لاجیتک و بازگشت دوباره به صدر شرکت های سود آور بعد از رکود را می توان از اتفاقات کم نظیری نامید که کمتر شرکتی قادر به تکرار آن است. این کمپانی بی شک در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات کامپیوتری، صوتی تصویری، ارتباطات ویدئویی و تجهیزات خانه های هوشمند در دنیاست. این شرکت در 2 اکتبر 1981 در کشور سوئیس توسط دو فارق التحصیل دانشگاه استنفورد، دانیل بورل، پیرلوئیجی زاپاکوستا و با همکاری مهندس سابق کمپانی بزرگ ایتالیایی Olivetti جیاکومو مارینی، تاسیس شد. در واقع شروع فعالیت لاجیتک را می توان بر پایه یک شرکت علمی با هدف تولید و تجارت عنوان کرد.

 

نام Logitech از کلمه فرانسوی”logiciel” به معنی نرم افزار مشتق شده است. لازم به ذکر است که در ژاپن، به دلیل شباهت کلمه Logitech با Logitec این برند با عنوان Logicool به ثبت رسیده است. در همان سال های اولیه، دفاتر لاجیتک در سیلیکون ولی کالیفرنیا که مکان اصلی شکل گیری بزرگترین استارت آپ های دنیا بود تاسیس شد. درست از همین مکان بود که لاجیتک شروع به گسترش و معرفی برند خود به دنیا کرد. مسلما در دوران کامپیوترهای رومیزی استفاده یکی از محصولات کیبورد، موس، وب کم، اسپیکر و…لاجیتک را تجربه کرده باشید. لاجیتک تنها تا سال 2008 یک میلیارد ماوس عرضه کرده بود. ولی با تغییر رویکرد بازار از کامپیوتر رومیزی به لپ تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند حضور این برند کمرنگ‌تر شد.

 

تا جایی که این شرکت سویئسی در سال 2011 با کاهش 2 درصدی سود مواجه شد و علیرغم همکاری‌هایی در زمینه‌های مختلف با گوگل، اپل و ایجاد آزمایشگاهی با هدف محصولات کنترلی و تصویری موفقیت چشم گیری بدست نیاورد. اما در ژانویه 2013 با انتصاب آقای برکن دارل (Bracken Darrell) به عنوان مدیر عامل لاجتیک، افق‌های روشنی پیش روی این برند جهانی مقیم در سیلیکون ولی امریکا باز شد.

 

Logitech اقدام به تمرکز بر ایجاد خطوط جدید تولید نظیر اسپیکر بلوتوث، ویدئو کنفرانس و دسته بازی، برای جبران کاهش تقاضای ماوس و کیبورد در بازار کرد. همچنین لاجیتک با سرمایه‌گذاری‌های گسترده برروی کسب و کارهای جوان و کوچک از قبیل شرکت نرم افزاری Prezi ، محصولات و تجهیزات بازی Saitek و Astro ، تجهیزات جانبی تبلت ها، اسپیکر بلوتوث حرفه‌ای آلتیمیت ایرز UE و ایرفون‌های ورزشی Jaybird و تمرکز بر روی محصولات حرفه‌ایی ویدئو کنفرانس و دوربین‌های مداربسته جایگاه جدیدی در بازار تکنولوژی حال حاضر جهان برای خود ایجاد کرد.لاجیتک و بازگشت دوباره به صدر شرکت های سود آور

از طرفی تغییر عملکرد محصولات گذشته به سمت محصولات مرتبط به تکنولوژی روز و تجهیزات خانه هوشمند توانست لاجیتک را از یک شرکت رو به افول به یکی از شرکت‌های پرقدرت در این حوزه بدل کند تا جایی که سهام این شرکت در طول چهار سال گذشته سالانه نزدیک به 100درصد رشد داشته و تبدیل به یکی از سودآورترین شرکت‌های حوزه آی‌ تی شده است. همانطور که در تصویر نمودار ارزش سهام لاجیتک مشاهده می کنید، رشد چشمگیر و روند رو به رشد لاجیتک تا سال 2017 قابل مشاهده است.

 

لاجیتک و بازگشت دوباره به صدر شرکت های سود آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *