اگر سرعت Wi-Fi در کنسول PS4 شما کم باشد می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند لگ ورودی در هنگام بازی و کم بودن سرعت دانلود آپدیت‌های بازی شود که آزاردهنده است. در این مطلب با روش‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت PS4 آشنا می‌شویم تا از بروز این مشکلات جلوگیری کنیم.

دلیل کند بودن سرعت اینترنت PS4

دلایل مختلفی می‌توانند برای کاهش سرعت اینترنت Wi-Fi در PS4 شما وجود داشته باشد. این دلایل می‌توانند:

  • وجود موانع فیزیکی مانند دیوار در خط مستقیم ارتباط بین کنسول و مودم.
  • اتصال تعداد دستگاه زیاد به مودم و مصرف دیتا توسط آن‌ها به صورت همزمان.

و دلایل بسیار دیگری باشد. این که دقیقا بفهمید مشکل از کجاست ممکن است مقداری دشوار باشد، اما روش‌های زیادی برای برطرف کردن آن‌ها وجود دارد.

مطالب مرتبط:

چگونه مشکل کندی اینترنت PS4 را برطرف کنیم

مشکلات کندی اینترنت می‌تواند برای نسخه اول کنسول PS4، PS4 Slim و حتی PS4 Pro رخ دهد. این راهکارها بر هر نسخه‌ای از این کنسول اثرگذاراند، اما ممکن است تاثیر آن‌ها بر کنسول‌های مختلف، متفاوت باشد.

توجه کنید که نسخه اول کنسول PS4 که به عنوان PS4 Fat نیز شناخته می‌شود با توجه که کارت وایرلس آن دارای مشکلاتی برای اتصال است؛ پس اگر این نسخه از کنسول را دارید ممکن است بیشتر از بقیه با این مشکلات مواجه شوید.

اتصال با کابل LAN

این کار ساده‌ترین راه حل برای حل مشکل کندی اینترنت PS4 است و برای این کار تنها کافیست تا یک کابل LAN با طول مناسب پیدا کنید و کنسول خود را به صورت سیمی به اینترنت متصل کنید.

با این کار علاوه بر افزایش سرعت اینترنت PS4 دیگر نوسانات اتصال Wi-Fi را نخواهید داشت و نیازی نیست تا نگران مزاحمت دستگاه‌‌های متصل دیگر باشید و بهترین سرعت اینترنت و کمترین پینگ ممکن را با توجه به خدمات اینترنت خود خواهید داشت.

خاموش و روشن کردن مودم PS4

یک خاموش و روشن کردن ساده می‌تواند در بسیاری از تجهیزات الکترونیکی، خیلی از مشکلات را برطرف کند.

کنسول خود را خاموش کنید و آن را برای چند دقیقه از برق بکشید (برای تخلیه کامل الکتریکی) و سپس دوباره به برق زده و روشن کنید.

نزدیک کردن مودم به PS4

روش بعدی برای افزایش سرعت اینترنت PS4 نزدیک کردن مودم به آن است. هرچ فاصله اتصال وایرلس بیشتر باشد، اتصال ناپایدارتر خواهد شده، خصوصا اگر موانع فیزیکی مانند دیوار در این مسیر باشند.

هرچه کنسول و مودم به یکدیگر نزدیک‌تر باشند، اتصال پایدارتر خواهد بود. تلاش کنید تا در صورت امکان کنسول و مودم را در یک اتاق قرار دهید.

غیر فعال کردن PS Remote Play

در برخی از مواقع غیر فعال کردن قابلیت PS Remote Play که به شما امکان بازی کردن بازی‌های PS4 و PS5 را از راه دور می‌دهد باعث بهتر شدن اتصال شما به اینترنت و افزایش سرعت اینترنت در PS4 و PS5 می‌شود.

برای غیر فعال کردن این قابلیت به مطلب فعالسازی PS Remote Play مراجعه کنید و مراحل فعال کردن آن را دنبال کنید تا به بخش فعال و غیر فعالسازی آن برسید و آن را غیر فعال کنید.

روند فعالسازی این قابلیت در PS4 و PS5 متفاوت است.

بیشتر بخوانید: فعالسازی PS Remote Play در PS4 و PS5

اتصال به نتورک 5 GHz

در صورت پشتیبانی مودم شما از اتصال 5 GHz که در اتصالات Wi-Fi شما در دستگاه‌‌های پشتیبانی شده به صورت «نام اینترنت شما5G» نمایش داده می‌شود، این اینترنت با اینترنت همراه 5G متفاوت است.

اتصال 5 GHz سیگنال قوی‌تری دارد و می‌تواند تعداد دستگاه‌های متصل زیاد را بهتر مدیریت کند. PS4 Slim و PS4 Pro هردو از اتصال 5 GHz پشتیبانی می‌کنند.

برای برقراری این اتصال برای افزایش سرعت اینترنت PS4 باید مسیر اتصال به اینترنت را دوباره طی کنید. به Settings > Network > Setup Internet Connection > Use Wi-Fi > Easy بروید.

سپس گزینه Options را بزنید و گزینه Wi-Fi Frequency Bands را انتخاب کنید. در صورت وجود، گزینه 5 GHz را انتخاب کنید و دکمه X را بزنید.

در صورتی که امکان برقراری این اتصال وجود ندارد، می‌‌توانید در زمان بازی اتصال Wi-Fi دستگاه‌‌های دیگر خود را غیر فعال کنید.

در صورتی که هیچ یک از راه‌کارهای بالا کارساز نبود با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا در صورت وجود مشکل در سرویس آن را برطرف کنید.

سوالات متداول

اگر PS4 روشن نشود چکار کنیم؟

اگر PS4 شما به صورت ناگهانی روشن نمی‌شود، کابل برق آن را حداقل به مدت 30 ثانیه از کنسول جدا کنید و سپس دوباره آن را متصل کنید و کنسول را روشن کنید. همچنین می‌توانید کنسول خود را power-cycling کنید یا کابل‌های برق خود را عوض کنید. دیگر راه‌کارها تمیز کردن کنسول از گرد و غبار و روشن کردن کنسول در حالت Safe Mode است.

چگونه از داغ کردن PS4 جلوگیری کنیم؟

اگر PS4 شما در هنگام کار داغ کرد؛ ابتدا آن را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس جای کنسول خود را بررسی کنید و ببینید که آیا امکان ایجاد جریان هوا در این موقعیت وجود دارد یا خیر. دمای اتاق را بررسی کنید، کنسول را از گرد و غبار پاک کنید و اگر در هنگام اجرا بازی خاصی کنسول شما داغ می‌شود، نرم‌افزار آن بازی را بروزرسانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *