استفاده از کیبورد و ماوس گیمینگ برای بازی به شما دقت بالاتری را ارائه می‌دهد که یکی از مزیت‌های بازی با گیمینگ PC به جای کنسول بازی است، اما برخی از بازی‌ها مانند بازی‌های مسابقه‌ای، شبیه‌سازی‌ها و بازی‌های جنگی مانند Mortal Kombat با گیم پد مناسب راحت‌تر انجام می‌شوند. به همین دلیل برخی ترجیه می‌دهند تا حتی بر روی کامپیوتر نیز از گیم پد استفاده کنند. در این مطلب می‌خواهیم تا با ویژگی‌های یک دسته بازی مناسب آشنا شویم و شما را برای تهیه یک دسته بازی راهنمایی کنیم.

 

ویژگی‌های دسته بازی مناسب

ویژگی‌هایی که در یک دسته بازی مناسب باید به دنبال آن‌ها بگردید دو مورد هستند:

  • نوع اتصال

  • کنترل‌های دسته بازی

دسته بازی

نوع اتصال

دسته‌های بازی دارای دو نوع اتصال بی‌سیم و سیمدار هستند. برعکس کیبورد و ماوس گیمینگ که اکثراً دارای اتصال سیمدار هستند. بی‌سیم یا سیمدار بودن یک دسته بازی سؤال مهمی است که باید به آن پاسخ داده شود.

اگر شما روبه‌روی مانیتور خود می‌نشینید و بازی می‌کنید احتیاجی به یک دسته بازی بی‌سیم ندارید. البته سیم گیم پدها می‌تواند مزاحم شما باشند، اما گیم پد های سیمدار مزایایی نیز دارند. به عنوان مثال به دلیل اتصال به سیم این دسته‌ها نیازی به باتری ندارند و سبک ترند و مهم‌ت از آن شارژ آن‌ها در میان بازی به پایان نمی‌رسد. همچنین دسته‌های بازی سیمدار ارزان‌تر از دسته‌های بی‌سیم هستند.

از مزایای یک دسته بازی بی‌سیم نیز می‌توان به برد بیشتر آن‌ها و عدم وجود دردسر سیم اشاره کرد.

در دسته‌های بازی بی‌سیم باید به نوع باتری آن‌ها نیز توجه کرد. اگر باتری گیم پد مورد نظر شما قابل شارژ باشد در زمان پایان یافتن باتری آن‌ می‌تواند آن را به شارژ زده و از آن استفاده کنید؛ اما اگر باتری دسته بازی نیاز به تعویض داشته باشد می‌بایست باتری‌های جدیدی تهیه کنید تا در زمان تمام شدن شارژ دسته باتری‌های آن را تعویض نمایید.

همچنین دسته‌هایی که با باتری‌های غیر قابل شارژ کار می‌کنند به دلیل وزن بیشتر این نوع از باتری‌ها سنگین‌تر هستند و ممکن است در استفاده طولانی مدت خسته کننده باشند.

 

کنترل‌های دسته بازی

یک دسته بازی مناسب چه کنترل‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟

برای بازی‌های مسابقه‌ای و جنگی Arcade استفاده از گیم پد بهتر از یک ماوس و کیبورد گیمینگ است و دلیل آن دکمه‌های Shoulder و D-Pad است. این دکمه‌ها در این نوع بازی‌ها کنترل بیشتر و ساده‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال به کمک Shoulder Buttons در بازی‌های مسابقه‌ای می‌توانید میزان گاز و ترمز خود را کنترل کنید، اما در کیبورد این کنترل‌ها به صرت صفر و یکی عمل می‌کنند.

به کمک D-Pad نیز در بازی‌های جنگی می‌توانید فن‌های شخصیت خود را ساده‌تر و سریع‌تر اجرا کنید.

همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه کنید سطح لاستیکی و طرح دار جوی‌استیک‌های دسته بازی است. با داشتن این ویژگی‌ها کنترل جوی‌استیک‌ها ساده‌تر می‌شود و در زمان استفاده از زیر انگشتان شما لیز نمی‌خورند.

دسته‌های بازی محبوب

 

دسته بازیدسته بازی Microsoft Xbox 360

این گیم پد، یکی از محبوب‌ترین دسته‌های بازی تاریخ است و دلیل آن جوی‌استیک‌های آنالوگ با سطح لاستیکی، جایگذاری دکمه‌های راحت، طراحی ارگونومیک، جنس پلاستیک مات بدنه و قابلیت استفاده با کنسول Xbox 360 و PC بدون نصب درایور است.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این گیم پد وجود نسخه‌ سیمدار و بی‌سیم آن است که بدون توجه به نوع استفاده شما می‌توانید از این گیم پد استفاده کنید.

 

دسته بازی لاجیتک

دسته بازی Logitech Wireless F710

این دسته بازی مخصوص PC طراحی شده‌است و می‌توان آن را به کمک نرم‌افزار نیز تنظیم کرد. این گیم پد به کمک یک گیرنده USB به کامپیوتر متصل می‌شود و دارای طراحی ارگونومیک است که در دست راحت است.

همچنین این دسته بازی دارای دو موتور ویبره است که در حین بازی با قدرت دستان شما را می‌لرزاند و اساس بازی را به شما منتقل می‌کند.

 

اگر به دنبال تهیه کیبورد و ماوس گیمینگی مناسب برای خود هستید توصیه می‌کنیم تا مطالب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ و راهنمای خرید ماوس گیمینگ را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *