در این مطلب با نحوه اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی و هات اسپات به شکل وایرلس و با سیم آشنا می‌شویم.

دقت کنید که اسکرین‌شات‌های زیر مربوط به کامپیوتر با ویندوز 11 و گوشی Pixel با اندروید 12 است و ممکن است مراحل انجام برخی از کارها در دستگاه شما متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

چگونه لپ تاپ را با هات اسپات به اینترنت متصل کنیم؟

در بخش اول به نحوه اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی به کمک کابل USB می‌پردازیم، این روش از نظر امنیت و عمر باتری دستگاه همراه شما بهترین گزینه است.

اما اگر می‌خواهید به صورت وایرلس لپ تاپ خود را به اینترنت گوشی متصل کنید اینجا کلیک کنید تا به بخش مربوط به انجام این کار بروید.

  1. در مرحله اول باید اتصال Wi-Fi را در لپ تاپ خود غیر فعال کنید. اصولا اگر قصد اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی را دارید به این دلیل است که اینترنت وای فای که بتوانید به آن متصل شوید وجود ندارد.
خاموش کردن وای فای لپ تاپ

اما اگر در جایی هستید که اینترنت کندی دارد و می‌خواهید به هات اسپات تلفن همراه خود متصل شوید، نمی‌خواهید تا ناگهان به وای فای کند در دسترس متصل شوید.

2. سپس به کمک کابل شارژ مناسب (تایپ سی یا میکرو یو‌اس‌بی یا لایتنینگ) تلفن همراه خود را به لپ تاپتان متصل کنید.

3. در تلفن همراهتان هات اسپات را روشن کنید، در دستگاه‌های iPhone/iPad این قابلیت Personal Hotspot و در دستگاه‌های اندرویدی Hotspot & Tethering نام دارد.

اتصال لپ تاپ به هات اسپات

4. با این کار لپ تاپ شما به صورت خودکار به اینترنت گوشی شما متصل خواهد شد؛ اگر در برقرار شدن ان اتصال مشکلی به وجود آمد بخش انتهایی این صفحه را مطالعه کنید.

چگونه لپ تاپ را وایرلس به هات اسپات گوشی متصل کنیم؟

شما می‌توانید به اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی به صورت وایرلس نیز بپردازید. با این کار می‌توانید چندین دستگاه را به اینترنت گوشی خود متصل کنید.

  1. هات اسپات تلفن همراه خود را روشن کنید.
اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی

2. در کامپیوتر خود به بخش تنظیمات Wi-Fi بروید و دستگاه خود را از لیست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید و سپس با وارد کردن رمز هات اسپات خود به آن متصل شوید.

چرا لپ تاپ به اینترنت گوشی متصل نمی‌شود؟

چندین مورد وجود دارند که ممکن است باعث عدم اتصال لپ تاپ شما به اینترنت از طریق هات اسپات گوشی شود.

  • خاموش بودن وای فای لپ تاپ خود را در صورت اتصال با کابل بررسی کنید. ممکن است کامپیوتر شما به دنبال شبکه وایرلس برای اتصال باشد و یا به یک شبکه وای فای که اینترنت ندارد متصل شده باشد.
  • آیا دیتا خط تلفن همراه خود را روشن کرده‌اید؟ اتصال هات اسپات تنها برای به اشتراک گذاشتن اینترنت نیست و برای این که با اتصال هات اسپات اینترنت داشته باشید باید تنظیمات دیتا و اینترنت همراه تلفن خود را نیز فعال کنید.
  • فاصله تلفن همراه شما با لپ تاپ تان زیاد است؟ اگر از طریق وای فای می‌خواهید به اینترنت گوشی متصل شوید باید فاصله کمی بین گوشی و لپ تاپ شما وجود داشته باشد.
  • آیا خط همراه شما دارای اینترنت فعال هست؟ اگر گوشی شما خود اینترنت نداشته باشد، نمی‌توانید لپ تاپ یا هیچ دستگاه دیگری را از طریق آن به اینترنت متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *