دنده دستی لاجیتک Driving Force Shifter به فرمان‌های Logitech G920، Logitech G29 و Logitech G923 متصل می‌شود و برای شبیه‌سازی مسابقات اتومبیل‌رانی به کار می‌رود. در این مقاله به بررسی این ابزار فوق‌العاده می‌پردازیم.

سازگاری

دنده دستی لاجیتک Driving Force Shifter با دستگاه‌‌های PlayStation 4, Xbox One و PC کار می‌کنند. با وجود اینکه فرمان بازی Logitech G29 به PlayStation 3 متصل می‌شود، PS3 آن را به عنوان Driving Force GT شناسایی می‌کند و این فرمان ساپورت دنده دستی لاجیتک را ندارد، پس نمی‌توان این دنده را به PS3 متصل کرد.

طراحی

این دنده دستی 760 گرم وزن دارد و دارای 6 دنده دستی و یک دنده عقب است. شاسی این دنده دستی از جنس پلاستیک و دستی دنده آن از جنس استیل به همراه چرم طبیعی دست‌دوز است که کاملاً حسی مشابه یک دنده دستی واقعی را به شما می‌دهد. دنده دستی لاجیتک دارای گیره‌هایی در قسمت پشتی خود است تا آن را به میز و یا هر سطحی که می‌خواهید متصل کنید، همچنین برای اتصالی پایدارتر حفره‌هایی برای پیچ M6 در بدنه این دنده دستی تعبیه شده‌است.

دنده دستی لاجیتک

 

عملکرد

تهیۀ یک دنده دستی با الگوی H به این دلیل است که این دنده دستی تجربه‌ای اصیل‌تر و جذاب‌تر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، بیشتر بازی‌های اتومبیل‌رانی دارای اتومبیل‌هایی هستند که دندۀ آن‌ها با همین سیستم کنترل می‌شود و برخلاف ماشین‌های رالی سیستم دنده‌دهی Sequential ندارند.

 

درست است که تعویض دنده با دنده دستی لاجیتک Driving Force Shifter به سرعت پدال‌های پشت فرمان‌های Logitech G920 و Logitech G29 نخواهد بود اما قطعاً تجربه‌ای واقعی‌تر را در اختیار شما قرار خواهد داد و کنترل بیشتری نسبت به اتوموبیل خود خواهید داشت، زیرا که به عنوان مثال برای تعویض دنده از 4 به 2 نیازی به ورود به دنده 3 را ندارید و یا اینکه می‌توانید مستقیماً دنده را خلاص کنید.

همچنین قابلیت Rev Matching یا یکسان سازی دور موتور برای دنده‌های مختلف در حین دنده معکوس دادن و Heel-Toe برای دنده معکوس در حین کم کردن سرعت با اتصال دنده دستی لاجیتک بر عهده بازیکن قرار می‌گیرد و برای داشتن تعویض دنده‌های نرم و روان در حین مسابقه باید این حرکات را به خوبی تمرین کنید.

همچنین برای لیز دادن سمت عقب ماشین و یا دریفت زدن در ماشین‌های دیفرانسیل عقب در واقعیت شما باید تا در حالت خلاص و سرعت مناسب دور موتور خود را بالا ببرید و ناگهان کلاچ را رها کنید تا چرخ‌ها به صورت ناگهانی و با سرعت بالا شروع به چرخش کنند و از روی سطح آسفالت لیز بخورند؛ به همین دلیل است که دریفت زدن با ماشین‌های جعبه‌دنده اتوماتیک ممکن نیست.

اما با استفاده از دنده دستی لاجیتک و داشتن کنترل بیشتر نسبت به جعبه دنده در بازی‌های شبیه‌سازی این کار ممکن می‌شود.

دنده دستی لاجیتک

جمع‌بندی

اضافه کردن این محصول به پک شبیه‌سازی مسابقات اتوموبیل رانی خود تفاوت بسیار زیادی را در نحوه رانندگی و بازی شما ایجاد خواهد کرد، درست است که با تهیه دنده دستی لاجیتک Driving Force Shifter تعویض دنده‌های شما سریع‌تر نمی‌شود، اما تعویض دنده‌ها جذاب‌تر خواهند بود و تا زمانی که به کوتاه بودن مسیر حرکتی این دنده عادت کنید، چندباری دنده را اشتباهی تعویض خواهید کرد.

در صورتی که سؤالی در رابطه با این محصول و نحوۀ کار و عملکرد آن دارید، آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *