ماوس و کیبورد اجزایی حیاتی برای کنترل کامپیوتر هستند و کیبورد و ماوس کمبو مجموعه‌ای است که در آن به جای تهیه یک ماوس و یک کیبورد به صورت جداگانه به شما یک ست کیبورد و ماوس را بکجا ارائه می‌دهد و در این مطلب می‌خواهیم تا به مزایای این پکیج بپردازیم.

اگر درحال تهیه یک کامپیوتر برای خود هستید قطعاً نیاز به ماوس و کیبورد دارید و یک پکیج کمبو یک ماوس و یک کیبورد را به عنوان یک بسته و با قیمتی پایین‌تر از یک ماوس جداگانه و یک کیبورد جداگانه به شما ارائه می‌دهد اما مزایای تهیه یک کیبورد و ماوس کمبو به همینجا ختم نمی‌شود.

 

کیبورد و ماوسگیرنده یکسان کیبورد و ماوس

  1. تنها باید یک گیرنده را به همراه داشته باشید.
  2. یک پورت USB آزاد بیشتری خواهید داشت.

اگر یک کیبورد و ماوس کمبو تهیه کنید به همراه آن‌ها تنها یک گیرنده دریافت می‌کنید، در حالی که با تهیه ماوس و کیبورد به صورت جداگانه برای هر یک از آن‌ها گیرنده‌ای جداگانه می‌گیرید. این موضوع دو منفعت برای شما خواهد داشت :

آزاد بودن یک پورت USB به دلیل قابلیت استفاده از یک دستگاه دیگر به کمک این پورت به صورت همزمان و عدم نیاز به اتصال هاب به خودی خود مزیت بزرگی محسوب می‌شود؛ به همراه داشتن تنها یک گیرنده به این معناست که اگر مجبورید تا کیبورد و ماوس خود را به همراه داشته باشید، احتمال گم کردن این گیرنده کمتر می‌شود.

همچنین برخی از ماوس و کیبورد های کمبو لاجیتک مانند لاجیتک MK710 دارای گیرنده‌ی مخصوص لاجیتک به نام گیرنده یونیفای لاجیتک یا Logitech Unifying Receiver است که می‌توانید به کمک آن تا 6 کیبورد یا ماوس را به کمک آن به یک کامپیوتر متصل کنید.

 

به کمک این گیرنده دیگر نیازی به داشتن گیرنده‌های مختلف ندارید و تنها با یک گیرنده به تمامی ماوس و کیبورد های خود متصل می‌شوید.

این گیرنده با اکثر ماوس‌ها و کیبورد‌های لاجیتک کار می‌کند و می‌تانید آن را به صورت جداگانه نیز تهیه کرده و به کمک نرم‌افزار Logitech Unifying Software آن را به کیبورد و ماوس خود متصل کنید.

 

کیبورد و ماوسقابلیت‌های ویژه نرم‌افزاری

به کمک کیبورد و ماوس های کمبویی مانند کیبورد و ماوس کمبو لاجیتک MX800 که قابلیت کار با نرم‌افزار Logitech Options را دارد، می‌توانید دکمه‌های ماوس خود را شخصی‌سازی کرده تا کار‌های مختلفی را با آن‌ها انجام دهید و با تعریف حرکات مختلف ماوس کار‌های خود را سریع‌تر انجام دهید.

اگر قصد تهیه یک ست کیبورد و ماوس کمبو را برای خود دارید می‌توانید محصولات مربوطه را در صفحه کمبو (کیبورد+ماوس) مشاهده کنید.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *