اگر به تازگی به دنیای پخش زنده و استریم پا گذاشته‌اید و به دنبال تجهیزاتی مناسب برای مجموعه پخش زنده خود هستید، در این مقاله می‌خواهیم تا به توضیح تجهیزات مورد نیاز برای یک استریمر متوسط بپردازیم.

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم

استریم

سخت‌افزاری که روی لپتاپ خود به آن نیاز دارید تا بتوانید بدون مشکل به نمایش بازی خود به صورت زنده بپردازید به نرم‌افزاری که می‌خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد؛ اما به صورت کلی توصیه‌ای برای حداقل سخت‌افزاری که نیاز دارید می‌کنیم این است که به دنبال لپتاپی با Intel Core i7 نسل شش یا Intel Core i5 نسل 8، حداقل میزان 8 گیگابایت رم از نوع DDR4، حافظه SSD و به تعداد ممکن پورت USB باشید.

اگر هم نیازی به قابل حمل بودن تجهیزات خود ندارید می‌توانید یک کیس کامپیوتر تهیه کنید که به دو دلیل گزینه مناسب‌تری تلقی می‌شود:

  1. کامپیوترها تعداد پورت‌های بیشتری نسبت به لپتاپ‌ها دارند.
  2. در آینده می‌توانید به ارتقاء سخت‌افراز آن‌ها بپردازید.

بهترین وب کم مناسب استریمینگ

استریم

بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای تصویربرداری تهیه یک وبکم مناسب است. وبکم‌های زیادی با کیفیت‌های تصویر متفاوتی از وبکم لاجیتک C170 USB با اندازه تصویر 360p تا وبکم‌های 4K Ultra-HD مانند لاجیتک BRIO موجودند.

اگر به دنبال وبکمی مناسب برای استریم هستید توصیه می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید وبکم را مطالعه کنید.

همچنین توجه داشته باشید که عموم وبکم‌ها کابل بسیار بلندی ندارند و ممکن است تا نیاز به تهیه کابل USB Repeater Extension Cable داشته باشید تا با افزایش طول کابل، قدرت سیگنال شما افت نداشته باشد.

میکروفون

 

کیفیت صدایی که به بینندگان خود ارائه می‌دهید یکی از مهمترین عوامل در موفقیت یک استریم است که عموماً کم اهمیت جلوه داده می‌شود.

اگر در استریم شما افراد پشت میزی می‌نشینند و به صحبت می‌پردازند می‌توانید از میکروفون‌های رومیزی استفاده کنید که گزینه بسیار مناسبی‌اند، زیرا این میکروفون‌ها نویز محیط را کمتر دریافت می‌کنند.

اگر هم به تنهایی در استریم حضور دارید پیشنهاد به تهیه یک هدست مناسب می‌کنیم. هدست‌ها خود دارای میکروفون هستند و کیفیت این میکروفون‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده‌است و می‌توانید صدایی با کیفیت بسیار بالا را به کمک آن‌ها دریافت کنید.

همچنین استفاده از یک هدست مخصوص در استریم می‌تواند به کمک نویز ایزولیشن گوشی‌ها و نویز کنسلینگ بودن میکروفون برخی از هدست‌ها به مانیتور صدای خود بپردازید و صدای خود را تنظیم کنید تا افرادی که به مشاهده ویدئو‌های شما می‌پردازند کیفیت صدای مناسبی را دریافت کنند.

می‌توانید با مطالعه مطلب نویز کنسلینگ چیست با انواع آن‌ها و مزیت‌های آن آشنا شوید.

اگر به استریم بازی به صورت زنده می‌پردازید به شما پیشنهاد تهیه یک هدست گیمینگ مناسب را می‌دهیم؛ زیرا علاوه بر داشتن میکروفونی با کیفیت و نویز ایزوله بودن گوشی‌ها، این هدست می‌تواند در حین بازی به شما کمک کند و دقت بازی شما را با توجه به شبیه‌سازی سه بعدی محیط دقت شما را در بازی افزایش دهد. هدست‌های گیمینگ دارای قابلیت‌های خاصی هستند که می‌توانند در عملکرد شما در بازی تأثیر مثبتی بگذارند، برای اینکه با این قابلیت‌ها بیشتر آسنا شوید می‌توانید مطلب تفاوت هدست گیمینگ و عادی را مطالعه کنید.

اگر به دنبال هدست گیمینگی مناسب برای خود هستید توصیه می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید هدست گیمینگ را مطالعه کنید.

نرم‌افزار استریمینگ

این نرم‌افزار جایی است که جادوی پخش زنده در آن اتفاق می‌افتد؛ این نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر مربوط به چندین دوربین را به یکدیگر ترکیب کنید و از آن‌ها یک تصویر مناسب دریافت کنید. همچنین می‌توانید به کمک این نرم‌افزارها لوگو و یا طرح‌های گرافیکی دیگر را به ویدئوی خود اضافه کنید.

به عنوان مثال لاجیتک نرم‌افزاری به نام Logitech Capture را برای برخی از وبکم‌های بالارده خود به صورت بتای عمومی در دسترس کاربران قرار داده است. در ویدئوی زیر می‌توانید نحوه کار این نرم‌افزار را مشاهده کنید.

 

نرم‌افزارهای استریم پولی و رایگان زیادی برای این کار وجود دارند که امکانات متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. اکثر این نرم‌افزارها دارای Free Trial هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مناسبترین نرم‌افزار برای خود را بیابید.

اینترنت پر سرعت

شما برای پخش زنده بیاز به اینترنتی قدرتمند دارید که پهنای باند مناسبی را در اختیار شما قرار دهد و در صورت امکان کامپیوتر خود را به کمک کابل به اینترنت متصل کنید و از هرگونه اتصال بی‌سیم خودداری کنید.

زمانی که می‌خواهید به استریم بپردازید، سرعت اینترنت خود با ابزارهای تست سرعت امتحان کنید؛ توصیه می‌شود تا سرعت آپلودتان حداقل 3 Mbps باشد.

پلتفرم استریم

در کجا می‌خواهید به پخش زنده بپردازید؟ محتوای خود را در کدام پلتفرم می‌خواهید قرار دهید؟
افرادی که به تولید محتوای ویدئویی می‌پردازند گزینه‌های زیادی مانند : YouTube Live, Facebook Live, Twitch وجود دارند و حالا حتی می‌توانید به کمک آپارات نیز به پخش زنده ویدئو و استریم بپردازید.

استریم

همچنین پلتفرم Twitch یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های استریمینگ است که میلیون‌ها کاربر فعال دارد. اگر مایل به استفاده از توییچ هستید می‌توانید مطلب نحوه استریم در توییچ را مطالعه نمایید. در این مطلب راجع به نحوه کار با برخی از نرم‌افزارهای استریمینگ نیز توصیح داده شده‌است.

استریم در توییچ

امیدواریم تا توانسه باشیم تا در امر استریم و پخش زنده و تجهیزاتی که برای انجام این کار به آن‌ها احتیاج دارید به شما کمک کرده باشیم.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *