فرمان بازی Logitech G920 اولین فرمانی است که لاجیتک برای کنسول‌های مایکروسافت ارائه کرده‌است و با توجه به این موضوع که این دستگاه هم به PC و هم به Xbox One متصل می‌شود، در این مقاله می‌خواهیم به بررسی عملکرد این فرمان بازی با کنسول Xbox بپردازیم.

طراحی

اگر ظاهر این فرمان برای شما آشنا است، به اسن دلیل است که این فرمان طراحی مشابهی به فرمان بازی Logitech G29 که برای کنسول بازی PS4، PS3 و PC ارائه شده است دارد. تفاوتی که در طراحی این فرمان با فرمان G29 وجود دارد، عدم حضور LED های دور موتور و کنترل 24 حالته و دکمه‌های -/+ در فرمان G920 است.

فرمان بازی

اما تمامی دکمه‌هایی که روی کنترل Xbox موجود است روی فرمان بازی G920 نیز موجودند.

فرمان بازی

فرمان بازی

فرمان بازی

پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان تعبیه شده‌اند و از جنس استیل هستند و اگر در بازی تقلب می‌کنید و تعویض دنده را در حالت اتومات قرار می‌دهید، می‌توانید تا این پدال‌ها را برای انجام کار دیگری تنظیم کنید.

فرمان بازی

فرمان این ست از جنس استیل است و روکش آن از جنس چرم طبیعی دست دوز است تا در دست بسیار راحت باشد.

فرمان بازی

زمانی که به پدال‌ها توجه می‌کنید، اولین نکته‌ای که نظر شما را به خود جلب می‌کند وجود پدال کلاچ است، این پدال غیر فعال ایت و زمانی فعال می‌شود که دنده دستی Logitech Driving Force Shifter را به فرمان متصل می‌کنید. پدال‌های این فرمان بازی از جنس استیل و پایه آن‌ها از جنس پلاستیک است. همچنین برای دقت بالاتر و شبیه‌سازی واقعی‌تر پدال‌های این ست فرمان بازی به صورت خطی عمل نمی‌کنند و مانند اتوموبیل‌های واقعی هستند.

فرمان بازی

عملکرد

از لحاظ قطعات داخلی دو فرمان بازی G29 و Logitech G920 با یکدیگر یکسان هستند. هردو دارای دو موتور قدرتمند Force Feedback با سیستم Helical هستند که در بازی‌هایی که شبیه‌سازی کامل انجام می‌دهند، واکنش محیط به ماشین در فضای بازی مانند تکان خوردن ماشین در جاده خاکی یا صاف شدن فرمان بعد از پیچ و حتی واکنش‌های جزئی مانند Under Steer و Torque Steer در اتوموبیل‌های دیفرانسیل جلو و Over Steer در اتوموبیل‌های دیفرانسیل عقب  از طریق فرمان به دست شما منتقل می‌شوند و تجربه‌ای بسیار واقعی را از رانندگی با سرعت بالا در اختیار شما قرار می‌دهند.

همچنین این فرمان بازی تا 450 درجه به طرف راست و چپ و 900 درجه چرخش کلی دارد و پس از هربار روشن کردن فرمان موتورها آن را کالیبره می‌کنند.

ویدئو

در ویدئوی زیر می‌توانید تست این فرمان با بازی Forza Motorsport 7 مشاهده کنید.

 

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *