همانطور که در مطلب پشتیبانی از ماوس توسط iPadOS گفتیم اپل ساپورت از ورودی ماوس را به سیستم‌عامل تبلیت‌های محبوب خود اضافه کرد و برای آیپد پرو‌های جدید خود به معرفی کیبورد آیپد Magic Keyboard Folio که دارای ترک پد است پرداخت.

اما مشکل اینجاست که این کیبوردهای جدید دارای قیمت سرسام آور 299 دلار برای مدل 11 اینچی و 349 دلار برای 12.9 اینچی است.

کیبورد Magic Keyboardخوشبختانه لاجیتک نیز با معرفی شدن ورودی ماوس برای آیپد و سابقه قبلی خود در ساخت کیبوردهایی با کیفیت برای آیپدهای مختلف به معرفی کیبورد آیپد لاجیتک Combo Touch پرداخته است تا یک کیبورد ترک پد دار را برای سری تبلت‌های محبوب اپل با قیمتی پایین‌تر وارد بازار کند.

کیبورد آیپد لاجیتک Combo Touch

این کیبورد برای استفاده به همراه آیپد نسل 7، آیپد ایر و آیپد پرو 10.5 اینچی طراحی شده‌است و به دلیل نزدیکی ابعاد این 3 مدل آیپد با تمامی آن‌ها می‌تواند کار کند.

مزید دیگری که کیبورد آیپد Logitech Combo Touch دارد این است که اگر بخواهید از کیبوردهای دیگری برای کار با آیپد خود استفاده کنید، می‌بایست آن را به کمک بلوتوث به آیپد خود متصل کنید، اما این کیبورد به کمک Smart Connector در کنار این سری از آیپدها به آن متصل می‌شود.

به همین دلیل نه تنها اتصال این کیبورد بسیار ساده و بدون دردسر است؛ بلکه با این نوع ارتباط نیازی به باتری و یا شارژ کیبورد خود نخواهید داشت و منبع تغذیه کیبورد آیپد شما خود آیپد خواهد بود.

بر خلاف Magic Keyboard Folio و Smart Keyboard Folio این کیبورد در قالب یک قاب است و از آیپد شما در برابر افتادن، برخورد اشیاء و… محافظت می‌کند؛ درحالی که کیبوردهای اپل تنها از سمت جلو و عقب کیبورد شما محافظت می‌کند.

کیبورد آیپد Magic Keyboard Folio به شکلی طراحی شده‌است که در صورت نیاز به کار به صورت لپ تاپ به کمک آهنرباهای قدرتمند این کیبورد آیپد به آن متصل می‌شود و زمانی که نیاز به استفاده از آن به صورت یک تبلت را دارید به سادگی از آن جدا می‌شود تا از آیپد خود مانند یک تبلت استفاده کنید.

کیبورد آیپدکیبورد آیپد Logitech Combo Touch نیز با همین کاربرد اما با یک طراحی بسیار ساده‌تر ساخته شده است و قسمت کیبورد و ترک پد آن قابل جدا شدن است. همچنین اگر آیپد را از قاب Magic Keyboard Folio خود جدا کنید باید آن را به کمک دست خود نگه دارید، اما با قاب و کیبورد آیپد Logitech Combo Touch و استند پشت آن می‌توانید آن را به صورت ایستاده قرار دهید و از آن استفاده کنید.

کیبورد آیپدکیبورد آیپد Logitech Combo Touch مانند کیبورد Magic Keyboard Folio از کلیدهای فیزیکی و قابل کلیک به جابه‌جایی دکمه و با نورپردازی بک لایت استفاده می‌کنند که حس استفاده از یک لپ تاپ را به شما القا می‌کند.

کیبورد آیپدهمچنین در ردیف بالایی این کیبورد دکمه‌های میانبر مربوط به سیستم‌عامل iPadOS قرار گرفته‌اند تا کاربری آیپد را برای شما ساده‌تر کنند.

همچنین اگر با سیستم‌عامل MacOS کار می‌کنید و به کار با دکمه Esc آن عادت دارید می‌توانید یکی از این دکمه‌ها را از تنظیمات خود آیپد به عنوان دکمه Esc تنظیم کنید.

تاچ‌پد کیبورد آیپد Logitech Combo Touch نیز از تمام Multi-Touch Gestures پشتیبانی می‌کند و دقیقاً همانطور که با Magic Keyboard Folio و با آیپد پرو‌های جدید کار می‌کنید می‌توانید با کیبورد Logitech Combo Touch کار کنید.

کیبورد آیپداگر قصد تهیه کیبورد یا ماوسی مناسب را برای خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب راهنمای خرید ماوس و راهنمای خرید کیبورد را مطالعه نمایید.

همچنین می‌توانید ماوس و کیبوردهای بلوتوثی مانند کیبورد لاجیتک K780 با ماوس لاجیتک MX Anywhere 2S و یا کیبورد تاچ پد دار بلوتوث مانند کیبورد لاجیتک K830 را به آیپد خود متصل نمایید و به کمک آن‌ها از آیپد خود مانند یک لپ تاپ استفاده کنید.

نظرات (6)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *