ممکن است که تا به حال در هنگام تنظیم زبان کیبورد کامپیوتر یا تلفن همراه خود گزینه‌های English (US) و English (UK) را دیده باشید. اما به این مورد توجه نکرده باشید که چرا زمانی که این دو کشور به یک زبان صحبت می‌کنند چرا دو چیدمان کیبورد دارند و این دو چیدمان کیبورد انگلیسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در این مطلب به بررسی تفاوت‌های این چیدمان‌ها می‌پردازیم.

چینش کیبورد انگلیسیچیدمان کیبورد انگلیسی English USA

چیدمان کیبورد English USA به دلایل تاریخی چیدمان پیشفرض بسیاری از تولید کنندگان تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند کیبورد و ماوس برای کیبوردهای خود بوده‌است.

نکته قابل توجه اصلی این چیدمان عدم استفاده از دکمه AltGr و AltGr-Shift است و RAlt دکمه Alt سمت راست کیبورد است و نه AltGr.

این استاندارد چیدمان زمانی کدگذاری شد که هر دو نوع دکمه Enter در کیبوردهایی که در بازار آمریکا به فروش می‌رسیدند وجود داشتند. این دو نوع دکمه Enter دکمه‌های عمودی یا ISO Enter و یا افقی یا ANSI Enter نام دارند.

همچنین در این چیدمان کیبورد در برخی از کیبوردها بین دکمه‌های Shift و Z دکمه‌ای قرار می‌گیرد و با توجه به این که کیبورد شما یک کیبورد برای مصارف خانگی است و یا یک کیبورد ترمینال است دستورات مختلفی دارد که می‌توانید آن‌ها را در تصویر بالا مشاهده کنید.

چینش کیبورد انگلیسیچیدمان کیبورد انگلیسی English US International

این چیدمان الهام گرفته از چیدمان English USA است که توسط Microsoft ایجاد شده است.

تفاوت این چیدمان کیبورد انگلیسی با چیدمان English USA در وجود حروف مربوط به زبان‌های اروپایی در کنار الفبای انگلیسی است و هدف آن قابل استفاده بودن کیبورد برای کشورهای اروپایی دو زبانه است.

چیدمان کیبورد انگلیسی English UK

این چیدمان کیبورد انگلیسی همانطور که مشخص است به صورت رسمی در کشورها انگلیسی زبان غیر آمریکا مانند انگلیس، ایرلند، هنگ کنگ و… به کار می‌رود.

این استاندارد که BS 4822 نام دارد در سال 1994 ایجاد شد و در سال 2000 توسط IBM بروزرسانی شد. در تصویر بالا می‌توانید تا تفاوت این کیبوردها را با چیدمان کیبورد انگلیسی English USA مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *