کیبورد یکی از اجزاء اصلی برای کنترل کامپیوتر است و همانطور که در مطلب انواع کیبورد توضیح دادیم با توجه به نوع استفاده آن‌ها کیبوردها در دسته‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. یکی از این دسته‌ها، دسته کیبورد گیمینگ است و ما در این مطلب قصد داریم تا با بهترین کیبورد گیمینگ آشنا شویم.

ویژگی‌های بهترین کیبورد گیمینگ

مدل‌های مختلف کیبوردهای گیمینگ دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و هیچ کیبورد گیمینگی وجود ندارد که در رابطه با آن بتوان گفت که این کیبورد بهترین کیبورد گیمینگ است و بهترین کیبورد برای شما بسته به نوع کاربرد، ویژگی‌های مورد استفاده و ظاهر می‌تواند متفاوت باشد.

برند لاجیتک یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند ماوس، کیبورد، اسپیکر، و بسیاری دیگر است و ماوس و کیبورد گیمینگ نیز یکی از دسته بندی‌های محصولات این برند به شمار می‌رود و در این مقاله قصد داریم تا با 3 مدل لاجیتک G513 و لاجیتک G613 آشنا شویم.

لاجیتک G513

لاجیتک G513

کیبورد لاجیتک G513 ممکن است به ظاهر یک کیبورد ساده گیمینگ با نورپردازی RGB به نظر بیاید. اما این کیبورد یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ موجود در بازار است.

این کیبورد یک کیبورد مکانیکی با سوییچ‌های مکانیکی لاجیتک ROMER-G است که واکنش‌دهی بسیار سریعی به دستورات شما دارند و از عمر کلیک بسیار بالایی برخوردارند. فعالسازی این دکمه‌ها به نیروی زیادی نیاز ندارند و بعد از مدت طولانی تایپ یا بازی شما را خسته نمی‌کنند. همچنین به همراه این کیبورد روکش اضافی دکمه‌های WASD و جهت که دارای طرح نورپردازی متفاوتی هستند را نیز دریافت می‌کنید تا بتوانید ظاهر این دکمه‌های پرکاربرد در بازی را تغییر دهید.

بهترین کیبورد گیمینگ

ویژگی دیگر این کیبورد گیمینگ نورپردازی LIGHTSYNC RGB آن است که علاوه بر قابلیت نصب و اجرای افکت‌های مختلف و شخصی‌سازی ظاهر کیبورد به کمک نرم‌افزار Logitech G HUB می‌توانید به تنظیم نورپردازی هر دکمه به صورت جداگانه بپردازید تا در هنگام بازی کنترل بیشتری نسبت به کیبورد خود داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید تا دکمه‌های WASD خود را به رنگ قرمز، دکمه‌های دیگر دستورات بازی را به رنگ آبی و دکمه‌های بلااستفاده در بازی را خاموش کنید.

بدنه و شاسی این کیبورد از آلیاژ آلومینیوم و منگنز ساخته شده‌است و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خمش و استحکام بسیار بالاتری نسبت به دیگر کیبوردهای گیمینگ که از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده می‌کنند دارد که این کیبورد را به یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ حال حاضر تبدیل می‌کند.

لاجیتک G613

لاجیتک g613

کیبورد لاجیتک G613 اگر بهترین کیبورد گیمینگ نباشد، با ویژگی خارق‌العاده آن قطعاً یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ است. ویژگی اصلی این کیبورد گیمینگ اتصال آن به صورت وایرلس است که تنها به کمک فناوری LIGHTSPEED امکان پذیر است.

کیبورد گیمینگ وایرلس

لاجیتک LIGHTSPEED فناوری اتصال وایرلس لاجیتک است که اتصالی هرچند با برد کم اما پایدار و بدون کندی و لگ را به شما ارائه می‌دهد. این ویژگی اول در برخی از ماوس‌های گیمینگ این برند از جمله لاجیتک G903 و لاجیتک G703 حضور داشت؛ اما حالا با ورود این فناوری به کیبوردهای گیمینگ لاجیتک می‌توانید از کیبورد گیمینگ خود بدون وجود مزاحمت سیم استفاده کنید و حتی اگر ماوس گیمینگ لاجیتکی دارید که به کمک این فناوری به کامپیوتر متصل می‌شود دانگل آن‌ها را یکی کرده و ماوس و کیبورد گیمینگ خود را تنها به کمک یک دانگل USB به کامپیوتر متصل کنید.

بهترین کیبورد گیمینگ

این نکته نیز قابل ذکر است که به دلیل مصرف بالای باتری این فناوری اگر می‌خواهید از کیبورد خود برای انجام کارهای روزانه نیز استفاده کنید و عمر باتری بالا را از کیبورد خود انتظار دارید می‌توانید کیبورد خود را به کمک فناوری بلوتوث به کامپیوتر متصل نمایید. درست است که استفاده از بلوتوث باعث به وجود آمدن لگ بسیار کم در زمان کار با کیبورد می‌شود؛ اما برای انجام کارهایی مانند گشت و گذار در فضای وب به بالاترین سرعت واکنش پذیری کیبورد خود نیازی نخواهید داشت.

این کیبورد گیمینگ برخلاف لاجیتک G513 فاقد نورپردازی LIGHTSYNC RGB است و این امر به دلیل بالا بردن عمر باتری کیبورد است. اما این کیبورد نیز از سوییچ‌های مکانیکی لاجیتک ROMER-G استفاده می‌کند.

جمع‌بندی

کیبوردهای گیمینگ مختلفی با ویژگی‌های متفاوتی وجود دارند و بهترین کیبورد گیمینگ برای هر شخص با توجه به علایق، سلیقه و ویژگی‌های کاربردی و مورد نیاز هر شخص تعیین می‌شود. به عنوان مثالعلاوه بر کیبوردهای مکانیکی، کیبوردهای گیمینگ با دکمه‌های ممبران نیز مانند کیبورد لاجیتک G213 وجود دارند و برای اطلاع از تفاوت این دو نوع دکمه می‌توانید مطلب تفاوت کیبورد مکانیکی و ممبران را مطالعه نمایید.

به همین دلیل اگر قصد تهیه یک کیبورد گیمینگ مناسب را برای خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا با ویژگی‌های مختلف کیبوردهای گیمینگ آشنا باشید؛ برای این کار می‌توانید تا مطلب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ را مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *