این مطلب راهنمای کامل نحوه اتصال هدفون به Xbox Series X|S است. چه هدفون شما از نوع وایرلس باشد و چه بلوتوث، با راه‌ها و روش اتصال هرکدام از آن‌ها به کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S آشنا می‌شویم.

اگر می‌خواهید به طور کاملا وایرلس هدفون خود را به کنسول ایکس باکس‌تان متصل کنید؛ متاسفانه نمی‌توانید با هدفون بلوتوثی که همین حالا دارید این کار را انجام دهید؛ حداقل به سادگی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، اما راهی برای انجام این کار نیز وجود دارد.

اگر هم می‌خواهید از Xbox Wireless Protocol برای اتصال هدفون وایرلس خود استفاده کنید؛ این پروتکل توسط خود Microsoft برای تولید کنندگان هدفون‌های گیمینگ ارائه شده‌است که اتصال آن‌ها را بسیار ساده می‌کند؛ اما هدفون شما باید از این پروتکل پشتیبانی کند.

در ادامه با تمام راه‌های اتصال هدفون به Xbox Series X|S آشنا می‌شویم. برای دسترسی سریع‌تر می‌توانید روی نوع اتصال مورد نظر خود کلیک کنید تا نحوه انجام آن را بخوانید.

اتصال هدفون وایرلس با دانگل به Xbox

به دلیل وجود پروتکل‌های اختصاصی بیشتر هدفون‌های گیمینگ وایرلس مانند هدفون لاجیتک G Pro X Wireless به کمک یک دانگل USB به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شوند.

این دانگل یک ارتباط رادیویی با فرکانس 2.4GHz را بین ارسال کننده و گیرنده اطلاعات به وجود می‌آورد و بر خلاف هفون‌های بلوتوث که باید طبق فرآیندی آن را به دستگاه متصل کنید. اتصال دانگل به صورت Plug-and-Play است.

نحوه اتصال هدفون وایرلس به Xbox با دانگل

این نوع هدفون ساده‌ترین روش اتصال را دارد.

1.پورت USB را روی کنسول خود پیدا کنید (عقب Xbox Series X و جلوی Xbox Series S).

2.دانگل USB که به همراه هدفون دریافت کرده‌اید را به کنسول متصل کنید.

3.هدفون را روشن کنید تا به صورت خودکار به دانگل خود متصل شود.

اتصال هدفون وایرلس با Xbox Wireless Protocol

این روش اتصال برای هدفون‌هایی قابل انجام است که از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند؛ مانند Xbox Wireless Headset و B&O Beoplay Portal.

اتصال هدفون وایرلس به xbox

این اتصال وایرلس نیازی به اتصال دانگل ندارد و مانند اتصال با بلوتوث است، اما برخلاف اتصال بلوتوث فرایند اتصال خاصی ندارد. در واقع نحوه اتصال هدفون به Xbox Series X|S به این روش درست مانند نحوه اتصال دسته Xbox به کنسول است.

اما متاسفانه هدفون‌های گیمینگ زیادی از این پروتکل پشتیبانی نمی‌کنند.

نحوه اتصال هدفون وایرلس به Xbox Series X|S

زمان مورد نیاز: 1 دقیقه

نحوه اتصال هدفون وایرلس به Xbox Series X|S

  1. کنسول Xbox Series X|S خود را روشن کنید.

  2. دکمه روشن شدن هدفون خود را نگهدارید تا چراغ وضعیت آن به حالت چشمک زن در بیاید.

  3. دکمه Pairing روی کنسول را فشار دهید.

  4. منتظر بمانید تا چراغ چشمک زن هدفون به حالت ثابت در بیاید و پیام متصل شدن هدفون روی مانیتور نمایش داده شود.

    اتصال هدفون وایرلس به Xbox

اتصال هدفون بلوتوث به Xbox Series X|S

اگر می‌خواهید هدفون جدیدی را تهیه کنید که از آن هم در زمان بازی با Xbox و هم در زمان‌های دیگر بتوانید استفاده کنید، هدفون‌های پشتیبانی کننده از Xbox Wireless Protocol گزینه مناسبی هستند، چرا که علاوه بر امکان اتصال به کنسول به صورت وایرلس، امکان اتصال از طریق بلوتوث و به دستگاه‌های دیگر را نیز دارند.

اما اکثریت افراد در حال حاضر هدفون یا هندزفری بلوتوثی را دارند که می‌خواهند از آن برای بازی با Xbox نیز استفاده کنند. اما متاسفانه شما نمی‌توانید هدفون بلوتوث را به صورت مستقیم به Xbox متصل کنید؛ اما همچنان راه‌هایی برای اتصال هدفون بلوتوث به Xbox Series X|S وجود دارد.

دقت کنید که با اتصال هدفون بلوتوث به Xbox امکان استفاده از میکروفون و Game Chat را نخواهید داشت.

نحوه اتصال هدفون به Xbox از طریق گیرنده فرستنده بلوتوث

ساده‌ترین روش اتصال هدفون بلوتوث به Xbox Series X|S استفاده از یک گیرنده فرستنده بلوتوث و اتصال آن‌ها به دسته Xbox از طریق کابل AUX است.

حتی گیرنده فرستنده‌هایی وجود دارند که قالب دسته Xbox هستند تا با سیم به دسته شما متصل نشوند و از آن آویزان نباشند.

با اتصال گیرنده فرستنده به دسته بلوتوث و اتصال هدفون به Xbox از این طریق، انگار که یک هدفون سیمی را به Xbox متصل کرده باشید.

دقت کنید که روش اتصال هدفون به گیرنده فرستنده می‌تواند با چیزی که توضیح می‌دهیم مقداری متفاوت باشد و این مورد بستگی به فرستنده گیرنده‌ای که تهیه می‌کنید دارد و فرآیند اتصال را به روش توضیح داده شده توسط تولیدکننده آن اجرا کنید.

1.فرستنده گیرنده را به دسته کنسول از طریق جک 3.5 میلی‌متری آن متصل کنید.

2.آن را با نگهداشتن دکمه روشن و خاموش یا سوئیچ یا… روشن کنید.

3.هدفون یا هندزفری بلوتوث خود را روشن کنید.

4.آن را در حالت اتصال یا Pairing Mode قرار دهید.

5.دکمه Multifunction فرستنده گیرنده را حدود 5 ثانیه نگهدارید تا به حالت اتصال برود.

6.چراغ‌های چشمک زن هدفون و فرستنده گیرنده را بررسی کنید تا به حالت ثابت در بیایند که نشان دهنده اتصال موفق این دستگاه‌هاست.

نحوه اتصال هدفون بلوتوث به Xbox

نحوه اتصال هدفون بلوتوث به Xbox از طریق تلویزیون هوشمند

اگر تلویزیون هوشمند شما امکان اصال به تجهیزات صوتی بلوتوث را داشته باشد، می‌توانید با اتصال Xbox به تلویزیون و اتصال آن به هدفون بلوتوث، هدفون خود را به ایکس باکس متصل کنید.

با این روش نیازی به تهیه فرستنده گیرنده بلوتوث نیز نخواهید داشت، اما باید تلویزیون هوشمند با امکان اتصال بلوتوث داشته باشید.

برای انجام این کار کافیست:

1.هدفون بلوتوث خود را در حالت اتصال قرار دهید.

2.در تلویزیون خود لیست دستگاه‌های بلوتوث را اسکن کنید و دستگاه‌های موجود را پیدا کنید. از بین آن‌ها هدفون خود را پیدا کرده و به آن متصل شوید.

3.تست کنید و ببینید که آیا خروجی صوتی تلویزیون از هدفون شما پخش می‌شود یا خیر.

4.در صورتی که از هدفون خود صدایی نمی‌شنوید، به تنظیمات صوتی تلویزیون رفته و خروجی صوتی آن را روی بلوتوث تنظیم کنید.

در صورتی که سوالی درباره نحوه اتصال هر نوع هدفون یا هدست وایرلس به Xbox دارید، می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

نظرات (3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *