لامبورگینی (Lamborghini) یکی از شناخته شده‌ترین سازنده خودروهای سوپراسپرت ایتالیایی در جهان است. این خودروساز که 60 سال است مشغول به تولید خودروهای سوپراسپرت مشغول است، چند سال پیش یک ماشین شاسی‌بلند و لوکس به نام اوروس (Urus) را ارائه کرد و یکی از آپشن‌های لوکس این ماشین سیستم صوتی آن است. در این مطلب با آپشن سیستم صوتی لامبورگینی برای این ماشین آشنا می‌شویم.

برند سیستم صوتی لامبورگینی چیست؟

Bang & Olufsen پکیج سیستم صوتی Lamborghini Urus را تامین می‌کند.

B&O یکی از قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین برندهای تولید کننده لوازم صوتی با کیفیت صدا و ساخت فوق‌العاده و طراحی‌های بسیار ویژه و چشم نواز است.

این شرکت در سال 1925 توسط Peter Bang و Svend Olufsen تاسیس شده‌است و از ابتدای کار خود نیز به تولید تجهیزات صوتی خانگی High-End پرداخته‌است. تاکید بنگ اند الوفسن بر کیفیت و توجه آن به جزئیات به مقداری بالاست که محصولات این برند همچنان در دانمارک تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی بنگ اند الوفسن

سیستم صوتی استانداردی که لامبورگینی در Urus قرار می‌دهد Lamborghini Sensonum نام دارد که به خودی خود کیفیت خوبی دارد؛ اما آپشن پکیج سیستم صوتی B&O برای لامبورگینی که Advanced 3D Bang & Olufsen Sound System نام دارد، عملکرد صوتی این خودرو را چندین پله بالاتر می‌برد.

سیستم صوتی لامبورگینی B&O

داخل لامبورگینی یوروس

سیستم صوتی B&O لامبورگینی از 21 درایور مختلف تشکیل شده‌است و تفکیک فرکانسی هر درایور به صورت اکتیو انجام می‌شود؛ به این معنا که این کار بدون استفاده از کراس‌اورهای سلف و خازنی و با پردازشگر صوتی دیجیتال (DSP) انجام شده‌است.

این 21 درایور شامل توییتر، میدرنج، میدبیس، ووفر و ساب ووفر می‌شوند تا تمام بازه فرکانسی شنوایی و موسیقایی را به صورت کامل و تخصصی با استفاده از انواع مختلف درایور پوشش دهند.

آمپلیفایر این سیستم که BeoCore نام دارد دارای 21 کانال خروجی و 1،700 وات قدرت است. این آمپلیفایر کلاس D است تا بازدهی بالا و مصرف کمی داشته باشد و ابعاد کوچکی داشته باشد تا فضای زیادی را اشغال نکند.

فناوری Acoustic Lens استفاده شده در سیستم صوتی لامبورگینی استیجینگ دقیقی را از موسیقی ارائه می‌دهد و مهم نیست که در جای خود به چه شکلی نشسته باشید و در چه موقعیتی نسبت به اسپیکرها باشید.

توییترهای این سیستم دارای قابلیت چرخش 180 درجه هستند تا با تنظیم داینمیک جهت پرتاب صدا استیجینگ درستی را به شما ارائه دهند و در عین حال از بیمینگ (Beaming) که ایرادی است که در صورت گوش دادن به درایورهای فرکانس بالا با زاویه به وجود می‌آید جلوگیری کنند.

سیستم صوتی لامبورگینی

همچنین با تهیه این پیج سیستم صوتی از نظر ظاهری هم اقلامی به ماشین شما اضافه می‌شود. مانند کاور توییترهای با لوگو Bang & Olufsen و گریل‌های اسپیکر آلومینیومی برس خورده و مات که دارای تراشکاری‌های Y شکل هستند تا با المان‌های داخل و بدنه خودرو مانند چراغ‌ها یکدست شوند.

قیمت پکیج سیستم صوتی لامبورگینی آپشنال B&O 5،500 دلار است. البته این قیمت برای کسی که در حال خریداری ماشینی است که قیمت پایه آن 390،000 دلار است عدد زیادی محسوب نمی‌شود و حتی در زمان مجهز کردن ماشین در کانفیگوراتور لامبورگینی این آپشن به صورت پیش‌فرض انتخاب شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *