در حال آماده کردن فایلی هستید و می‌خواهید تا فونت نوشته آن شکل دیگری داشته باشد تا زیباتر و منظم‌تر به نظر برسد؟ در این مطلب با نحوه نصب فونت در ویندوز آشنا می‌شویم؛ تفاوتی نمی‌کند که ویندوز 11 داشته باشید یا 10، 8.1، 8 و یا حتی 7.

روش‌های نصب فونت در ویندوز بسیار ساده‌اند و در این مطلب با ساده‌ترین روش نصب فونت در ویندوز آشنا می‌شویم.

نصب فونت در Windows

اضافه کردن فونت به ویندوز

همانطور که گفتیم هیچ تفاوتی ندارد که از کدام نسخه ویندوز استفاده می‌کنید، این روش با Windows 11, 10, 8.1, 8, 7, XP و… کار می‌کند و نیاز به هیچ کار دشوار و پیچیده‌ای ندارد.

برای اضافه کردن و نصب فونت در ویندوز، چه فونت‌های فارسی، چه انگلیسی و چه هر فونت نوشتاری دیگری تنها کافیست فایل فونت که یک فایل .ttf است (یا چند فایل که به صورت یک فایل zip هستند) را دانلود یا تهیه کنید، آن را کپی کرده و در فولدر Fonts ویندوز پیست کنید، یا آن را با ماوس گرفته و به فولدر فونت‌های ویندوز بکشید و رها کنید.

به همین سادگی می‌توانید فونت‌های مختلف را به کامپیوتر خود اضافه کنید و برای نصب فونت در ویندوز احتیاج به انجام هیچ کار اضافه‌ای نیست.

بیشتر بخوانید: فارسی کردن کیبورد کامپیوتر | تفاوت مانیتور گیمینگ و معمولی | نحوه اتصال اسپیکر بلوتوث به لپتاپ و کامپیوتر

دانلود فونت

سایت‌های بسیاری فونت‌های فارسی و انگلیسی مختلف و حتی سفارشی را برای دانلود در وب سایت خود دارند و آن‌ها را به صورت رایگان و یا پولی در دسترس شما قرار می‌دهند.

نام فونت خود را سرچ کرده و آن را دانلود کنید.

اضافه کردن فونت به ویندوز

نصب فونت در Windows

برای اضافه کردن و نصب فونت جدید در ویندوز به My Computer یا This PC بروید، به C:\Windows\Fonts بروید، فایل .ttf فونت را کپی کرده یا با ماوس بگیرید و در فولدر Fonts کامپیوتر پیست کرده یا با ماوس بکشید و رها کنید. مرحله نصب فونت جدید به صورت خودکار در ویندور انجام می‌شود.

حال می‌توانید به هر نرم‌افزاری که در کامپیوتر خود از آن استفاده می‌کنید بروید و از قسمت فونت‌ها، فونت جدید خود را انتخاب کرده و با این فونت تایپ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *