محصول Logitech MeetUp ، جدیدترین راه‌حل Logitech در دسته محصول ConferenceCam محسوب می‌شود. از این محصول به‌عنوان راه‌حلی برای ویدئو کنفرانس یکپارچه یاد می‌شود، که البته کارایی آن نیاز به توضیحات بیشتری دارد. موضوع اول این که، ConferenceCam یکپارچه (all in one) شامل صفحه نمایش نمی‌شود. ارائه یک صفحه‌نمایش در کنار این محصول معایبی دارد و انعطاف محصول را کم می‌کند، قیمت را افزایش می‌دهد، و از طول عمر محصول نیز می‌کاهد. این محصول یکپارچه شامل پردازنده نیز نمی‌شود. این ConferenceCam یکپارچه شامل بلندگو، میکروفون و دوربین می‌باشد.

متأسفانه، دستگاه‌های یکپارچه به خوشنامی معروف نیستند، زیرا تهیه‌ی یک ویدئوی یکپارچه کار واقعاً دشواری محسوب می‌شود. البته ممکن است دلیل این دشواری را متوجه نشوید، و با خود بگویید اکثر تلویزیون‌ها، صفحه‌نمایش و بلندگو را در کنار هم عرضه می‌کنند، و اکثر اسپیکرفون‌ها، بلندگو و میکروفون را باهم دارند، با این حال، ایجاد راه‌حل ترکیبی که بلندگوها، میکروفون‌ها، و دوربین‌ها در یک اتاق را برای کاربرد چند نفره تلفیق کنند کار دشواری است، زیرا این فناوری‌ها ماهیتاً باهم سازگار نیستند.

قرار دادن میکروفون‌ها در کنار بلندگوها منجر به ایجاد بازگشت صدا و اکو می‌شود. قرار دادن بلندگوها در کنار دوربین نیز ممکن است، موجب لرزش تصویر در اثر ارتعاشات شود. این مشکل دو راه‌حل ساده دارد: جداسازی دوربین از اجزاء صدا یا بی‌صدا کردن اجزاء. در این راستا، MeetUp  مسیر دوم و دشوارتر را انتخاب کرده و در آن موفق بوده است.

برای اینکه بهتر قدر این پیشرفت را بدانید، گزینه‌های آن را در نظر بگیرید. جداسازی دستگاه‌های صوتی از دوربین، شبکه‌ای از سیم‌کشی را به وجود می‌آورد. مهم‌تر از همه، این بدین معناست که افراد رو به دیوار صحبت می‌کنند و صدای خود را از میزشان می‌شنوند. این جا افراد کیفیتی عالی از صدا و تصویر در اختیار دارند و البته با تجربه‌ای دور از واقعیت روبرو هستند. یک راه ساده‌ی دیگر، استفاده از دستگاه‌های بدون صداست –بالاخره، یک دوربین با وضوح استاندارد، نسبت به ارتعاشات بلندگو، حساس نخواهد بود. و البته اگر میکروفون‌ها آن‌قدر حساس نباشند، سروصدای پس‌زمینه را به خوبی دریافت نخواهند کرد.

 

اما چرا در یک دستگاه صوتی‌تصویری، به هماهنگی صوت و تصویر نیاز است؟

توجه داشته باشید اگر برای فعال‌سازی ویدیو به اتاق‌های کوچک‌تر نقل مکان کنیم، و آن اتاق برای هدف مورد نظر مناسب نباشد، این تلاش بیهوده خواهد بود. Logitech در تلاش است که با استفاده از محصول MeetUp کاربران را از خرید محصولات جانبی اضافی بی نیاز کند و بدین ترتیب یک راه‌حل برای کنفرانس در اتاق‌های کوچک‌تر و بدون نیاز به هماهنگ‌سازی شکل دهد.

MeetUp چیست؟

در حال حاضر  Logitechسه محصول مناسب برای کنفرانس در اتاق‌های کوچک را در ترکیب ConferenceCam ارائه می‌کند. هر یک از این سه، به یک لپ‌تاپ یا PC نیاز دارند و یک میکروفون خارجی، بلندگو، و دوربین را ارائه می‌دهند، که هدف از آن‌ها انطباق با راه‌حل‌های کنفرانس ویدئویی و همکاری در یک سیستم برای چند نفر است. Logitech  علاوه بر ConferenceCamهای اتاق کوچک، برای اتاق‌های با اندازه‌ی متوسط یا بزرگ، نیز سیستم GROUP را پیشنهاد می‌کند.

علاوه بر این محصول MeetUp جدید، دو محصول دیگر گروه ConferenceCam که مناسب اتاق‌های کوچک هستند، به طور خلاصه معرفی می‌شوند:

  • BCC950: این محصول در سال 2012 معرفی شده است و با هدف استفاده بر روی میزها یا فضاهای کوچک طراحی شده است و شامل یک دوربین eyeball با رزولوشن 1080p HD است و بالای میز کنفرانس نصب می‌شود. همچنین این محصول برای گروه‌های کوچک مناسب است و با توجه به دامنه‌ی دید 78 درجه‌ی آن، برای استفاده‌ی شخصی مناسب‌تر محسوب می‌شود. این مدل برای دسته کوچکی از مشتریان طراحی گردید و با این وجود مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.
  • اتصال ConferenceCam: که در سال 2014 معرفی شده است و در حال حاضر یک محصول رایج و متداول است. در طراحی استوانه‌ای آن، یک دوربین با رزولوشن 1080p با دامنه‌ی دید 90 درجه و شاسی اسپیکرفون قرار داده می‌شود. این محصول یک راه‌حل یکپارچه است که با هدف قرارگیری بر بالای میز طراحی شده است و اصولاً برای گروه‌های 6 نفره یا کمتر مناسب است.

MeetUp جدیدترین و پیچیده‌ترین عضو در میان این دسته از محصولات است و تصویر و صدای بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهد. این مدل یک راه‌حل برای بخش جلویی اتاق محسوب می‌شود که برای قرارگیری در بالا یا زیر صفحه‌نمایش(ها) طراحی شده است. این مدل جدیدترین تکنولوژِی تصویر (دوربین 4K با 13 مگاپیکسل) و دامنه‌ی دید 120 درجه را که برای اتاق‌های کوچک‌تر بهینه‌سازی شده، ارائه می‌کند. بلندگو و سیستم میکروفون شکل‌دهنده‌ی امواج آن، تقریباً آن را به بهترین دستگاه صدایی که Logitech تابه‌حال ساخته است، تبدیل کرده است – در واقع این محصول یکی از بهترین‌ محصولات این حوزه است که تا کنون ارائه شده است.

خانواده‌ی محصولات ConferenceCam، با هدف تطابق داشتن با نرم‌افزارهای پرکاربرد ارتباطی، نظیر Skype تجاری، WebEx، و Zoom طراحی شده‌اند. این محصولات گواهی سازگاری با فروشنده‌ها و توسعه دهنده‌های گوناگونی را در اختیار دارند. ConferenceCam ها با بسیاری از نرم‌افزارها به‌خوبی کار می‌کنند چون در ارتباط با رایانه‌های شخصی این گروه محصول به‌صورت دستگاه‌هایی USB با نصبی آسان و سریع (Plug & Play) عرضه شده‌اند (بلندگو، میکروفون، و دوربین چنین شرایطی دارد) و در این راستا به هیچ درایور ویژه‌ یا نرم‌افزار اضافه‌ای برای فعال سازی این محصولات نیاز نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *