امکان ندارد که عکس، ویدئو و یا از نزدیک و در فروشگاه‌های تجهیزات صوتی و تصویری اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9 را ندیده باشید؛ احتمالا هم در اولین نگاه متوجه نشده باشید که این یک اسپیکر است.

اما این اسپیکر خارق‌العاده یکی از پرطرفدارترین محصولات برند لوکس و قدیمی Bang & Olufsen است و زمانی که درباره این برند با کسی صحبت کنید، اولین محصولی که از این برند در ذهن آن‌ها تداعی می‌شود همین اسپیکر خانگی است.

در این مطلب به بررسی اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9 می‌پردازیم.

بررسی Bang & Olufsen Beoplay A9

اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9

اما قبل از این که شروع کنیم باید بگوییم که این اسپیکر یک اسپیکر دکوراتیو 3000 دلاری است!

اگر که همچنان در حال مطالعه این مطلب هستید بدانید که کیفیت ساخت خارق‌العاده بالا، دست ساز بودن این اسپیکر و تولید شدن آن در دانمارک، در کنار کیفیت صدایی که شما را بهت زده خواهد کرد و بیسی که اتاق را پر می‌کند بدون آن که در هم ریختگی در فرکانس‌های بالا به وجود آورد دلیل قیمت بالای این محصول است.

طراحی Beoplay A9

پهنای اسپیکر Beoplay A9 نزدیک 70 سانتی‌متر، عمق آن 41 سانتی‌متر و ارتفاع آن زمانی که پایه‌ها متصل شده باشند، 90 سانتی‌متر است. ظاهر آن بیشتر شبیه به دیش ماهواره‌ای که روی 3 پایه قرار گرفته باشد است تا یک اسپیکر خانگی!

این اسپیکر می‌تواند در میان دکور خانه شما قرار گیرد و بدون آن که نشان دهد یک اسپیکر است، به پخش موسیقی بپردازد. همچنین شما می‌توانید با تغییر کاور روی اسپیکر ظاهر آن را نیز تغییر دهید تا با تم و رنگ‌آمیزی محیط شما همگام‌تر شود.

نصب و راه‌اندازی این اسپیکر بسیار ساده است. پایه‌های آن به صورت پیچی هستند و کابل برق نیز در قسمتی زیر یک محافظ به صورت منظم نصب می‌شود.

در این قسمت همچنین ورودی RCA و اپتیکال قرار دارد، اما ورودی 3.5 میلی‌متری دیده نمی‌شود؛ و در کنار آن‌ها یک ورودی USB (برای انتقال تنظیمات Wi-Fi در زمان راه‌اندازی AirPlay و نه پخش موسیقی) به علاوه ورودی کابل Lan. دکمه‌های روشن و خاموش کردن اسپیکر و اتصال به Wi-Fi در قسمت بالایی پنل پشتی قرار گرفته‌اند.

اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9 قابلیت نصب روی دیوار را نیز دارد و بله شما می‌توانید دو عدد از آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید تا حجم صدای خود را افزایش دهید یا از آن‌ها به صورت استریو و کانال راست و چپ استفاده کنید؛ هزینه این کار حدود 6000 دلار خواهد بود.

در اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9 7 درایور صوتی وجود دارد – یک ساب ووفر 8 اینچی با قدرت 160 وات، 2 میدرنج 3 اینچی با قدرت 80 وات، 2 درایو فولرنج 1.5 اینچی 80 واتی و 2 توییتر 18 میلی‌متری 80 واتی. زیر کاور پارچه‌ای، محافظ پلاستیکی قرار گرفته است که دارای حفره‌های فراوان برای عبور صداست و شکل محدب دارد که با هر درایور مقداری زاویه داده‌است.

کنترل‌های بلندی صدا در Beoplay A9 به صورت لمسی است و در لبه بالایی پنل پشتی قرار دارد. با قرار دادن دست خود در بخش میانی این قسمت به مدت 2 ثانیه، اسپیکر میوت می‌شود و انجام دوباره همین کار آن را از این حالت خارج می‌کند.

با کشیدن دستتان روی این قسمت به سمت چپ، صدای اسپیکر کم شده و با کشیدن آن به سمت راست صدای اسپیکر زیاد خواهد شد.

در قسمت جلویی اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9 هیچ دکمه‌های وجود ندارد تا ظاهر یکپارچه و مینیمالیست این اسپیکر به هم نریزد. همچنین این اسپیکر فاقد ریموت کنترل است.

اتصال به این اسپیکر از راه‌های مختلفی امکان پذیر است، اما با توجه به این که اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9 یک اسپیکر خانگی است، ساده‌ترین راه برای انجام این کار راه‌اندازی AirPlay است.

برای این کار کافیست تا دستگاه iOS متصل به Wi-Fi خود را از طریق کابل USB به اسپیکر متصل کنید و دکمه Wi-Fi Set-up را بزنید و زمانی که پیام تایید در دستگاه شما نمایش داده شد آن را تایید کنید تا اسپیکر خودش بقیه کارها را انجام دهد.

راه دیگر از طریق نصب Bang & Olufsen App است که به شما تنظیمات بیشتری مانند تنظیم اکولایزر و امکان دسترسی به قابلیت BeoLink را می‌دهد که در صورتی که چند اسپیکر برند B&O داشته باشید می‌توانید تا همه آن‌ها را از طریق این اپلیکیشن کنترل کنید.

عملکرد صوتی Beoplay A9

بررسی اسپیکر بنگ اند الوفسن Beoplay A9

اولین نکاتی که در صدای Beoplay A9 زمانی که اولین بار به صدای آن گوش می‌کنید توجه شما را به خود جلب می‌کند، قدرت و عمق بیس و در عین حالت وضوح آن، حتی در صدای بلند است.

بیس Beoplay A9 شما را از درونتان به لرزه در می‌آورد، بدون آنکه باعث درهم ریختگی فرکانس‌های بالا یا کم شدن وضوح موسیقی شود.

از طرفی دیگر بنگ اند الوفسن Beoplay A9 بر فرکانس‌های High-Mid و High نیز تمرکز بالایی دارد و با وجود بیش قدرتمند صدایی بالانس دارد تا تمام بخش‌های موسیقی را با جزئیات کامل به گوش شما برساند.

صدا وکال و خواننده همیشه به صورت واضح شنیده می‌شود، حتی اگر موسیقی شما بیس زیاد و قوی داشته باشد.

امکان ندارد که صدای A9 را بشنوید و از آن خوشتان نیاید. اگر هم احساس می‌کنید که نیاز به بیس بیشتر یا تربل بیشتر یا میدرنج بیشتر دارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن Bang & Olufsen App این تغییر را به صورت دستی اعمال کنید تا به صدای مورد نظر خود برسید.

همچنین اکولایزر Beosonic داخلی این اسپیکر با پخش صدای تست و شنیدن بازتابش آن محیط اطراف خود را بررسی می‌کند و با توجه به آکوستیک محیط صدای خود را تنظیم می‌کند تا صدایی که شما از این اسپیکر می‌شنوید، صدایی باشد که B&O از اسپیکر خود انتظار دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش بیس اسپیکر

جمع‌بندی

اسپیکر بنگ اند الوفسن A9 Beoplay صدایی شفاف، کامل و حجیم را به گوش شما می‌رساند و با همزمان با ظاهر زیبا اما ساده‌اش شما را مجذوب خود می‌کند. اما قیمت آن مقداری بالاست.

در صورتی که سوالی درباره این محصول دارید می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

همچنین برای مشاهده اطلاعات فنی محصول می‌توانید صفحه محصول اسپیکر Bang & Olufsen Beoplay A9 را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *