وب کم‌های برند لاجیتک دارای اتصال Plug-and-Play هستند بدین معنی که برای کار و تنظیم وب کم تنها کافی است تا وب کم را به کمک کابل USB آن به MacBook خود متصل کنید و وب کم به صورت خودکار تنظیم می‌شود و می‌توانید به حضور در جلسات ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا بپردازید.

اما برخی اوقات به دلیل تنظیماتی که ممکن است از قبل تغییر داده باشید و آن‌ها را فراموش کرده باشید و یا تنظیماتی که برخی نرم‌افزارها بر روی لپتاپ شما اعمال کرده باشند برخی دسترسی‌های مربوط به دوربین و میکروفون تغییر کرده باشند و یا غیر فعال شده باشند.

تنظیم دستی وبکمدر این مطلب قصد داریم تا به اشاره به این تنظیمات شما را در تنظیم وب کم در سیستم‌عامل MacOS به صورت دستی راهنمایی کنیم.

تنظیم وب کم در MacOS

همانطور که می‌دانید قسمت‌های اصلی یک وب کم شامل دوربین و میکروفون آن می‌شود و برای راه‌اندازی و تنظیم وب کم خود می‌بایست تا به این بخش‌ها در MacBook خود مراجعه کنید.

فعاسازی دوربین در MacOS

تنظیم وب کمبرای انتخاب منبع ورودی تصویر لپتاپ خود می‌توانید نرم‌افزار FaceTime را باز کرده و در تب Video منبع ورودی تصویر خود را که وب کم شما خواهد بود انتخاب کنید و با این کار به تنظیم وب کم و تصویر آن پرداخته‌اید.

فعالسازی میکروفون در MacOS

چه از میکروفون جداگانه برای ارتباط صوتی استفاده می‌کنید، چه از میکروفون داخلی وب کم و چه میکروفون داخلی لپتاپ در قسمت زیر می‌توانید به تنظیمات این بخش دسترسی داشته بشید.

برای تنظیم وب کم و فعالسازی میکروفون آن باید به تنظیمات لپاپ و به بخش System Preferences> Sound مراجعه کنید و در قسمت Select Device for Sound Input که دستگاه‌های موجود به شما نمایش داده می‌شوند مدل وب کم یا میکروفون خود را از لیست این بخش انتخاب کنید.

تنظیم وب کمبا این کار شما موفق به تنظیم وب کم خود به صورت دستی در MacBook خود شده‌اید و می‌تانید تا به کمک وب کم جدید خود به برقرار تماس‌های تصویری با کیفیت بالا بپردازید.

با مطالعه مطلب نحوه اتصال وب کم در ویندوز 10 می‌توانید با فرایند این کار در سیستم‌عامل ویندوز نیز آشنا شوید.

همچنین برای مشاهده نحوه تنظیم وب کم خود می‌توانید ویدئوی زیر را نیز مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *