امروزه با شیوع ویروس کوید 19 یا کرونا بسیاری از کسب و کارها به دورکاری کارکنان خود برای حفظ سلامت آن‌ها وسلامت محیط کاری خود روی آورده‌اند. اما برای داشتن روند دورکاری مناسب و در ارتباط بودن با دیگران چه تجهیزات دورکاری مورد نیاز است؟

تجهیزات دورکاری

در گذشته به دلیل محدودیت در سرعت و پهنای باند اینترنت و عدم وجود تجهیزات دورکاری با کیفیت تماس مناسب کارکنان قادر به دورکاری نبودند؛ اما حالا با رشد فناوری‌های ارتباطی قادر به در ارتباط بودن با افرادی در سمت دیگر جهان تنها با فشار یک دکمه هستیم.

امروزه برای دورکاری به تجهیزات بسیار کم و ساده‌ای نیاز است و در این مقاله می‌خواهیم تا به توضیح تجهیزات دورکاری مورد نیاز بپردازیم و به شما در انتخاب تجهیزات مناسب کمک کنیم.

به صورت کلی شما به دو دستگاه سخت‌افزاری و دو قابلیت نرم‌افزاری نیاز دارید:

  • وبکم مناسب
  • هدست اداری
  • نرم افزار ویدئو کنفرانس مناسب دورکاری

وبکم مناسب

وبکم مناسبامروزه وبکم‌های زیادی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی در بازار موجودند. برخی از وبکم‌ها مانند لاجیتک BRIO دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K هستند و برخی مانند وبکم لاجیتک C922 دارای قابلیت حذف تصویر بکگراند بدون نیاز به استفاده از پرده سبز هستند.

اکثر وبکم‌ها دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD 720p هستند، اما بهتر است تا وبکمی با فیلمبرداری Full-HD 1080p مانند لاجیتک C920 را تهیه کنید تا در آینده نزدیک با رشد سرعت اینترنت و قابلیت برقراری تماس با کیفیت بسیار بالا نیاز به تهیه وبکم جدیدی نداشته باشید.

برای مطالعه تخصصی‌تر پیشنهاد می‌کنیم  تا مطلب “راهنمای خرید وبکم” را مطالعه نمایید.

هدست اداری

هدست اداری
هدست اداری چیست؟ هدست اداری نوعی از هدست است که تمرکز آن بر داشتن شفاف ترین صداها در بازه فرکانسی صدای انسان است و برعکس یک هدست گیمینگ بر داشتن بیسی قدرتمند برای شبیه‌سازی صدای انفجار درون بازی نیست.

برخی از این هدست‌ها مانند هدست لاجیتک H800 دارای اتصال USB هستند و هدست‌های بی‌سیم از این دسته دارای اتصال RF به جای بلوتوث هستند.

برخی از این هدست‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند  داشتن LED نشانگر وضعیت تماس هستند تا در کال‌سنترها زمانی که شما در حال مکالمه با فردی هستید به صورت اتفاقی شخصی مزاحم شما در میان تماس نشود.

این هدست‌ها از میکروفون‌هایی با قابلیت حذف نویز اضافی برخوردار هستند و کیفیت صوتی تماس بیشتری را در اختیار افراد در سمت دیگر تماس نیز قرار می‌دهند.

برخی از بهترین هدست‌های اداری لاجیتک را می‌توانید در صفحه تجهیزات دورکاری لاجیتک مشاهده نمایید.

نرم افزار ویدئو کنفرانس مناسب دورکاری

نرم افزار دورکاری مناسبنرم‌افزار ویدئو کنفرانس پلتفرمی است که افراد به صورت تکی یا گروهی می‌توانند در آن با یکدیگر به صورت تصویری در تماس باشند. یکی از مثال‌های بارز این موضوع نرم‌افزار Skype است که توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود.

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس به نرم‌افزار تماس تصویری شباهت زیادی دارد، اما تفاوت‌های عمده‌ای با این دسته از نرم‌افزارها دارند .برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مطلب نرم‌افزار دورکاری را مطالعه نمایید.

تجهیزات دورکاری مناسب لاجیتک را می‌‌توانید در صفحه مربوطه مشاهده نمایید.

امیدواریم تا توانسته باشیم تا شما را در مورد تجهیزات دورکاری مناسب و مورد نیاز شما راهنمایی کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *