نمی‌توانید راجع به اسپیکرها و سیستم‌های صوتی های-اند صحبت کنید و به برند Bang & Olufsen اشاره نکنید. این برند دانمارکی حدود 100 سال است که به طراحی و تولید تجهیزات صوتی با بالاترین کیفیت، عملکرد و البته قیمت می‌پردازد. اما علت قیمت بالای محصولات Bang & Olufsen چیست؟

چرا محصولات Bang and Olufsen بسیار گران هستند؟

بنگ اند الوفسن به مشتریان خود تجربه صوتی خارق‌العاده با بالاترین کیفیت و بدون ایراد را در داخل و بیرون خانه تضمین می‌دهد.

قیمت جهانی اسپیکرهای این برند از 280 دلار برای بنگ اند الوفسن Beosound A1 آغاز می‌شود و تا 120،000 دلار برای Beolab 90 بالا می‌رود.

اسپیکر B&O

در تمام دسته‌بندی‌ها اسپیکرهای B&O قیمت بالاتری نسبت به رقبا دارند و البته دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد؛ هزینه تولید این محصولات و استفاده از مواد اولیه با بالاترین کیفیت و کیفیت و عملکرد صوتی که رسیدن به آن نیازمند مهندسی فوق‌العاده‌ای است. این تصویری است که برند Bang & Olufsen طی یک قرن گذشته برای خود به وجود آورده است.

مواد اولیه‌ای که این برند برای محصولات خود استفاده می‌کند معمولا شامل آلومینیوم با رده استاندارد بالا، چوب بلوط و استیل ضد زنگ با بالاترین کیفیت است؛ همچنین فراموش نکنید که این محصولات در دانمارک تولید می‌شوند.

آیا محصولات B&O به خاطر برندشان گران هستند؟

برخی بر این باوراند که علت قیمت بالای محصولات Bang & Olufsen، برند این محصولاتت نیز هست (به اصطلاح پول برند محصولات)، اما اگر محصولات این برند را از نزدیک دیده باشید بلافاصله به اشتباه بودن این حرف پی خواهید برد.

محصولات این برند طراحی خارق‌العاده‌ای دارند که توسط طراحان مطرح و شناخته شده‌ای انجام شده‌است و از مواد اولیه با بالاترین کیفیت در ساخت آن‌ها استفاده شده‌است.

به عنوان مثال در ساخت هدفون Beoplay HX راحتی در هنگام استفاده یکی از اولویت‌های طراحی بوده‌است و برای دستیابی به این امر در بافت‌های مخصوص و چرم گاوی و گوسفندی به طور جداگانه و در قسمت‌های متفاوت استفاده شده‌است.

عملکرد صوتی و کیفیت صدای این محصولات نیز فوق‌العاده هستند و از این جهت به راحتی می‌توان گفت هر محصول این برند، بهترین محصول در دسته‌بندی خود بین رقبا به حساب می‌آید.

همچنین این محصولات با بالاترین دقت ممکن ساخته می‌شوند و هیچ ایرادی در کیفیت مونتاژ و ساخت این محصولات نمی‌توان پیدا کرد و در نهایت این محصولات لوکس هستند و در دسته محصولات High-End قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: تفاوت اسپیکر مانیتورینگ و خانگی

آیا محصولات بنگ اند الوفسن ارزش خرید دارند؟

اسپیکر دکوراتیو

علت قیمت بالای محصولات Bang & Olufsen کیفیت ساخت عالی، عملکرد و پرفومنس خارق‌العاده و طراحی چشم نواز و خاص آن‌هاست، اما آیا این محصولات ارزش خرید دارند؟

این مورد بستگی به شما دارد، اگر محصولی را از این دسته‌بندی می‌خواهید که تمام ویژگی‌های بالا را به شما ارائه دهد محصولات این برند بهترین گزینه موجود هستند؛ اما اگر به عنوان مثال عملکرد صوتی برای شما اهمیت بیشتری نسبت به ظاهر و طراحی اسپیکر دارید گزینه‌هایی با قیمت مشابه هستند که ممکن است کیفیت ساخت پایین‌تری نیز داشته باشند، اما عملکرد صوتی بهتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *