درست است که بسیاری از لپتاپ‌های امروزی دارای دوربین وبکم هستند اما دلایل زیادی برای تهیه بک وبکم خارجی برای لپتاپ وجود دارد استفاده از وب کمی برتر از دوربینی که در بالای صفحه نمایش لپتاپ شما تعبیه شده‌است می‌تواند در کیفیت تماس‌های تصویری کاری، وبینارهای آموزشی و پادکست‌های ویدئویی تأثیر زیادی بگذارد. اما مهمترین قدم یافتن وبکمی است که مناسب شما باشد؛ این موضوع را به خاطر داشته باشید که همیشه بهترین گزینه، مناسب‌ترین گزینه نیست. در این راهنمای خرید وبکم می‌خواهیم تا با ویژگی وب کم‌ها آشنا شویم.

 

راهنمای خرید وبکم

ویژگی‌های لازم

داشتن رزولوشن بالای تصویر لازمه یک وب کم مناسب است و وبکمی که تهیه می‌کنید می‌بایست دارای حداقل رزولوشن HD 720p باشد. اگر قرار است تا از وب کم خود برای مدت طولانی استفاده کنید، بهتر است تا به تهیه وب کم با رزولوشن Full-HD 1080p مانند Logitech C920 بپردازید تا در آینده نیازی به تهیه یک وب کم جدید نداشته باشید.

فریم ریت وبکم نیز اهمیت زیادی دارد؛ فریم ریت به معنی تعداد عکسی است که وبکم شما در ثانیه می‌گیرد و با نمایش آن‌ها به صورت پشت سر هم آن را به یک ویدئو تبدیل می‌کند. برای استریم و پخش زنده حداقل به فریم ریت 15 فریم در ثانیه نیاز خواهید داشت. البته اکثر وب کم‌ها دارای فریم ریت 30 فریم بر ثانیه هستند و برخی از وبکم‌ها مانند وبکم Logitech BRIO دارای فریم ریت 60 فریم بر ثانیه و حتی قابلیت تنظیم سرعت ویدئو بین 30 و 60 فریم بر ثانیه هستند.

 

راهنمای خرید وبکمقابلیت‌های پیشنهادی برای وب کم

نوع لنز وبکم می‌تواند در طولانی مدت بر نحوه عملکرد وب کم شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال وب کم‌های ارزان قیمت‌تر مانند وبکم Logitech C310 دارای لنزی پلاستیکی هستند که بدون نگه‌داری درست بعد از مدتی با به وجود آمدن خط و خش روی سطحشان از کیفیت تصویر شما می‌کاهند؛ بنابراین در این راهنمای خرید وبکم به شما توصیه می‌کنیم تا به تهیه وب کمی با لنز شیشه‌ای بپردازید تا از آسیب دیدن لنز آن جلوگیری کنید.

قابلیت‌های فوکوس خودکار و تنظیم نور خودکار نیز از قابلیت‌های هستند که می‌توانند در کیفیت تصویر وب کم شما تأثیرگذار باشند.

داشتن میکروفون داخلی نیز می‌تواند در یک وب کم بسیار مفید باشد، زیرا بسیاری از میکروفون‌های استفاده شده در لپتاپ‌ها کیفیت کافی را ندارند و میکروفون‌های استفاده شده در وبکم‌های صدای شما را بسیار شفاف‌تر منتقل می‌کند. همچنین میکروفون برخی از وبکم‌ها قابلیت ضبط صدا به صورت استودیو و یا Omni-Directional دارند که با استفاده از چند میکروفون در وبکم، نیازی به تنظیم زاویه خود نسبت به وبکم را ندارید و وبکم شما در هر موقعیتی صدای شما را به صورت کامل دریافت می‌کند.

 

راهنمای خرید وبکم

HD در مقابل 4K

اگر قصد شما برای تهیه وب کم تولید محتوای ویدئویی برای شبکه‌های اجتماعی است کیفیت پایین تصویر شما می‌تواند تأثیر منفی بر بازخورد‌هایتان داشته باشد. اکثر وبکم ‌ها قابلیت تصویربرداری با کیفیت HD را دارند که برای تماس‌های تصویری بسیار مناسبند؛ اما اگر برای کارهای حرفه‌ای‌تر مانند آپلود ویدئو در YouTube و یا استریم بازی در Twitch می‌خواهید به تهیه وب کم بپردازید، پیشنهاد تهیه وبکمی که حداقل دارای کیفیت تصویر Full-HD 1080p دارد را به شما می‌کنیم.

به عنوان مثال وبکم Logitech C922 وبکمی حرفه‌ای برای تولید این دسته از محتوای ویدئویی است که دارای قابلیت‌های ویژه‌ای مانند حذف تصویر پس زمینه شما بدون نیاز به پرده سبز و به همراه داشتن گواهی داستفاده از سرویس XSplit به مدت 3 ماه است.

اگر هم دنبال وبکمی با بالاترین کیفیت تصویر ممکن هستید وب کم هایی مانند وبکم Logitech BRIO وجود دارند که با کیفیت Ultra-HD 4K تصویربرداری می‌کنند. اما تنها افرادی که دارای صفحه‌ی نمایشی با این رزولوشن باشند می‌توانند کیفیت بالای تصاور شما را مشاهده کنند.

وبکم های مختلف دارای قابلیت‌های مختلفی هستند و هرچقدر که قابلیت‌های بیشتری داشته باشند قیمت آنها نیز بالاتر می‌رود، با توجه به ویژگی‌های توضیح داده شده می‌توانید وب کمی را برای خود تهیه کنید که احتیاجات ویدئویی شما را برطرف کند و در عین حال هزینه زیادی را برای شما متحمل نشوند.

امیدواریم تا در این راهنمای خرید وبکم به شما در انتخاب وبکمی که مناسب شما باشد کمک کرده باشیم.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *