کار کردن از راه دور با کمک برنامه های ویدئو کنفرانس در حال محبوب شدن هستند و می توانند تغییر بزرگی را در فضای کاری شما ایجاد کنند؛ واضح ترین تغییر آن نیز از بین رفتن نیاز به رفت و آمد بین محل کار و خانه است؛ هفته کاری تان را بدون استرس دیر رسیدن و هدر رفت زمان رفت و آمد و کمتر شدن هزینه هایتان تصور کنید. تازه این شروع کار است، تحقیقات نشان داده است که کارکنان با این شرایط کاری شادتر و فعّال تر هستند و زمان بیشتری را به کار می پردازند.

کار از خانه برای کارفرمایان نیز بهتر است، نه تنها افرادی شادتر در تیم خود دارند که کارهای بیشتری را در هفته به انجام می رسانند، همچنین هزینه هایشان به شدت کاهش می یابد.

لاجیتک هفته ی کار از خانه را سال گذشته برگذار کرد که باعث شد تا از تولید 60000 کیلوگرم گاز CO2 جلوگیری شود که معادل 230000 کیلومتر رانندگی با اتوموبیل است؛ همچنین به طور متوسط هر نفر مقدار 90 دقیقه در روز اتلاف زمان کمتری داشته باشد.

انجام این کار نیز به سختی ای که تصور می شود نیست و تقریباً 50 درصد از مشاغل می توانند از راه دور انجام شوند و همچنین تحقیقات انجام شده توسط سایت FlexJobs نشان می دهد که بیش تر کار هایی که این ویژگی را دارند برعکس تصور عموم در حوضه های حسابداری، تدریس، سرویس مراجعه کنندگان و حتّی پرستاری است و نشان دهنده این است که کار کردن از راه دور به هر زمینه ای می تواند ورود کند.

منافع کار کردن کارمندان در خانه برای کارفرمایان

بیشتر کارمندان هم اکنون به دنبال منافع خود در این زمینه هستند، به طوری که تعداد افرادی که از راه دور کار میکنند در 12 سال گذشته بیش از 115% افزایش داشته است و شغل هایی که این قابلیت را ارائه می دهند 40% رشد داشته است.

در همین زمان کارفرمایان و تحقیقات انجام شده به نکات بسیار مثبتی در بین این افراد پی برده است.

با توجه به تحقیقات، این افراد :

  • %35-40 بازدهی بیشتری نسبت به افرادی که در دفتر کاریشان کار می کنند دارند
  • در هفته 5 ساعت را بیشتر به کار اختصاص می دهند
  • کمتر شغل خود را رها کرده اند
  • روز های مریضی کمتری دارند
  • از کسانی که در دفتر های کاری کار می کنند شادتر هستند

اگر شما یک کارفرما هستید این شرایط برای شما شرایطی رویایی است؛ کارمندانی با بازدهی بالاترو با روحیه ای شادتر که زمان بیشتری را به کارشان اختصاص می دهند و روزهای کمتری غایب می شوند؛ همچنین

IBM سالانه بیش از 100 میلیون دلار از هزینه هایش را تنها به خاطر کمتر شدن دفاترش کاهش داد؛ علاوه بر آن هر کارمندی که در داخل خانه کار کند بدین معنی است که به یک میز کمتر، یک کامپیوتر کمتر، یک سری لوازم کمترو یک جای پارک کمتر نیاز دارید.

علاوه بر آن لاجیتک از هفته کار از خانه سال گذشته خود کمتر شدن مصرف منابع اندژی و زیست محیطی را گذارش می کند؛ تعداد افراد کمتر به معنی کمتر شدن مصرف منابع انرژی برای روشنایی، دما و کامپیوتر ها که در طول روز روشن هستند.

تبدیل محل کار های امروزی بدین معنی است که اطمینان برقرار کنید که کارمندانتان تجیزات لازم برای کار از خنه را داشته باشند اما این تغییر هزینه بسیار بالایی را به دنبال ندارد، از این جهت که تجهیزات لازک برای کار در خانه عبارت اند از:

اینترنت پر سرعت :

اینترنتی با سرعت بالا و بدون قطعی که بتوان با آن ویدئویی را بدون وقفه تماشا کرد برای تماس های تصویری و ارسال مطالب و پیام کاملاً مناسب است.

نرم افزاری برای تماس های تصویری :

برنامه ای که با قابلیت ایجاد تماس تصویری تا افراد با یکدیگر در ارتباط باقی بمانند که برنامه های رایگان بسیاری با امکان ارائه کیفیت بالا در این زمینه فعّالیت دارند؛ مانند شوکا، ZOOM ، Skype For Bussiness و BlueJeans.

تجهیزات کامپیوتری مناسب :

یک وبکم کم هزینه با قابلیت ارائه کیفیت HD با فریم ریتی بالا و تصویری شفاف و روان تا بتوان با آن جلسات ویدئویی برگذار کرد و در تماس بود. یک کامپیوتر با سرعت و قدرتی مناسب و ماوس و کیبوردی راحت و کاربردی. همچنین افرادی که از راه دور کار می کنند بهتر است تا مکانی را در خانه به محیط کار خود اختصص دهند و کامپیوتر، مانیتور و لوازم مربوط به کارشان را در آن مکان قرار دهند.

تمام نکات مثبت کار از راه دور با همین تجهیزات در دسترس اند؛ پس چرا دعوت لاجیتک را قبول نکنیم و از تجهیزات ویدئو کنفرانسش بهره نبریم تا ببینیم که کار کردن از خانه چه تأثیری بر محیط کاریتان می گذارد؟ شاید به این نتیجه برسید که هر هفته باید هفته کار از خانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *