کیبوردها دسته‌ها و انواع مختلفی دارند و هر کدام برای کارهای خاصی طراحی و ساخته شده‌اند. کیبورد و ماوس تجهیزات اصلی کنترل یک کامپیوتر هستند، بنابراین در سرعت و دقت انجام کار‌های شما تأثیر بسیاری دارند و اگر به دنبال تهیه یک کیبورد جدید هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با ویژگی‌های کیبورد مناسب خود آشنا شوید.

ویژگی‌های کیبورد مناسب

کیبوردها با توجه به کاربردها و ویژگی‌های خود به دسته‌های مختلفی مانند کیبورد گیمینگ یا کیبوردهای حرفه‌ای تقسیم می‌شوند، اما هر کیبوردی مناسب هر فردی نیست و ما قصد داریم تا با بررسی ویژگی‌های کیبوردهای مختلف به انتخاب کیبورد مناسب شما برسیم. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

کیبورد وایرلس یا سیم‌ دار

کیبورد وایرلس

هر کدام از انواع اتصال وایرلس و سیم دار کیبوردها مزایا و معیب خود را دارند؛ به عنوان مثال کیبوردهای وایرلس برای گیمینگ دارای لگ و تأخیر زیاد هستند و نیاز به باتری یا شارژ شدن برای استفاده دارند.

همچنین سیم کیبوردهای سیم دار بر روی میز شما ممکن است دردسرساز شوند و امکان استفاده از آن‌ها در فواصل زیاد وجود ندارد.

همچنین کیبوردهای وایرلس نیز با دو پروتوکل مختلف RF و بلوتوث به کامپیوتر شما متصل می‌شوند که هر کدام مزایای خود را دارند.

انتخاب کیبورد مناسب از جهت نوع اتصال بستگی به نوع استفاده‌ای که از آن خواهید کرد دارد. برای مطالعه کامل‌تر پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب کیبورد وایرلس یا سیم دار را مطالعه نمایید.

ساده‌ترین راه اتصال کیبورد به کامپیوتر از طریق پورت USB است. یکی از موارد تفاوت کیبورد گیمینگ و عادی در نحوه اتصال است، زیرا اکثر کیبوردهای عادی دارای اتصال Plug-and-Play هستند.

بدین معنا که برای اتصال آن‌ها به کامپیوتر تنها کافی است تا کیبورد را متصل نمایید و می‌توانید بلافاصله از کیبورد خود استفاده کنید.

اکثر کیبوردهای گیمینگ مانند کیبورد گیمینگ لاجیتک نیز به این صورت هستند، اما دارای نرم‌افزاری مانند نرم‌افزار لاجیتک G HUB هستند که نصب آن‌ها اجباری نیست، اما با نصب این نرم‌افزار می‌توانید به تغییر تنظمات مختلف مانند نورپردازی LIGHTSYNC RGB یا دکمه‌های ماکرو بپردازید.

کیبورد مکانیکی یا ممبران

کیبورد مکانیکی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیبورد مناسب، انتخاب کیبوردی با سوییچ‌ها و دکمه‌‌های مناسب است.

کیبوردهای ارزان قیمت‌تر دارای کلیدهای ممبران هستند و سوییچ‌های مکانیکی و چیکلت اکثراً به دلیل هزینه‌ی بالای تولید محدود به کیبوردهای گران‌قیمت‌تر هستند. به همین دلیل است که کیبورد گیمینگ ارزان قیمت لاجیتک دارای سوییچ‌های ممبران است.

برای مطالعه کامل مطلب تفاوت کیبورد گیمینگ و عادی را مطالعه نمایید اما به صورت خلاصه، اگر مدت زیادی را به تایپ می‌پردازید پیشنهاد می‌کنیم تا به تهیه یک کیبورد مناسب با سوییچ‌های چیکلت، مانند کیبورد لاجیتک K780 یا لاجیتک CRAFT بپردازید.

ارگونومیک کیبورد

کیبورد ارگونومیکطراحی ارگونومیک کیبورد در راحتی استفاده از آن تأثیر زیادی دارد. همچنین ارگونومیک کیبورد صرفاً به چیدمان دکمه‌ها محدود نمی‌شود و نکاتی مانند شکل دکمه‌ها، اندازه آن‌ها، فاصله آن‌ها از یکدیگر و میزان حرکت آن‌ها در تجربه‌ی تایپ شما تأثیر فراوانی خواهد داشت.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد تهیه کیبورد مناسب خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت امکان کیبورد را در فروشگاه‌هایی که امکان تست آن‌ها وجود دارد امتحان کنید تا راحت‌ترین کیبورد مناسب خود را پیدا کنید.

همچنین برخی از کیبوردها مانند کیبورد ارگونومیک لاجیتک ERGO K860 دارای طراحی بدنه‌ی ارگونومیک و استراحتگاه مچ دستی با ارتفاع زیاد است تا دست‌ها را در زمان تایپ در حالت طبیعی خود قرار دهد.

جمع‌بندی

کیبوردهای مختلفی با قابلیت‌های بسیاری در بازار موجودند و یافتن کیبوردی که ویژگی‌های مناسبی برای شما داشته باشد ممکن اما گاهی سخت است و در امیدواریم تا در این مطلب توانسته باشیم تا شما را در انتخاب یک کیبورد مناسب راهنمایی کرده باشیم.

همچنین اگر قصد تهیه یک ماوس مناسب را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب راهنمای خرید ماوس یا راهنمای خرید ماوس گیمینگ را نیز مطالعه نمایید.

اگر هم قصد تهیه ماوس یا کیبوردهای لاجیتک یا بیاند ارائه شده توسط شرکت اسپیرو را دارید می‌توانید تا این محصولات را از نمایندگان رسمی شرکت اسپیرو، لیست شده در صفحه از کجا بخرم سایت اسپیرو تهیه نمایید.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *