ماوس پدها در ابعاد، اشکال و جنس‌های متنوعی قابل تهیه‌اند. در گذشته راجع به انواع ماوس پد و کاربری مناسب هر یک از آن‌ها صحبت کرده‌ایم. در این مطلب قصد داریم تا راجع به جنس ماوس پد و این که ماوس پد نرم تهیه کنید بهتر است یا ماوس پد سخت صحبت کنیم.

انتخاب ماوس پد براساس جنس ماوس پد و روکش آن، خصوصا برای بازی، می‌توانید تاثیر زیادی در مدل بازی شما داشته باشد و یک ماوس پد خوب و مناسب با مدل بازی شما می‌تواند تجربه شما از بازی را به مقدار فراوانی بهبود دهد.

در ادامه به بررسی و مقایسه ویژگی‌ها و مزایا و معایب ماوس پد نرم و سخت می‌پردازیم.

ماوس پد نرم چیست؟

ماوس پد نرم

همانطور که از نامشان پیداست، این ماوس پدها از زیره فوم که راحت‌تر فشرده می‌شود ساخته شده‌اند و رویه پارچه‌ای نرمی دارند.

زمانی که دست خود را روی این ماوس پدها قرار می‌دهید، دستتان مقداری درون ماوس پد فرو می‌رود و به طور کلی ماوس‌های نرم راحت‌تر از ماوس پدهای سخت هستند.

ماوس پد سخت چیست؟

ماوس پد سخت

ماوس‌پدهای سخت از جنسی ساخته شده‌اند که مقاومت بیشتری در برابر فشرده شدن دارند و به این دلیل به اندازه ماوس‌پدهای نرم راحت نیستند.

همچنین سطح آن‌ها می‌تواند از جنس‌هایی مانند پلاستیک باشد. این ماوس‌پدهای انعطاف زیادی ندارند و قابل تا کردن نیستند. راحتی کمتر آن‌ها نیز ممکن است بعد از بازی به مدت طولانی اذیت کننده باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماوس پد

ماوس پد نرم بهتر است یا ماوس پد سخت

ماوس پد های نرم که دارای روکش پارچه‌ای هستند اصطکاک بیشتری با سطح زیر ماوس دارند که باعث می‌شود حرکت ماوس با دقت بیشتری انجام شود، اما روکش ماوس پد سخت باعث می‌شود تا ماوس به راحتی لیز بخورد و برای افرادی که با سرعت بالا و حرکات سریع‌تر بازی می‌کنند بهتر خواهد بود.

این به معنی آن نیست که با نمی‌توانید با ماوس پد سخت دقت بالایی داشته باشید یا با ماوس پد نرم حرکات سریع انجام دهید؛ اما با ماوس پد سخت دقتتان به اندازه یک ماوس پد نرم و سرعتتان روی یک ماوس پد نرم به اندازه یک ماوس پد سخت نخواهد بود.

با این حال مهم نیست که از چه نوع ماوس پدی استفاده می‌کنید، استفاده از ماوس پد در هنگام کار با ماوس و خصوصا زمانی که مشغول بازی هستید، باعث می‌شود تا دقت سنسور اپتیکال ماوس در ردیابی حرکت دست شما افزایش پیدا کند.

ماوس پد لاجیتک G640 یک ماوس پد نرم با روکش پارچه‌ای و زیره فومی با ابعاد 46 در 40 سانتی‌متر و مناسب گیمینگ است. این ماوس پد گیمینگ کنترل بسیار خوبی به شما نسبت به حرکت ماوس‌تان می‌دهد و ماوس روی آن خیلی نرم و روان حرکت می‌کند.

از طرفی ماوس پد گیمینگ لاجیتک G440 یک ماوس پد سخت با روکش پلاستیکی است که سرعت زیادی به شما برای کار با ماوس می‌دهد. این ماوس پد دارای ابعاد 34 در 28 سانتی‌متر است. زیره این ماوس پد لاستیکی است تا از روی میز لیز نخورد و در هنگام بازی جابه‌جا نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *