مهم نیست که دکمه‌های کیبورد فیزیکی شما مانند کیبورد تلفن همراهتان تغییر نمی‌کند، در ویندوز 10 به سادگی می‌توان به استفاده از Emoji پرداخت و در این مطلب با نحوه تایپ ایموجی در ویندوز آشنا می‌شویم.

تایپ ایموجی در پیام‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا احساس خود را نیز از طریق متن منتقل کنید و این که از ایموجی استفاده کنید، نکنید یا از کدام ایموجی استفاده کنید می‌تواند به یک متن معنا و مفهوم کاملا متفاوتی بدهد.

امکان تایپ ایموجی در ویندوز 10 مدتی است با آپدیتی به این سیستم‌عامل اضافه شده است و شما می‌توانید به راحتی در هنگام پیام دادن در کامپیوتر خود نیز از ایموجی‌ها استفاده کنید و برای این کار نیازی به کار با تلفن همراه‌تان نخواهید داشت.

می‌توانید از ایموجی‌ها علاوه بر پیام‌ها، در متن‌ها و فایل‌ها، ایمیل، هنگام باز کردن سایت‌های شبکه‌‌های اجتماعی در کامپیوتر و هر جا که امکان تایپ کردن وجود داشته باشد، استفاده کنید.

تایپ ایموجی در ویندوز

نحوه تایپ ایموجی در ویندوز 10

برای استفاده و تایپ ایموجی دی ویندوز 10 مراحل زیر را طی کنید:

  1. هر برنامه‌ای که در آن امکان تایپ کردن وجود داشته باشد (مانند Notepad، Word یا پیام‌رسان‌ها) را باز کنید.

  2. در حالت تایپ پنل ایموجی را با میانبر ویندوز 10 “Windows Key + ;” باز کنید. در اینجا می‌توانید به وارد کردن Emoji, Kaomoji و Symbol ها بپردازید.

  3. در بالای این پنل تبی که دارای چهره خندان است را انتخاب کنید تا فقط ایموجی‌ها را ببینید.

  4. با تایپ کرد ایموجی مورد نظر خود را تایپ کنید.

  5. ایموجی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا آن را وارد متن خود کنید.

ایموجی‌ها در ویندوز نیز کتگوری و دسته‌بندی دارند:

  • Smiley faces and animals
  • People
  • Celebrations and objects
  • Food and plants
  • Transportation and places
  • Symbols

نکات استفاده از ایموجی در ویندوز 10

اگر می‌خواهید به استفاده از ایموجی دسته People بپردازید، می‌توانید از قسمت بالای لیست رنگ پوست ایموجی خود را تغییر دهید.

همچنین می‌توانید با دکمه‌های جهتی کیبوردتان ایموجی‌ها را بگردید، با Tab/Shift + Tab بین دسته‌بندی‌های ایموجی جابه‌جا شوید و با کلیک Enter روی یک ایوجی آن را انتخاب و تایپ کنید.

ایموجی‌هایی که زیاد از آن‌ها استفاده کنید به عنوان ایموجی‌های پر استفاده برای شما ثبت می‌شوند ئ در ابتدای لیست ایموجی‌ها برای تایپ سریع‌تر قرار می‌گیرند.

با کلیک علامت ضربدر بالای پنل ایموجی یا دکمه Esc نیز می‌توانید این پنل را بعد از تایپ ایموجی ببندید.

مطالب مرتبط

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *