اگر به دنبال یک ست کیبورد و ماوس کمبو وایرلس باشید، قطعا لاجیتک MK270 یکی از گزینه‌هایی است که به آن بر خواهید خورد؛ که البته با حجم فروش فوق‌العاده بالای آن در تمام کشورهای جهان این اتفاقی نیست. لاجیتک با تهیه این ست کمبو به شما کیبورد و ماوس ساده اما با کیفیت را با قیمت معقول و مناسب می‌دهد و در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کمبو Logitech MK270 بپردازیم.

بررسی Logitech MK270

ست کیبورد و ماوس کمبو Logitech MK270 در واقع نسخه وایرلس کیبورد لاجیتک K120 و ماوس لاجیتک M185 است که در یک باندل و پکیج قرار گرفته‌اند.

علاوه بر آن این ست با توجه به کمبو بودن از یک گیرنده برای اتصال کیبورد و ماوس استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های کیبورد و ماوس می‌پردازیم.

طراحی

با ابعاد 450x155x23.6 میلی‌متر و وزن 550 گرم برای کیبورد ابعاد استانداردی برای یک کیبورد Full-Size دارد و وزن آن نیز بالا نیست.

البته استحکام این کیبورد بسیار بالا نیست و شما می‌توانید با دست آن را خم کنید. کیفیت ساخت این کیبورد نیز بهترین کیفیت ساخت ممکن و مشابه مدل‌های رده بالا و حرفه‌ای کیبورد از لاجیتک مانند لاجیتک MX Keys نیست، اما از تمام کیبوردهای موجود در ایران با برندهای متفرقه و غیر اصلی مستحکم‌تر است و کیفیت بالاتری دارد.

در عین حال با وجود این که در بدنه کیبورد استراحتگاه مچ دست تعبیه نشده است، اما پایه‌های تاشو که 8 درجه به زاویه کیبورد اضافه می‌کنند در این کیبورد وجود دارند.

اگر هم وجود استراحتگاه مچ دست برای شما حیاتی است، کیبورد و ماوس های کمبو لاجیتک مدل‌های متنوعی دارند که برخی از آن‌ها دارای این ویژگی طراحی هستند و به عنوان مثال می‌توانید کمبو لاجیتک MK345 را تهیه کنید که دارای این قابلیت است.

در قسمت بالایی این کیبورد دکمه‌های مولتی‌مدیا و دکمه‌های میانبر قرار گرفته‌اند که از 4 دکمه میانبر، شما می‌توانید دستور 3 عدد از آن‌ها را در نرم‌افزار SetPoint Utility تغییر دهید و آن‌ها را برای باز کردن نرم‌افزاری خاص، تغییر اپلیکیشن و یا حتی دستورات چند دکمه‌ای مانند تغییر زبان کامپیوتر تغییر دهید.

همچنین دکمه‌های کیبورد این ست در بازار ایران و با گارانتی اسپیرو با چاپ دکمه‌های فارسی ارائه می‌شوند و اگر قصد تایپ فارسی با کیبورد را دارید با تهیه این کیبورد نیازی به دانستن جای هر دکمه برای تایپ نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: کیبوردهای لاجیتک با چاپ فارسی

اتصال

ست کیبورد و ماوس کمبو Logitech MK270 تنها با اتصال یک دانگل USB با فرکانس 2.4GHz به کامپیوتر شما متصل می‌شوند و با اتصال Plug-and-Play برای کار نیازی به نصب درایور و نرم‌افزار ندارند؛ البته همانطور که گفتیم نرم‌افزار برای شخصی‌سازی دستورات کیبورد و ماوس وجود دارد، اما برای کار نیاز به نصب آن‌ها نخواهید داشت.

برد اتصال وایرلس این کیبورد و ماوس تا 10 متر است که در استفاده عادی هیچ مشکلی با قطعی یا اتصالی ارتباط بین کیبورد و ماوس و گیرنده آن‌ها نخواهید داشت.

این ست کیبورد و ماوس به صورت نیتیو با Windows و ChromeOS کار می‌کند؛ امکان کار با این ست کیبورد و ماوس با دستگاه‌های Mac نیز وجود ندارد، اما قابلیت‌های شخصی‌سازی دستورات دکمه در این حالت وجود ندارد.

ماوس

ماوس کمبو Logitech MK270 همان ماوس M185 وایرلس لاجیتک است. این ماوس دارای طراحی Ambidextrous است بدین معنا که علاوه بر ارگونومیک و راحت بودن آن برای دست، امکان کار با ماوس برای هر دو دست وجود ندارد.

اگر با دست چپ خود با ماوس کار می‌کنید، شما حتی می‌توانید دستورات دکمه‌‌های راست کلیک و چپ کلیک ماوس را تغییر دهید تا با ماوس راحت‌تر کار کنید.

برخلاف کیبورد، ماوس این کمبو با نرم‌افزار Options لاجیتک کار می‌کند و تنها دکمه میانی (اسکرولر) آن قابل شخصی‌سازی است. اما این دکمه خود اگر دارای دستور سفارشی باشد بسیار در حین کار، کاربردی خواهد بود.

همچنین این ماوس از قابلیت Gesture Control لاجیتک نیز پشتیبانی می‌کند که با تنظیم آن اگر دکمه اسکرولر را فشار دهید و نگهدارید، با توجه به این که ماوس خود را به کدام شمت حرکت می‌دهید (جلو، عقب، راست، چپ) می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید.

جمع‌بندی

ست کیبورد و ماوس کمبو Logitech MK270 کمبو ساده، ارزان قیمت و در عین حال کاربردی، با دوام و با کیفیت مناسب لاجیتک است و باید به همین اندازه از تجربه کاربری با آن انتظار داشت.

البته با این وجود کیفیت ساخت و تجربه کاربری آن از تمام کمبوهای برند متفرقه و ارزان قیمت بازار بهتر است.

اگر هم به کیبورد و ماوس‌های سایلنت علاقه‌مندید، لاجیتک ست کمبو مشابه کمبو Logitech MK270 را با مدل لاجیتک MK295 ارائه می‌دهد که دکمه‌های آن سایلنت و بی‌صدا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *