لاجیتک وبکم Logitech StreamCam خود را به عنوان بهترین وبکم برای کسانی که به تولید محتوای ویدئویی و استریمینگ می‌پردازند معرفی می‌کند؛ اما آیا واقعا لایق این عنوان است؟ در این مطلب به بررسی وبکم Logitech StreamCam می‌پردازیم و با قابلیت‌ها و کاربری آن آشنا می‌شویم.

مزایا

  • طراحی خاص و جذاب
  • ویدئو‌های روان با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • قابلیت چرخش برای ضبط ویدئو عمودی

معایب

  • نویز تصویر در محیط کم نور
  • عدم امکان جدا کردن کابل متصل به وبکم
  • عدم وجود امکان تغییر زاویه دید وبکم

بررسی سریع لاجیتک StreamCam

وبکم Logitech StreamCam

وبکم Logitech StreamCam جدیدترین وبکم این برند به شمار می‌رود که مشخصا برای افرادی که به تولید محتوای ویدئویی و استریمینگ می‌پردازند عرضه شده‌است و با توجه به قابلیت‌ها و سابقه‌ای که این برند در تولید وبکم دارد، تعجبی ندارد که با سرعت بالایی این وبکم به یکی از وبکم‌های محبوب برای این دسته از افراد تبدیل شده‌است.

عملکرد این وبکم فوق‌العاده و هم رده با وبکم‌های پرچمدار است؛ اما بهتر بود تا برخی از امکانات ساده مانند امکان جدا کردن کابل اتصال وبکم نیز وجود داشتند.

همچنین این وبکم قیمت $169 دلار است و برای کسانی که به تازگی می‌خواهند به استریمینگ بپردازند و فقط به یک وبکم خوب و با کیفیت برای ویدئو کال نیاز دارند مناسب نخواهد بود.

کار با نرم‌افزار Logitech Capture برای انجام تنظیمات جزئی بسیار ساده است، اما اگر می‌خواهید تغییرات زیادی را در ویدئو خود بوجود آورید نیاز دارید تا از برنامه‌های دیگری مانند OBS یا StreamLabs برای این کار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش استریم در OBS

خروجی تصویر وبکم Logitech StreamCam دارای رزولوشن 1080p با سرعت 60 fps است که تصویری بسیار روان‌تر و سریعتر از 30 fps که در وبکم‌های ارزان‌تر می‌بینیم را ارائه می‌دهد.

اما کاربردی بودن این قابلیت بستگی به شما نیز دارد؛ به عنوان برای ویدئو کنفرانس، بسیاری از نرم‌افزارهای تماس تصویری مانند Google Meet امکان برگزاری جلسه ویدئویی با تصویری با سرعت 60 fps یا برخی اوقات رزولوشن 1080p را به شما نمی‌دهند.

اما در نرم‌افزارهایی مانند Twitch یا YouYube Live می‌توانید از تمام امکانات StreamCam حداکثر استفاده را ببرید. اگر به دنبال یک وبکم با کیفیت هستید تا کیفیت تصویر خود را در استریم‌های خود نسبت به وبکم داخلی لپ تاپ خود افزایش دهید، وبکم Logitech StreamCam یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

بررسی جزئی وبکم Logitech StreamCam

وبکم Logitech StreamCam

در ادامه به بررسی کامل این وبکم می‌پردازیم.

قیمت وبکم

قیمت جهانی وبکم Logitech StreamCam برابر با 169 دلار است که در دسته وبکم‌های گران قیمت قرار می‌گیرد. ممکن است برای بسیاری این مقدار هزینه برای استفاده از این وبکم مناسب نباشد و بتوانند با هزینه کمتر وبکم دیگری از وبکم های لاجیتک مانند لاجیتک C920 را تهیه کنند که برای آن‌ها کیفیت تصویر و امکانات کافی را داشته باشد.

اما اگر درباره داشتن کیفیت تصویر بالا و امکاناتی که یک استریمر به آن‌‌های نیاز دارد جدی هستید، این وبکم مجموعه کاملی برای شما خواهد بود.

طراحی

وبکم Logitech StreamCam دارای بدنه‌ای مکعبی شکل است که در دیگر وبکم‌های این برند یا دیگر برندها دیده نمی‌شود و با روکش پارچه‌ای جلوی خود ظاهر شکیل و خاصی دارد که آن را در بین وبکم‌ها متمایز می‌کند.

البته طراحی این وبکم تنها یا قابلیت ظاهری نیست، بلکه شما می‌توانید این وبکم را به صورت عمودی و افقی نصب کنید و تصویر خود را به صورت Horizontal برای صفحات مانیتور کامپیوتر یا Vertical و مناسب دستگاه‌های همراه ضبط یا استریم کنید و این حالت را با توجه به این که در چه زمانی مشغول انجام چه کاری هستید تغییر دهید.

همچنین نحوه نصب این وبکم نیر به دو صورت و با گیره‌های وبکم برای اتصال به روی مانیتور یا صفحه لپتاپ و یا به کمک 3 پایه انجام می‌شود.

امکان اتصال 3 پایه به وبکم Logitech StreamCam به این معناست که می‌توانید این وبکم را به هر 3 پایه‌ای متصل کنید و با تهیه 3 پایه مناسب می‌توانید در هر حالتی که خواستید وبکم خود را در موقعیت مناسب فیلمبرداری قرار دهید. گیره وبکم به شما امان تنظیم زاویه دوربین در دو جهت عمودی و افقی را می‌دهد.

این وبکم از یک کابل با پورت تایپ سی برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کند که متاسفانه امکان جدا کردن این کابل از وبکم وجود ندارد؛ اما اگر این وبکم به صورت دائم و در ستاپ شما نصب می‌شود، مشکل بزرگی محسوب نخواهد شد.

همچنین باید دقت کنید که کامپیوتر شما دارای ورودی Type-C باشد تا بتوانید این وبکم را به کامپیوتر خود متصل کنید. اتصال وبکم Logitech StreamCam به صورت Plug-and-Play است و برای کار با وبکم با وجود نرم‌افزار Logitech Capture، نیازی به نصب هیچ نرم‌افزار یا درایوری نخواهید داشت.

سطح جلویی وبکم با یک روکش پارچه‌ای پوشیده شده‌است که علاوه بر جذابیت ظاهری و دادن ظاهری مدرن به این وبکم، تا حدودی به عنوان یک Pop filter عمل می‌کند.

عملکرد وبکم

از آنجایی که کیفیت 4K با سرعت 30 fps تصویر وبکم لاجیتک BRIO مورد توجه استریمرهای زیادی قرار نگرفت، لاجیتک در وبکم Logitech StreamCam تصویری با رزولوشن پایین‌تر 1080p اما با سرعت بالاتر 60 fps را به کاربران ارائه داده است. که برای استریم بهتر است و تصویر طبیعی‌تری دارد.

تصویر خام این وبکم به خودی خود کیفیت مناسبی دارد، تنظیمات رنگ طبیعی و خوبی دارد و فوکوس خودکار تصویر کمک زیادی به شما خواهد کرد. اما متوجه شدیم که در تصویر پس زمینه آن مقداری نویز وجود دارد که برای برطرف شدن این مشکل پیشنهاد می‌کنیم تا نورپردازی مناسبی داشته باشید.

تصاویر زیر با تنظیمات White Balance خودکار و در شرایط نوری مختلف گرفته شده‌اند. به غیر از نویز پس زمینه تصویر، وبکم Logitech StreamCam عملکرد خوبی در شرایط نوری ضعیف دارد.

اگر از تصویر خود با تنظیمات موجود در Logitech Capture راضی هستید، می‌توانید ورودی تصویر خود را به همراه تنظیمات انجام شده در این نرم‌افزار به نرم‌افزارهای استریمینگ مانند Xsplit یا OBS منتقل کنید.

البته تنظیمات Exposure و Color Correction روی تصویر خام وبکم امکان ایجاد تغییرات بیشتری را در OBS به شما می‌دهند اگر که می‌خواهید تغییرات زیادی را در تصویر خود به وجود بیاورید.

همچنین نرم‌افزار Logitech Capture به شما امکان انتخاب و تغییر رزولوشن ویدئو (1080p/720p/360p) و سرعت ویدئو (24/255/30/50/60fps) را می‌دهد و این قابلیت را به وبکم شما می‌دهد تا با تنظیم فریم خودکار، روی چهره شما زوم کند و آن را در تصویر دنبال کند.

به صورت کلی وبکم Logitech StreamCam انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند به طور جدی به استریمینگ بپردازند، از وبکم خود تصاویر Full-HD و روان را انتظار دارند و از پس هزینه آن بر می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *