اسپیکرهایی که از نظر ظاهری شباهتی به یک اسپیکر سیستم صوتی خانگی ندارند. این اسپیکرها از دسته سیستم‌های صوتی خانگی لوکس هستند که علاوه بر صدای با کیفیت، ظاهری جذاب و با طراحی بسیار متفاوت از یک اسپیکر عادی را دارند تا علاوه بر صدای آن‌ها، ظاهرشان نیز جلب توجه کند و به این دلیل به عنوان اسپیکر دکوراتیو شناخته می‌شوند.

اسپیکر دکوراتیو چیست؟

بلندگو دکوراتیو

بلندگو، باند یا اسپیکر دکوراتیو به اسپیکری گفته می‌شود که ظاهر آن شباهتی به اسپیکرها و سیستم‌های صوتی که معمولا آن‌ها را می‌بینید ندارند و دارای طراحی‌های جذابی هستند و مانند یک اثر هنری می‌مانند. اسپیکرهای دکوراتیو می‌توانند به صورت ایستاده، رومیزی یا حتی نصب روی دیوار باشند و شما با دیدن آن‌ها در لحظه اول متوجه نشوید که این یک اسپیکر است.

این دسته از اسپیکرها عموما به دلیل طراحی‌های ویژه و فرآیند ساخت پیچیده قیمت بالایی دارند و جزء سیستم‌های صوتی خانگی محسوب می‌شوند و در بین لوازم خانگی دیگر شما قرار می‌گیرند.

برخلاف دیگر سیستم‌های صوتی خانگی که یا در کنار تلویزیون شما قرار می‌گیرند، یک اسپیکر دکوراتیو (بسته به ابعاد و طراحی) می‌تواند در هر جایی قرار بگیرد یا نصب شود. با وجود کاربری پخش موسیقی، نقش دیگر این اسپیکر زیبایی بخشیدن به فضای منزل شماست.

کاربرد اسپیکر دکوراتیو چیست؟

مانند دیگر اسپیکرها، با این نوع از بلندگو‌ها نیز می‌توانید به پخش موسیقی به صورت وایرلس و از دستگاه همراه خود بپردازید.

علاوه بر آن می‌توانید از این اسپیکرها به عنوان لوازم دکوری خانه خود نیز استفاده کنید و اگر طراحی داخلی خاصی را مدنظر دارید، از این اسپیکرها برای تکمیل آن استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از این اسپیکرها، خصوصا در صورت عدم استریو بودنشان، به عنوان سیستم صوتی تلویزیون خود استفاده نکنید، چرا که برای این کار سیستم‌های سینمای خانگی یا ساندبارها کاربری بسیار بهتری خواهند داشت. اما با این وجود امکان انجام این کار نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: سینمای خانگی یا ساندبار

اسپیکر دکوراتیو بنگ اند الوفسن

اسپیکرهای دکوراتیو Bang and Olufsen

بنگ اند الوفسن یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده تجهیزات صوتی لوکس است و این برند دسته کاملی از اسپیکرهای دکوراتیو را طراحی‌های متنوع را ارائه می‌دهد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

اسپیکر B&O Level

اسپیکر B&O Beosound Level یک اسپیکر دکوراتیو همراه است.

شما می‌توانید این اسپیکر را مانند یک اسپیکر بلوتوثی عادی شارژ کرده و همراه خود داشته باشید. این اسپیکر را می‌توانید به صورت ایستاده و رومیزی، خوابیده و یا نصب شده روی پایه مخصوص خود و روی دیوار قرار دهید.

عمر باتری این اسپیکر 16 ساعت است  از دستیار هوشمند Google Assistant نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید دو عدد از این اسپیکرها را به صورت استریو راست و چپ به یکدیگر متصل کنید تا تفکیک بهتری نسبت به کانال راست و چپ موسیقی خود داشته باشید.

اسپیکر Beoplay A9

زمانی که صحبت از اسپیکرهای دکوراتیو خانگی برند بنگ اند الوفسن می‌شود، همه اسپیکر Beoplay A9 با طراحی ویژه آن در نظرشان ظاهر می‌شود.

این اسپیکر ایستاده خانگی و دکوراتیو علاوه بر صدای خارق‌العاده با توجه به اندازه آن، ظاهری مینیمالیست و در عین حال پر از جزئیات دارد که هر کسی مجذوب آن می‌شود.

همچنین شما می‌توانید با تغییر کاور جلویی آن، ظاهر این اسپیکر را تغییر دهید و با استفاده از کاورهایی با طرح‌های مختلف، ظاهر این اسپیکر را با تم دکور داخلی خود همگام کنید.

اسپیکر بنگ اند الوفسن Beosound 2

B&O Beosound 2 اسپیکر دکوراتیو رومیزی و ایستاده بنگ اند الوفسن است و با بدنه تمام فلزی و زیبایش بیشتر به یک اثر هنری شبیه است تا یک اسپیکر.

این بلندگو دارای صدای 360 درجه است که به صورت یکپارچه‌ای در محیط پخش می‌شود و بدنه فلزی آن از یک قطعه یکپارچه ساخته شده‌است تا در صدد لرزش‌های بیس موسیقی صدای نویز توسط آن تولید نشود.

این اسپیکر نیز از دستیار صوتی Google Assistant پشتیبانی می‌کند و امکان استریمینگ موسیقی در آن با Chromecast و Airplay وجود دارد.

اسپیکر دکوراتیو Beosound Edge

گول ظاهر نسبتا کوچک این اسپیکر را نخورید، حجم صدا و بیس Beosound Edge برای یک فضای 120 متری هم کافی است.

طراحی ساده و مینیمالیستی این دستگاه هیچ کس را مشکوک به اسپیکر بودن آن نمی‌کند و در عین حال این دستگاه یک اسپیکر قدرتمند خانگی است.

این اسپیکر به صورت ایستاده و نصب شده روی دیوار با پایه مخصوص خود قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *