دسته بازی Gaming با سنسور حرارتی از به روزترین تکنولوژی هایی است که شرکت های فعال در حوزه بازی و گیمینگ به دنبال عرضه این محصولات در آینده نزدیک می باشند.

لرزش دسته در هنگام تصادف و برخورد در بازی های ماشین (Racing) مانند بازی پر طرفدار Need For Speed یا اثابت گلوله و تیر در بازی هایی با سبک Shooter games مثل بازی Hitman یا Splinter Cell یک اتفاق بسیار جدید بود که هیجان بازی را چندین برابر می کرد. همین اتفاق، شرکت های بازی سازی را به تولید محصولات جدیدتر، باکیفیت تر و خلاقانه تری در حوزه بازی و گیمینگ انداخت. خارج شدن دسته های بازی از یک دسته معمولی به داشتن امکانات جدید موجب شد تا جدیدترین تکلنولوژی روز دنیا به دسته های بازی به این محصولات اضافه شود.

 

دسته بازی Gaming با سنسور حرارتی سرما و گرما

امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده در جهت افزایش فروش تولیدات خود، به تکنولوژی های جدید روی آورده اند. احساس و تجربه سرما و گرما در دسته های بازی از جدیدترین تکنولوژی است که به دنبال عرضه هر چه زودتر این فناوری در دسته های بازی می باشند.

یک موسسه پیشرفته علمی و تکنولوژی کره ای به نام TEGway یک وسیله ترمو الکتریک باریک و انعطافپذیر که نام کوتاه آن (TED) می باشد را طراحی کرد است . ویژگی منحصر به فرد این تکنولوژی در سرعت زیاد آن در گرم شدن و سرد شدن است. دمایی قابل تغییر دسته 4 تا 40 درجه سلسیوس است.

 

نکته بسیار مهم در طراحی این دسته این است که برای کاهش درد ناشی از سرما و گرما، باید حرارت و یا سرما به صورت یکنواخت در سطح پخش شود تا شبیه سازی در تمامی نقاط دست که با دسته برخورد کرده است به صورت یکنواخت صورت گیرد. در نهایت این شبیه سازی در دسته بازی حس طبیعی بودن تغییر درجه حرارت را به کاربر منتقل می کند.

در حال حاضر این تکنولوژی در بسته هایی با عنوان ThermoReal به بازار عرضه شده است. شرکت امیدوار است که در آینده نزدیک بتواند سخت افزار و این تکنولوژی را در تجهیزات بازی از قبیل جوی استیک، دستکش، صندلی و سایر تجهیزات گیمینگ ترکیب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *