را به شما می‌دهند و برخی در حد تشخیص جهت صدا به شما کمک می‌کنند.

می‌توان از هدست‌های گیمینگ در موقعیت‌های بسیار مختلفی نیز استفاده کرد. می‌توانید از آن‌ها برای بازی، تماس تلفنی و یا حتی Voice Dictation نیز استفاده کرد. حتی می‌توان از آن‌ها به عنوان یک هدست عادی نیز استفاده کرد.

 

نقاط ضعف هدست‌های گیمینگ

هدفون‌های عادی برای گوش دادن به موسیقی طراحی شده‌اند و صدای آن‌ها به نحوی تنظیم شده‌است که میدرنج قدرتمند‌تری نسبت به تربل و بیس داشته باشند، اما هدست‌های گیمینگ تمرکز بیشتری بر بیس دارند تا صدایی هیجانی تر را در حین بازی به گوش شما برسانند و در زمان گوش دادن به موسیقی شفافیتی که از یک هدست با کیفیت را دارید را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

همچنین هدفون‌های عادی مانند هدفون Volkano Silenco دارای قابلیت‌هایی مانند نویز کنسلینگ هستند که هدست‌های گیمینگ این قابلیت را ندارند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تکنولوژی نویز کنسلینگ و نحوه کارکرد آن می‌توانید مطلب نویز کنسلینگ چیست را مطالعه کنید.

 

راحتی هدست‌های گیمینگ

هدفون گیمینگزمانی که به تهیه یک هدفون گیمینگ می‌پردازید به دنبال هدستی هستید که برای استفاده طولانی مدت طراحی شده‌است. از هدست‌های گیمینگ بسیار بیشتر از هدست‌های عادی استفاده می‌شود. ممکن نیست که بیش از 3 ساعت به صورت مداوم از هدست خود یه صورت روزانه استفاده کنید، اما گیمرها ممکن است 5 تا 6 ساعت را به صورت مداوم در حال بازی باشند و از هدست خود استفاده کنند.

 

اگر قصد تهیه هدست گیمینگی را برای خود تهیه کنید توصیه می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید هدست گیمینگ را مطالعه نمایید.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

نظرات (8)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *