در صورتی که در محل کار خود مدت زیادی را به استفاده از تلفن می‌پردازید استفاده از یک هدست اداری مناسب می‌تواند تأثیر مثبت زیادی در حالت عضلات گردن شما و کاهش آسیب به مهره‌های گردن و بالایی کمر شما داشته باشد و باعث شود تا در پایان روز احساس خستگی بسیار کمتری داشته باشید.

علاوه بر کمک‌های فیزیکی استفاده از هدست اداری می‌توانید باعث افزایش میزان کاربری شما در زمان کار شود.

مزایای استفاده از هدست اداری

از مزایای استفاده از هدست برای صحبت با تلفن می‌توان به آزاد بودن دستان شما اشاره کرد. در صورتی که با استفاده از هدست با تلفن صحبت کنید دستان شما آزادند تا در هنگام شحبت با تلفن در حال کار با کامپیوتر باشند و به نکته برداری در کامپیوتر یا پیدا کردن فایل خاصی که موضوع صحبت شماست باشند.

همچنین با استفاده از هدست‌های وایرلس مانند لاجیتک H820e که از فناوری RF استفاده می‌کنند یا هدست‌هایی کانند لاجیتک H600 که از فناوری بلوتوث برای اتصال استفاده می‌کنند می‌توانید با توجه به برد آن‌ها در محدوده‌ای از میز کاری خود باشید و همچنان به تلفن‌ خود پاسخ دهید.

کیفیت صدا و میکروفون هدست اداری

استفاده از هدست به این معناست که موقعیت میکروفون برای شما ثابت است و با چرخاندن سر خود تغییری در میزان صدای شما به وجود نمی‌آید.

هدست‌های اداری لاجیتک برای بهبود کیفیت صدای شما در تماس دارای میکروفون نویز کنسلینگ هستند که با فناوری نویز کنسلینگ تماس باعث می‌شود تا صدا‌های مزاحم محیط شما توانایی ورود به تماس را نداشته باشند و صدای شما حتی در محیط‌های شلوغ نیز با شفافیت کامل شنیده شوند.

مطلب پیشنهادی: نویز کنسلینگ چیست؟

هدست‌های اداری در دو مدل دو گوشی و تک گوشی ارائه می‌شوند که هرکدام نکات مثبت و منفی خود را دارند و باید تا با توجه به مورد استفاده و شرایط محیطی خود مدل مناسب را برای استفاده انتخاب نمایید.

هدست اداری لاجیتک H650e Stereo از مدل دو گوشی این هدست است با استفاده از دو گوشی باعث می‌شود تا گوش‌های شما از محیط دورتان ایزوله شود تا تمرکز بیشتری بر تماس خود داشته باشید. اما از طرف دیگر توانایی شنیدن صداهای اطراف خود را نخواهید داشت و اگر شخص دیگری با شما کاری داشته باشد متوجه او نخواهید شد.

البته در پشت میکروفون این هدست‌ها چراغ LED قرار گرفته است تا به افراد اعلام کند که این شخص در حال مکالمه است و در این زمان به رنگ قرمز در می‌آید.

هدست اداری لاجیتک H650e Mono مدل تک گوشی این هدست است، استفاده از یک گوشی باعث می‌شود تا بتوانید تا همزمان صدای محیط خود را نیز بشنوید، این اتفاق باعث می‌شود تا متوجه اتفاقات دور و بر خود نیز باشید.

همچنین در طول روز اگر تلفن‌های کوتاه زیادی برقرار می‌کنید این مدل از هدست با توجه به این که نیازی به گذاشتن و برداشتن مرتب آن ندارید مناسب‌تر خواهد بود.

ارگونومی استفاده از هدست

در استفاده از تلفن‌های عادی دو حالت وجود دارد، یا با یک دست تلفن نگه‌داشته می‌شود و دست دیگر آزاد است و یا تلفن را با خم کردن گردن نگه می‌دارند تا دو دست دیگر آزاد باشد.

در حالت اول آسیبی به گردن وارد نمی‌شود، اما توانایی انجام کار دیگر وجود ندارد. در حالت دوم فرد می‌تواند تا در حال صحبت با کامپیوتر خود کار کند، اما در طولانی مدت آسیب جدی به عصلات و مهره‌های گردن فرد وارد خواهد شد.

با استفاده از یک هدست اداری می‌توان به هردو این مشکلات پایان داد. با تهیه یک هدست اداری مناسب می‌‌توانید تا با راحتی و حتی در صورتی که پشت میز خود نباشید با تلفن صحبت کنید و از آسیب‌های استفاده از یک تلفن عادی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *