امروزه و در دنیای دیجیتال تجهیزات الکترونیکی فراوانی در اطراف ما وجود دارد و با توجه به این که همه آن‌ها نیاز به شارژ باتری برای کار دارند، اطرافمان را کابل‌های شارژ از انواع مختلف فراگرفته است. این کابل‌ها می‌توانند از پورت‌های مختلفی استفاده کنند و جنس‌های مختلفی داشته باشند و یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانند داشته باشند کنفی یا لاستیکی بودن روکش آن‌هاست. در این مطلب با مزایا و معایب کابل کنفی و لاستیکی آشنا می‌شویم تا در صورتی که نیاز به تهیه کابل شارژ جدید دارید، کابل شارژ مناسب‌تر را برای خود انتخاب کنید.

کابل شارژ کنفی چیست؟

کابل کنفی چیست

کابل شارژ کنفی به کابلی گفته می‌شود که کاور و روکش در طول قسمت سیم آن به صورت بافت و پارچه‌ای باشد. از استحکام بیشتر گرفته تا عدم گره خوردن، ویژگی‌ها و مزایایی هستند که کابل های شارژ کنفی نسبت به کابل‌های عادی و لاستیکی یا PVC دارند.

مزایای کابل کنفی

  1. عمر مفید بالاتر – بزرگترین مزیت و تفاوت کابل کنفی و لاستیکی عمر مفید بیشتر و دیرتر خراب شدن کابل‌های کنفی است. به دلیل بافته شده بودن روکش، این کابل‌ها در هنگام تا شدن و گره خوردن آسیب کمتری می‌بینند و در نتیجه بعد از مدتی استفاده مانند کابل‌های عادی روکش روی آن‌ها خراب نمی‌شود که سپس به خود سیم‌ها آسیبی وارد شود.
  2. دوام بالاتر – بافت بودن روکش کابل‌ها باعث می‌شود تا دوام و استحکام بیشتری داشته باشند و در مقابل کشیده شدن، تا شدن و دیگر اتفاقاتی که ممکن است برای کابل شارژ بی‌افتد استحکام بالاتری داشته باشد. همچنین احتمال این که روکش از قسمت اتصال به بدنه پورت‌های کابل خراب شود در کابل‌های کنفی کمتر است.
  3. استفاده ساده‌تر – بافته شده بودن روکش کابل باعث می‌شود تا این کابل‌ها به خودشان گره نخوردن. همچنین کابل‌های کنفی شکل خود را بهتر از کابل‌های لاستیکی حفظ می‌کنند و با استفاده شدن و کثیف شدن لزج و چسبناک نمی‌شوند.

با وجود این مزیت‌ها، نقاطی وجود دارند که کابل‌های لاستیکی و عادی نسبت به کابل‌های کنفی برتری دارند، البته می‌توان در مورد این که این موارد همیشه درست هستند و صدق می‌کنند نیز بحث کرد.

مزایای کابل لاستیکی

  1. قیمت پایین‌تری دارند – فرآیند تولید این کابل‌ها ارزان‌تر است و تولید کننده این کابل‌ها می‌تواند با هزینه و قیمت نهایی کمتری این کابل‌ها را تولید و وارد بازار کند. البته این مورد با توجه به این که کابلی که تهیه می‌کنید اصلی باشد یا خیر و از چه برندی باشد می‌تواند درست نباشد.
  2. تهیه آن‌ها ساده‌تر است – حجم تولید کابل‌های لاستیکی بسیار بیشتر از کابل‌های کنفی است؛ به این دلیل که کابل‌های شارژ لاستیکی با اکثر تجهیزات به شما ارائه می‌شود و در زمان جایگزین کردن کابل نیز شما به دنبال یک کابل مشابه کابل قبلی‌تان خواهید بود.
  3. انعطاف پذیری بیشتر – کابل‌های لاستیکی به دلیل استحکام کمتر روکش خود انعطاف پذیری بیشتری دارند وبه راحتی تا می‌شوند. البته این تا شدن باعث خراب شدن زود هنگام روکش کابل می‌شود اما تا کردن کابل از یک نقطه کاری است که نمی‌توانید با یک کابل کنفی انجام دهید.

کابل کنفی یا لاستیکی؟

مزیت‌های کابل کفنی بسیار توجیح کننده‌تر از کابل‌های لاستیکی هستند و امروزه کابل‌هایی که به همراه تجهیزات گیمینگ مانند هدست های گیمینگ یا ماوس گیمینگ ارائه می‌شود و کابل‌هایی که کاربری خاص و قیمت بالایی دارند را با روکش بافت و کنفی ارائه می‌کنند.

البته که مهم‌تر از روکش کابل این است که شما از هر نوع کابل شارژی که استفاده می‌کنید، از کابل شارژ استاندارد و با کیفیت استفاده کنید که کابل شما باعث آسیب دیدن دستگاه‌تان نشود.

در نهایت امروزه با ارائه شدن کابل‌های شارژ کنفی با مدل‌ها و پورت‌های مختلف از جمله Type-C و Micro-USB و Lightning مانند کابل‌های شارژ بیاند، شما می‌توانید کابل شارژ کنفی با کیفیت و استانداردی را با قیمت مناسب، گارانتی 18 ماهه شرکت اسپیرو و از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی در سراسر کشور تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *