مانیتور ایسوس VC239H یکی از گزینه‌های ارزان قیمت در بین مانیتورهای IPS با رزولوشن Full-HD است که برای کاربری همه‌کاره طراحی شده‌است و از آن می‌توان برای مصارفی مانند بازی و تماشای فیلم و به لطف پنل IPS حتی برای کارهای حرفه‌ای‌تر مانند طراحی گرافیک نیز استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مانیتور ایسوس VC239H بپردازیم.

طراحی مانیتور

بررسی ایسوس VC239H

طراحی مانیتور ASUS VC239H یک طراحی مدرن و بروز و بسیار مشابه مانیتورهای گران قیمت‌تر ایسوس مانند مانبتورهای سری MX و ROG است.

با اندازه مناسب 23 اینچی پنل و حاشیه‌های باریک این مانیتور می‌تواند جلوه بسیار زیبایی را به میز کار شما ببخشد.

البته با توجه به قیمت پایین‌تر در نظر گرفته شده برای این مانیتور شاهد وجود نقاط ضعفی مانند اسپیکرهای نسبتا ضعیف و کم بودن میزان تنظیم جهت تصوی این مانیتور که تنها محدود به تنظیم زاویه دید آن از -5 درجه تا +20 درجه می‌شود و برای تنظیم ارتفاع و جهت مانیتور تنظیماتی وجود ندارد می‌شویم.

تنظیم زاویه VC239H

همچنین اگر قصد استفاده از چندین مانیتور در کنار یکدیگر را دارید حاشیه‌های باریک و مشکی مات ایسوس VC239H و قابلیت نصب به کمک VESA Mount که به شما اجازه می‌دهد تا این مانتیور را به دیوار یا پایه‌های سفارشی نصب کنید برایتان بسیار کاربردی خواهد بود.

به علاوه اتصال مانیتور VC239H به کمک پورت‌های VGA، DV-I و HDMI انجام می‌شود که به شما امکان نصب این مانیتور به دستگاه‌های بسیاری را می‌دهد و شما حتی می‌توانید تا کنسول بازی خود را به این مانیتور نصب کنید و از آن به عنوان یک تلویزیون استفاده کنید.

همچنین با خروجی جک 3.5mm آن می‌توانید تا خروجی صدای آن را به یک هدفون یا سیستم صوتی خانگی با کیفیت متصل کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر

امکانات ASUS VC239H

پنل مانیتور ایسوس VC239H یک پنل IPS با اندازه 23 اینچ با رزولوشن Full-HD است که تراکم پیکسلی بسیار مناسبی را دارد و در فاصله‌ی عادی با پنل مانیتور امکان دیده پیکسل‌های تصویر به صورت جداگانه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: انواع پنل مانیتور

همانطور که گفتیم این مانیتور برای مصارف حرفه‌ای تر مانند استفاده به عنوان یک مانیتور حرفه ای و برای طراحی گرافیک و ادیت فیلم و حتی به عنوان ماینترو گیمینگ و برای بازی نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید: مانیتور مخصوص طراحی گرافیک چه ویژگی هایی دارد

VC239H برای طراحی گرافیک

به عنوان مثال برای طراحی گرافیک 8 تنظیم پیش‌فرض حالت رنگی دارد که در حالت Standard mode رنگ‌ها را شفافیت و تفکیک خوبی نمایش می‌دهد.

اما اگر آن را روی sRGB تنظیم کنید سایه‌های روشن‌تر و واضح‌تری در تصویر خود دریافت خواهید کرد و کنتراست تصویر آن به 680:1 می‌رسد؛ اما Delta E آن به مقدار 1.80 می‌رسد که عملکردی است که از مانتیورهای حرفه‌ای‌تر و با قیمت بالاتری از این مانیتور انتظار می‌رود.

VC239H برای گیمینگ

زمان Pixel Transition در مانیتور ایسوس VC239H مقدار 5ms است که به برای یک مانیتور گیمینگ قابل قبول است.

در تست این مانیتور برای گیمینگ با بازی Battlefield 1 گاهی مقداری تار شدن تصویر و Ghosting در لحظاتی که تصویر به سرعت حرکت می‌کند دیده می‌شود؛ اما این مقدار باعث عدم شفافیت تصویر مانیتور نمی‌شود.

رفرش ریت مانیتور ایسوس VC239H 60 هرتز است؛ اما شما می‌توانید به سادگی مانیتور خود را اورکلاک کنید تا در بازی‌ها رفرش ریت بالاتر و تصویری روان‌تر را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اورکلاک کردن مانیتور

برای مصارفی مانند کاربری روزانه و تماشای فیلم و سریال این مانیتور بسیار ایده‌آل است؛ پنل IPS که رنگ‌های زنده‌ای را به همراه زاویه دید بالا به شما نمایش می‌دهد به همراه رزولوشن Full-HD که در یک پنل بزرگ 23 اینچی قرار گرفته است برای مشاهده فیلم و سریال بسیار مناسب است.

البته پیشنهاد می‌کنیم تا برای این مصارف تنظیم مانیتور را در Standard Mode قرار دهید تا از نسبت کنتراست 1100:1 آن بهره‌مند شوید.

مشخصات ایسوس VC239H

  • Screen Size: 23 Inches
  • Resolution: 1920 x 1080p FHD
  • Aspect Ratio: 16:9
  • Panel Technology: In Plane Switching (IPS)
  • Refresh Rate: 60Hz
  • Response Time: 5ms
  • Contrast Ratio: 1000:1 (Static)
  • Brightness: 250 cd/m²
  • Built-in Speakers: Yes 2 x 1.5w
  • Stand: Height – No
  • Stand: Tilt – Yes (-5°/+20°)
  • Stand: Swivel – No
  • VESA Compatibility: Yes 100 x 100
  • Connectivity: HDMI x 1, DVI x 1, VGA x 1, 3.5mm Audio Jack
  • Dimensions with Stand(WxHxD): 20.99” x 15.09” x 7.86”
  • Weight: 7.5lbs

جمع‌بندی بررسی مانیتور ایسوس VC239H

مانیتور ASUS VC239H ارزش بالای با توجه به قیمت خود دارد؛ در زمان انتشار این مطلب قیمت ایسوس VC239H در حدود 5 میلیون تومان است؛ اما قابلیت‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که در گذشته تنها در مانیتورهای گران قیمت‌تر مشاهده می‌کردیم. طراحی زیبا و مدرن، پنل IPS، تنظیمات رنگ برای داشتن تصاویر با رنگ‌های زنده‌تر یا دقت رنگ بالاتر که هرکدام برای مصارف مختلف بهینه هستند. این‌ها قابلیت‌هایی‌اند که ASUS VC239H را برای هر کاربری مناسب می‌کند.

در صورتی که سوالی درباره این مانیتور دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *