در گذشته نمی‌توانستید از یک تبلت انتظار زیادی برای انجام کار داشته باشید؛ به ویژه با توجه به این که تبلت‌ها قیمت ارزان‌تری داشتند و تولید کنندگان آن‌ها تمرکز زیادی بر توسعه‌ی آن‌ها نمی‌کردند. امروزه این دستگاه‌ها دارای پردازنده‌های بسیار قدرتمندی هستند و توانایی‌های زیادی دارند و حتی برخی آن‌ها را جایگزین لپ تاپ خود کرده‌اند. اما برای کار با تبلت هم مانند یک لپتاپ یک کامپیوتر نیاز به کیبورد برای تایپ است. کیبورد مخصوص تبلت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های کیبورد مناسب تبلت

کیبورد مناسب تبلت

تبلت یک لپتاپ کوچک شده یا یک تلفن همراه بزرگ شده است و ویژگی‌هایی از هر دو محصول را به همراه دارد. به همین دلیل در زمان بررسی ویژگی‌های یک کیبورد مخصوص تبلت باید توجه به ویژگی‌های یک لپتاپ و یک تلفن همراه داشته باشید.

یک تبلت از این جهت شبیه به یک تلفن همراه است که دارای یک صفحه نمایش لمسی است و ورودی اطلاعات و دستورات اصلی دستگاه از این طریق است؛ از یک پردازنده با معماری ARM استفاده می‌کند که مصرف باتری کمتری داشته باشد؛ تنها دارای یک پورت اتصال است و کاربرد اصلی آن نیز شارژ دستگاه است که این پورت اکثرا تایپ سی است.

یک تبلت از این جهت نیز مشابه یک لپتاپ است که صفحه نمایش بزرگی دارد و به این دلیل می‌تواند کاربری مشابه یک لپتاپ را داشته باشد.

بر این اساس ویژگی‌های یک کیبورد مخصوص تبلت باید به شرح زیر باشد:

  • اتصال بلوتوث
  • قابل حمل
  • وجود میانبرهای مناسب

در ادامه به توضیح دلیل نیاز به هر یک از گزینه های بالا می‌پردازیم.

اتصال بلوتوث

همان‌طور که اشاره کردیم تبلت‌ها مانند تلفن‌های همراه تنها یک پورت اتصال دارند و اگر آن را با اتصال کیبورد پر کنید دیگر برای شارژ یا اتصال دستگاه‌های دیگر پورتی باقی نمی‌ماند؛ به همین دلیل یک کیبورد مناسب برای تبلت باید قابلیت اتصال با بلوتوث را داشته باشد.

اتصال ماوس و کیبورد با بلوتوث چندین مزیت دارد که یکی از آن‌ها عدم استفاده از پورت‌های فیزیکی است.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال کیبورد بلوتوث

البته راه دیگر استفاده از یک هاب تایپ سی است که برخی از تبلت‌ها مانند آیپدهای غیر پرو و تبلت‌های اندرویدی قدیمی‌تر پورت تایپ سی ندارند و امکان استفاده از این دستگاه در آن‌ها وجود ندارد.

قابل حمل

تبلت از ابتدای معرفی iPad نسل اول از طرف اپل به عنوان دستگاهی معرفی شد کوچک‌تر از لپتاپ، برای افرادی که کاربری سنگینی مانند یک کامپیوتر را از دستگاه خود انتظار ندارند؛ اما می‌خواهند تا دستگاهی با صفحه نمایش بزرگ و قابل حمل داشته باشند.

به همین دلیل قابل حمل بودن مهم‌ترین ویژگی مورد نیاز برای یک کیبورد مخصوص تبلت است. با توجه به این که شما می‌توانید تبلت خود را در هر مکانی همراه خود داشته باشید؛ باید بتوانید کیبورد آن را نیز در کنارش داشته باشید.

به همین دلیل ابعاد کوچک و جمع و جور و وزن کم مواردی هستند که از یک کیبورد مناسب تبلت انتظار می‌رود.

وجود میانبرهای مناسب

میانبرهای کیبورد در ویندوز امکان بسیار کاربردی هستند که به انجام کارها در کامپیوتر به شما سرعت می‌دهند. اخیرا توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل‌های موبایل نیز با توجه به زیاد شدن کیبورد و ماوس بلوتوث که امکان اتصال به این دستگاه‌ها را دارند نیز میانبرهایی را متناسب با دستگاه‌های همراه به کیبوردهای خود اضافه کرده‌اند.

البته با استفاده از کیبورد روی صفحه نمایش نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما کیبوردی که دارای دکمه‌های میانبر باشد و به شما میانبرهای سیستم‌عامل تبلت را نشان دهد کیبورد مناسب برای تبلت است.

کیبورد های تبلت لاجیتک

لاجیتک یکی از قدیمی‌ترین تولید کنندگان تجهیزات جانبی کامپیوتر از جمله کیبورد و ماوس است و کیبوردهایی را برای تبلت‌ها به صورت یونیورسال ارائه داده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

لاجیتک K380

کیبورد k380 برای تبلت

این کیبورد یک کیبورد بسیار کوچک است و هدف آن قابل حمل بودن این کیبورد است، به صورتی که با توجه به ابعاد کوچکش به راحتی در هر کیفی جا خواهد شد.

اتصال این کیبورد تنها به کمک بلوتوث انجام می‌پذید و امکان اتصال و ذخیره به 3 دستگاه بلوتوث مختلف را دارد. اتصال بلوتوث این کیبورد به هر 3 دستگاه به صورت همزمان است و دکمه‌هایی را برای انتخاب دستگاه فعال خود دارد.

همچنین این کیبورد دکمه‌های میانبر را برای کامپیوتر و دستگاه‌‌های اندرویدی است.

لاجیتک K480

کیبورد k480 مناسب تبلت

این کیبورد یک کیبورد بلوتوثی دیگر از لاجیتک است که علاوه بر اتصال بلوتوث و قابلیت اتصال به 3 دستگاه به صورت همزمان؛ جایگاهی برای قرارگیری تبلت یا تلفن همراه شما یا هردو در کنار هم را دارد.

به علاوه با قرار دادن تبلت یا تلفن همراه خود در هولدر این کیبورد، آن‌ها را در زاویه مناسبی نگه می‌دارد تا به راحتی و بدون مشکل بتوانید در تبلت خود تایپ کنید و با آن کار کنید.

این کیبورد نیز دارای دکمه‌های میانبر است و به دستگاه‌های Windows, Mac, Android, iOS را دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی Logitech K480

لاجیتک K780

کیبورد مخصوص تبلت

لاجیتک K780 نیز یک کیبورد مناسب برای تبلت است و از لحاظ قابلیت و ویژگی‌ها بسیار شبیه به دو کیبورد قبلی است؛ اما تفاوت‌های اساسی با آن‌ها دارد.

برخلاف دو کیبورد قبلی این کیبورد برای استفاده دسکتاپ ساخته شده است، به همین دلیل علاوه بر اتصال بلوتوث قابلیت اتصال به کمک گیرنده USB را نیز دارد. البته می‌توانید تا از این گیرنده استفاده نکنید و این کیبورد را با بلوتوث به تمام دستگاه‌های مورد نظرتان متصل کنید.

به علاوه ابعاد این کیبورد بزرگتر از دو کیبورد قبلی است، در سمت راست خود دارای نامبرپد مجزا است و وزن زیادی دارد و قابل حمل نیست.

دلیل وزن زیاد آن‌هم از بین رفتن امکان برگشتن کیبورد زمانی که یک تبلت بزرگ و سنگین وزن مانند iPad Pro یا Surface Pro را روی آن قرار می‌دهید است.

در صورتی که سوالی درباره کیبوردهای مناسب برای تبلت دارید می‌توانید تا سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *