کیبورد لاجیتک G815 کیبورد گیمینگ مکانیکی بالا رده این برند است که با داشتن سوئیچ‌های مکانیکی باریک GL با تهیه آن پشیمان نخواهید شد.

مزایا

  • کیفیت ساخت بالا
  • نرم‌افزار کاربردی برای تنظیمات نورپردازی و دکمه‌های ماکرو
  • سوئیچ‌های GL Linear روان و در عین حال کلیکی

معایب

  • قیمت بالا

معرفی کیبورد گیمینگ لاجیتک G815

بررسی لاجیتک G815

Logitech G815 کیبورد مکانیکی رده بالا این برند است که قابلیت‌های یک کیبورد گیمینگ پرچمدار را در بدنه‌ای باریک به شما ارائه می‌دهد؛ و به لطف بدنه ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم-منیزیم، با ضخامت کم استحکام بالایی نیز دارد.

این کیبورد برخلاف بسیاری دیگر از کیبوردهای مکانیکی به جای استفاده از سوئیچ‌های Cherry از سوئیچ‌های کاستوم GL استفاده می‌کند که برخی بر این باوراند که سوئیچ‌های بهتری هستند و دیگران نظر مخالفی دارند.

طراحی لاجیتک G815

کیبورد Logitech G815 LIGHTSYNC RGB یکی از خوش قیافه‌ترین کیبوردهای گیمینگ است که در حال حاضر می‌توانید تهیه کنید و برخلاف اکثر برندها لاجیتک تلاش کرده تا ظاهر این کیبورد با کلید‌های بلند و ابعاد بزرگ توجه افراد را از راه دور جلب نکند.

به حای آن ظاهر این کیبورد تا جای ممکن و ساده‌است و تلاش کرده تا ظاهری مینیمالیست داشته باشد که ظاهر بسیار شکیلی به آن داده‌است.

ابعاد کوچک (خصوصا در ضخامت کیبورد) به لطف سوئیچ‌های Low-Profile GL امکان پذیر شده‌است که برخی ممکن است طرفدار استفاده از سوئیچ‌های باریک نباشند و دکمه‌‌های ضمخت که در اکثر کیبوردهای مکانیکی دیده می‌شود را ترجیح دهند. اما در حین کار و احساسی که فعال شدن این سوئیچ‌ها به شما انتقال می‌دهند با دیگر کیبوردهای مکانیکی تفاوت زیادی ندارند.

همچنین ضخامت کم لاجیتک G815 باعث می‌شود تا مقداری پرتابل‌تر باشد و جابه‌جا کردن آن ساده‌تر باشد؛ اما خیال نکنید که می‌توانید آن را در یک کیف کوچک با خود همراه داشته باشید، چرا که طول این کیبورد 47،5 سانتی‌متر است.

یکی از بزرگترین نکات مثبت این کیبورد کیفیت ساخت فوق‌العاده آن و بدنه آلومینیومی آن است که حس یک کیبورد گیمینگ مدرن حرفه‌ای را به شما می‌دهد. البته زیره پلاستیکی کیبورد مقداری این احساس را از بین می‌برد، اما مگر هر چندوقت یکبار زیر کیبورد خود را می‌بینید؟

روکش دکمه‌ها نیز از جنس پلاستیک مرغوبی ساخته شده‌اند و اساس بی‌کیفیت بودن نسبت به آن‌ها نخواهید داشت.

کیبورد گیمینگ لاجیتک G815

عملکرد لاجیتک G815

کیبورد لاجیتک G815 با 3 نوع سوئیچ مکانیکی GL مختلف ارائه شده‌است؛ GL Linear که سوئیچ‌هایی با مقاومت کمتر و روان‌تر و کم صداتر هستند، GL Tactile که بهترین گزینه برای گیمینگ رقابتی و FPS Gaming هستند.

نسخه قابل تهیه در ایران از سوئیچ‌های GL Clicky استفاده می‌کنند که بیشترین میزان فیدبک را به انگشتان دارند و خالص‌ترین احساس فعال شدن یک سوئیچ مکانیکی را به شما منتقل می‌کنند.

در هنگام تست کیبورد و در حین بازی این سوئیچ‌ها صدای فعال شدن کاملا واضحی دارند و میزان مقاومت و سرعت برگشت آن‌ها به موقعیت اولیه بالاست که اگر در هنگام بازی نیاز داشته باشید سریع و پشت سر هم یک دکمه را فشار دهید، با سرعت بالایی می‌توانید این کار را انجام دهید و از هربار فعال شدن این دکمه از طریق صدای آن مطلع خواهید شد.

کیبورد لاجیتک G815 در سمت چپ خود 5 دکمه ماکرو را نیز به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از طریق نرم‌افزار Logitech G HUB دستورات میانبر برای دستورات بازی روی آن‌ها تنظیم کنید و برای هر بازی دستورات جداگانه‌ای داشته باشید.

قابلیت کاربری بعدی لاجیتک G815 حالت Game Mode است که با فعال کردن این حالت دکمه‌هایی از کیبورد که در حالت عادی در بازی کاربردی نداند غیر فعال می‌شوند تا با کلیک تصادفی آن‌ها در حین بازی دستور آن‌ها فعال نشود.

قابلیت‌های نرم‌افزاری و نورپردازی Logitech G815

Logitech G HUB برای سانی که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اند مانند جادوگری می‌ماند.

همانطر که گفتی دکمه‌های ماکرو G Keys کیبورد لاجیتک G815 از طریق این نرم‌افزار قابل تنظیم هستند و برای تنظیم آن‌ها دستورات پیش‌فرض کاربردی بسیاری وجود دارد.

اما اگر دستور مورد نظر شما داخل این لیست نباشد می‌توانید با ذخیره ترتیب دکمه‌هایی که می‌خواهید تنها با یک کلیک فعال شوند، آن را اضافه کنید؛ حتی می‌توانید تعیین کنید که این دکمه‌ها با چه فاصله زمانی نسبت به یکدیگر فعال شوند.

همچنین تنظیمات نورپردازی LIGHTSYNC RGB نیز از طریق این نرم‌افزار انجام می‌شود. شما می‌توانید با رنگ‌های متنوع و افکت‌های جذاب ظاهر کیبورد خود را هیجان انگیز کنید و یا با رنگ‌های و افکت‌های ساده‌تر با ظاهری شکیل‌تر با کیبورد خود کار کنید.

همچنین می‌توانید نورپردازی کیبورد خود را بادیگر تجهیزات گیمینگ لاجیتک از جمله ماوس‌های گیمینگ Logitech G که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و اسپیکر گیمینگ لاجیتک G560 هماهنگ کنید.

برای آشنایی با مشخصات دقیق کیبورد Logitech G815 می‌توانید صفحه محصول آن را در سایت اسپیرو مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *