محصولات گیمینگ برند Logitech G دارای نورپردازی LIGHTSYNC RGB هستند تا بتوانند با توجه به سلیقه شخصی شما نورپردازی شوند. این تجهیزات تا کنون برای انجام هرگونه تنظیمات نیاز به نرم‌افزار G HUB داشتند؛ اما امروزه شما می‌توانید با استفاده ار تنظیمات Dynamic Lighting hub در Windows 11 به تنظیمات نورپردازی آن‌ها بپردازید.

این اتفاق علاوه بر ساده‌تر شدن و یکپارچه شدن تنظیمات نورپردازی در ویندوز، می‌تواند امکاناتی مانند نورپردازی مختص هر نرم‌افزار به صورت جداگانه و یا نورپردازی براساس نوتیفیکشن‌ها را نیز مهیا کند.

Dynamic Lighting hub چیست؟

Dynamic Lighting hub چیست

Dynamic Lighting Hub بخش تنظیمات جدید Windows 11 در بخش Personalization است که به شما امکان دسترسی و تنظیم نورپردازی RGB تجهیزات مختلف مانند ماوس گیمینگ، کیبورد گیمینگ و… را بدون نیاز به نصب نرم‌افزار جداگانه برای هر یک از آن‌ها را می‌دهد.

البته این نکته نیز قابل ذکر است که این بخش تنظیمات امکان کار با تمام تجهیزات RGB را ندارد و تنها امکان تنظیم دستگاه‌هایی که از این تنظیمات پشتیبانی می‌کنند را دارد و امروزه تجهیزات Logitech G که دارای فناوری LIGHTSYNC RGB باشند، توسط این بخش تنظیمات ویندوز قابل دسترسی و تنظیم هستند.

بیشتر بخوانید: LIGHTSYNC RGB چیست

در نهایت وجود Dynamic Lighting hub در ویندوز 11 به این معناست که اگر از ماوس گیمینگ، کیبورد گیمینگ، هدست گیمینگ و دیگر تجهیزات گیمینگ استفاده می‌کنید و هریک از آن‌ها از یک برند متفاوت هستند، نیازی به نصب نرم‌افزارهای مختلف برای تنظیم نورپردازی هر یک نخواهید داشت و می‌توانید تمام این تنظیمات را در بخش Dynamic Lighting hub برای تمام این تجهیزات انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ماوس گیمینگ چیست

البته دقت کنید که این بخش تنها شامل تنظیمات نورپردازی بکلایت RGB محصولات گیمینگ می‌شود و برای دیگر تنظیمات این تجهیزات مانند تنظیم DPI ماوس خود یا تنظیم دکمه‌های ماکرو در کیبورد همچنان نیاز به نصب نرم‌افزار مربوط به برند تجهیزات خود را خواهید داشت.

همچنین شما قادر خواهید بود تا مشخص کنید که این قابلیت ویندز به صورت Foreground یا Background کار کند. به این معنی که برخی از نرم‌افزارهایی که با آن‌ها کار می‌کنید می‌توانند از طریق Dynamic Lighting hub، خودشان تنظیمات نورپردازی روی تجهیزات شما اعمال کنند.

لاجیتک معتقد است این قابلیت می‌تواند به عمیق‌تر شدن رابط کاربری شما و یا حتی برای کاربری آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد؛ به عنوان مثال نورپردازی تجهیزات شما براساس تصویر در حال نمایش در مانیتور شما انجام شود یا دکمه‌های میانبر یک دستور خاص در کیبورد روشن شده تا شما را با سریع‌ترین راه اجرای یک دستور آشنا کند.

بیشتر بخوانید: میانبرهای ویندوز 11

اما این امکان استفاده از این تنظیمات تنها به مایکروسافت برای اضافه شدن به ویندوز برای کار نیاز ندارد؛ بلکه نیاز به پشتیبانی شدن توسط برندهای مختلف که به ارائه تجهیزات گیمینگ با نورپردازی RGB می‌کنند هم دارد.

تا کنون تنها برندهایی که قدم‌های جدی برای پشتیبانی از Dynamic Lighting hub در محصولات خود برداشته‌اند Logitech G و Razer هستند؛ اما برندهایی از جمله ASUS, SteelSeries, Twinkly و Acer نیز پشتیبانی محصولاتشان دز این قابلیت در آینده را اعلام کرده‌اند.

ممکن است راه‌اندازی کامل این قابلیت را تا پایان 2024 و یا ابتدای 2025 نبینیم، اما زمانی که Dynamic Lighting hub در تجهیزات گسترده‌ای از برندهای متفاوتی پشتیبانی شود، به بهترین راه برای کنترل و تنظیم تنجهیزات RGB در Windows تبدیل خواهد شد.

منبع: Logitech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *