امروزه تلفن همراه به یکی از اعضای بدن هر شخص تبدیل شده است که در هر مکان و زمانی از وی جدا نخواهد شد! رابطه میان انسان و تلفن همراه در بعضی از افراد به صورت افراطی بوده که منجر به بروز بیماری‌های روانی همچون نوموفوبیا شده و به اضطراب ناشی از جدایی موبایل معروف است. در این مقاله از اسپیرو قصد داریم تا در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی که بر اثر استفاده از موبایل پیش می‌آید، صحبت کنیم و راه حلی ارائه دهیم که با چند راهکار ساده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.

تاثیر امواج موبایل بر روی مغز انسانیکی از عوامل مهمی که امواج موبایل بر روی انسان می‌گذارد؛ تحت تاثیر قرار دادن حافظه است! تحقیقات نشان داده است که هر چقدر میزان استفاده از موبایل در افراد بیشتر باشد به همان میزان حافظه ضعیف‌تر خواهد شد که این امر نشان می‌دهد؛ بروز مبتلایان به آلزایمر در آینده رو به افزایش است. تومورهای مغزی یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که دانشمندان یکی از عوامل آن را امواج الکترومغناطیس موبایل دانسته‌اند؛ علاوه بر مشکلات جسمی که تلفن‌های همراه بر روی مغز انسان دارد، مشکلات روانشناختی نیز برای سلامتی روانی انسان ایجاد می‌شود که بر روابط اجتماعی نیز تاثیرگذار است. با چند راهکار ساده می‌توانید تاثیرات منفی استفاده از موبایل را کاهش دهید. که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

هدست1. مکالمات خود را به کوتاه‌ترین زمان ممکن برساند!

شاید این موقعیت برای شما پیش آمده باشد که در تاکسی نشسته باشید و شخصی مدام با تلفن همراه خود صحبت کند و علاوه بر آلودگی صوتی این شخص بیشترین آسیب را به بدن خود می‌زند زیرا هر چقدر مکالمه با تلفن همراه کوتاهتر باشد به همان میزان آسیب کمتری به وی وارد خواهد شد. پس لطفا به صورت تلگرافی با تلفن خود صحبت کنید 🙂

 

هدست2. از قاب‌های فلزی برای موبایلتان استفاده نکنید!

هنگام خرید قاب گوشی هر چقدر هم قاب‌های فلزی نظر شما را به خود جلب کند، لطفا از خرید آن صرفه نظر کرده و به سراغ قاب‌های دیگر بروید؛ زیرا این جنس از قاب‌ها مانند یک گیرنده امواج را به خود جذب می‌کنند و آسیب بیشتری به بدن شما وارد خواهند کرد.

 

هدست3. اول میزان اس ای آر موبایل را چک کرده بعدا آن را بخرید!

در خرید یک تلفن همراه چیزی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، میزن «اس ای آر» است که درصد جذب اشعه موبایل شما را تخمین می‌زند. پس حتما در هنگام خرید تلفن همراه خود بر روی جعبه به کد اس ای آر آن دقت کنید که هر چقدر این عدد پایین‌تر باشد سلامتی شما کمتر به خطر می‌افتد! در جدول زیر نیز می‌توانید لیست تلفن‌های همراه‌های موجود در بازار که دارای بیشترین و کمترین پخش امواج موجود در بازار را مشاهده کنید.

هدست

4. اجازه بدهید که اول ارتباط برقرار شود بعداً موبایل را بر روی گوشتان بگذارید!

راحت‌ترین ترفندی که می‌توان با استفاده از آن آسیب مکالمه با تلفن همراه را به حداقل رساند این است که اول اجازه بدهیم که ارتباط برقرار شود و بعد از برقراری ارتباطات آن را نزدیک به گوش و سر قرار دهیم.

 

5. از هدست استفاده کنید!

برای خرید بهترین هدست که مناسب برای مکالمات روزمره شما با تلفن همراه است، می‌توانید به صفحه مربوط به هدست و هدفون مراجعه کرده و بنا بر سلیقه و بودجه‌ای که دارید؛ هدست مناسب خود را تهیه کنید و پاسخ این سوال متداول را بگیرد که ویژگی‌های یک هدست خوب چیست؟

 

6. هندزفری سپر بلای امواج برای مغز شماست!

یکی دیگر از وسیله‌هایی که علاوه بر هدست می‌تواند در مقابل امواج موبایل از شما محافظ کند هندزفری و ایرفون است! لطفا این عادت را در خودتان نهادینه کنید که همه مکالمات تلفنی خود را با هندزفری انجام دهید البته اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید که مسلما همین‌طور است.

 

7. با اسپیکر بلوتوثی تلفن‌های خود را پاسخ دهید!

برای این که امواج الکترومغناطیس را از خود به دورترین نقطه ممکن انتقال دهید، می‌توانید از اسپیکرهای بلوتوث استفاده کنید و با این ترفند مطمئن باشید که با کمترین آسیب ممکن از امواج رو به رو خواهید شد.

در این مقاله با بیان 7 ترفند راهکارهایی را جهت حفظ سلامتی شما عزیزان در برابر امواج الکترومغناطیس موبایل ارائه کردیم که امید است با به کار بردن این موارد همیشه سالم و تندرست باشید.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *