زمانی که تصمیم به تهیه یک ماوس گیمینگ برای بازی و یا حتی برای انجام کارهای روزانه خود را گرفتید باید با ویژگی‌های یک ماوس مخصوص بازی و قابلیت‌های آن‌ها آشنا باشید و بدانید تا چگونه بر اساس نوع استفاده خود از ماوس، ماوس گیمینگ مناسب خود را تهیه کنید. اگر به دنبال یک ماوس مخصوص بازی هستید و نمی‌دانید که کدام ماوس برای شما مناسب‌تر است؛ این راهنمای خرید ماوس گیمینگ می‌تواند در انتخاب ماوس به شما کمک کند.

ماوس گیمینگ چیست

ماوس گیمینگ یا مخصوص بازی به ماوسی گفته می‌شود که دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که متمرکز بر بهبود عملکرد شما در گیمینگ هستند.

بیشتر بخوانید: انواع ماوس

ماوس ها انواع مختلفی دارند و هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. ماوس گیمینگ نیز برای بازی طراحی شده است و بهتر است تا با این که استفاده از یک ماوس گیمینگ برای انجام کارهای دیگر با کامپیوتر امکان پذیر است؛ اما بهتر است تا در حین بازی از یک ماوس مخصوص بازی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماوس گیمینگ و عادی

در ادامه شما را با نکاتی درباره ماوس‌های گیمینگ آشنا می‌کنیم تا به شما در انتخاب بهترین ماوس گیمینگ برای خود راهنمایی کنیم.

طراحی ماوس گیمینگ

افراد مختلف اندازه دست‌های مختلفی دارند و به شکل‌های مختلفی ماوس را در دست می‌گیرند. یک ماوس گیمینگ خوب شکلی دارد که افراد زیادی بتوانند با آن راحت باشند.

برای یافتن ماوسی که با آن راحت‌ترید باید چند مسئله را راجع به بازی کردن خود بدانید:

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

نحوه گرفتن ماوس

در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ نحوه در دست گرفتن ماوس توسط افراد مختلف را به 3 دسته کلی تقسیم می‌کنیم :

  • با کف دست
  • پنجه
  • نوک انگشتان

همچنین باید اندازه ماوس با اندازه دست شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید کنترل کاملی روی ماوس داشته باشید.

در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا طول و عرض ماوسی که انتخاب می‌کنید در حدود 60 تا 70 درصد ابعاد دست شما باشد. برای طول، کف دست خود را از پایین مچ تا نوک انگشت میانی، و برای عرض، از بغل شست تا کنار دست خود را اندازه بگیرید.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

عرض ماوس از طول آن اهمیت بیشتری دارد، پس توجه بیشتری به راحت بودن ماوس در عرض دست خود داشته باشید.

کسانی که با کف دست ماوس خود را کنترل می‌کنند باید به طول ماوس خود اهمیت بیشتری بدهند و افرادی که با پنجه یا نوک انگشتانشان ماوس خود را جا‌به‌جا می‌کنند با بازه‌ی بیشتری از ماوس‌ها راحت خواهند بود.

اندازه گیری و خواندن بررسی‌ها می‌تواند به انتخاب شما کمک کند؛ اما بهتر است قبل از خرید ماوس گیمینگ، ماوس مورد نظر خود را در فروشگاهی به دست بگیرید تا از راحت بودن آن اطمینان داشته باشید.

طراحی‌های ماوس‌های گیمینگ به دو دسته تقسیم می‌شوند : ارگونومیک و Ambidextrous

یک ماوس ارگونومیک برای کار با دست راست طراحی می‌‍شود و فرورفتگی برای شست دارد تا بتوانید راحت تر ماوس را حرکت دهید. ماوس‌های امبیدکستروس شکل هندسی پیچیده‌تری دارند و برخی اوقات متقارن هستند و قابلیت کار با دو دست را دارند.

بیشتر بخوانید ماوس ارگونومیک چیست

هیچکدام از این اشکال نسبت به دیگری برتری ندارند، برخی راحتی ماوس‌های ارگونومیک را ترجیح می‌دهند و برخی کنترلی که ماوس‌های امبیدکستروس ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ماوس مخصوص افراد چپ دست

تفاوت ماوس ارگونومیک و امبیدکتستروس
لاجیتک G903 در سمت راست و لاجیتک G502 در سمت چپ

اگر می‌خواهید تا ایده کلی‌ای نسبت به این اشکال داشته باشید، ماوس لاجیتک G502 ارگونومیک و ماوس لاجیتک G903 امبیدکستروس است.

ویژگی های سنسور ماوس گیمینگ

اکثر ماوس‌های گیمینگ امروزی سنسورهای بسیار خوبی دارند، اما یک ماوس گیمینگ عالی سنسوری دارد که در این نکات کلیدی موفق عمل کند.

  • ردیابی دقیق در یک بازه DPI بزرگ
  • جا‌به‌جایی بدون پرش
  • جابه‌جایی بدون شتاب
  • حرکت بدون پیش‌بینی و تصحیح زاویه
  • سرعت انتقال اطلاعات بالا

حال به توضیح هر یک از این نکات کلیدی می‌پردازیم :

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

(Dot Per Inch (DPI

DPI واحد اندازه‌گیری دقت ماوس است و مقدار آن بدین معناست که سنسور ماوس شما یک اینچ مربع از سطح ماوس پد را به چند مربع کوچکتر می‌تواند تقیسم کند. به صورت خلاصه اگر دو ماوس که روی DPIهای مختلفی تنظیم شده‌اند را به یک اندازه جا‌به‌جا کنید، اشاره‌گر ماوسی که DPI بیشتری دارد میزان بیشتری روی صفحه مانیتور جابه‌جا می‌شود.

بیشتر بخوانید: DPI ماوس چیست

پرش (Jitter)

یک حرکت نرم و روان توسط دست شما باید تبدیل به یک حرکت نرم و روان توسط اشاره‌گر ماوس روی مانیتور شما باشد. پرش اشاره‌گر ماوس زمانی اتفاق می‌افتد که ماوس شما قابلیت ردیابی در DPI بالایی را نداشته و صرفاً با کمک نرم‌افزار تلاش بر افزایش سرعت ماوس دارد، که در این صورت چاره‌ای جز پایین تر آوردن DPI ماوس نیست و ما در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ تهیه‌ی این چنین ماوسی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم.

برخی اوقات ممکن است که لنز روی سنسور گرد و خاک گرفته باشد و یا ماوس روی سطحی مانند شیشه باشد که ردیابی برای سنسور ماوس سخت است که در این صورت با تمیز کردن لنز سنسور یا استفاده از ماوس پد مشکل شما حل خواهد شد.

شتاب

جابه‌جایی اشاره‌گر ماوس شما در هر شرایطی باید متناسب با جابه‌جایی ماوس شما روی ماوس پد باشد. ماوس‌های معمولی‌تر معمولاً در زمانی که ماوس را با سرعت بیشتری جابه‌جا می‌کنید، اشاره‌گر ماوس را بیشتر جابه‌جا می‌کنند که در زمان بازی می‌تواند دردسرساز باشد.

پیش‌بینی و تصحیح زاویه

پیش‌بینی در ماوس‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که نرم‌افزار ماوس، یا نرم‌افزار ویندوز تلاش می‌کند تا حرکت شما را حدس بزند و خط حرکتی صاف به اشاره‌گر ماوس شما بدهد.

تصحیح زاویه نیز زمانی است که کامپیوتر شما تلاش می‌کند تا زاویه حرکت شما را ثابت کند و به همین دلیل از محاسبه جزئیات ریز حرکت شما خودداری می‌کند که باعث می‌شود تا برخی از هدشات‌های شیرین خود را از دست بدهید.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

بیشتر این مشکلات از خود ویندوز و تنظیمی به نام “Enhance Pointer Precision” سرچشمه می‌گیرد که کاری خلاف اسمش انجام می‌دهد و توصیه می‌کنیم تا در زمان بازی این تنظیم را غیر فعال کنید.

سرعت بالای انتقال اطلاعات

اطلاعاتی که ماوس شما به کامپیوتر انتقال می‌دهد اکثراً مربوط به مکان‌یابی ماوس است و در واحد هرتز (Hz) نمایش داده می‌شود و بدین معنی است که چند بار در ثانیه ماوس شما مکان خود را به کامپیوتر اعلام می‌کند. هرچقدر این عدد بالاتر باشد، سرعت واکنش پذیری ماوس شما بیشتر می‌شود، بدین معنا که فاصله زمانی بین حرکت ماوس و حرکت شما در بازی کمتر می‌شود.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

ماوس گیمینگ سیمدار یا وایرلس؟

اکثر ماوس‌های گیمینگ به صورت سیم‌دار هستند، زیرا ماوس‌های بی‌سیم از مشکلاتی مانند کندی سرعت انتقال اطلاعات، پایدار و قدرتمند نبودن اتصال رنج می‌برند. اما لاجیتک با تکنولوژی LIGHTSPEED به این مشکلات برای ماوس‌های بی‌سیم پایان داده است. این فناوری به قدری توسعه یافته است و درست کار می‌کند که همانطور که می‌توانید تا در ویدئوی زیر ببینید زمانی که نسخه‌های سیمدار و وایرلس ماوس لاجیتک G502 را با یکدیگر مقایسه می‌کنند تفاوتی در آن‌ها احساس نمی‌کنند.

اما همچنان این انتخاب می‌تواند به سلیقه شخصی شما نیز بستگی داشته باشد. ماوس‌های بی‌سیم به دلیل وجود باتری و ترانزیستور عموماً سنگین‌تر هستند و ماوس‌های سیم‌دار به دلیل وجود سیم قابلیت مانوور کمتری نسبت به ماوس‌های بی‌سیم دارند.

در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید ماوس بی‌سیمی را انتخاب کنید، به وزن و عمر باتری آن توجه کنید و اگر ماوس سیم‌داری را می‌خواهید انتخاب کنید مراقب باشید تا سیم آن تا حد ممکن انعطاف پذیر باشد تا از حرکات دست شما جلوگیری نکند و سیم بسیار نازکی نداشته باشند تا عمر بالا و توانایی ایجاد یک اتصال پایدار را داشته باشند.

قابلیت‌ها و نرم‌افزار ماوس گیمینگ

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

دکمه ماکرو

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک ماوس گیمینگ داشتن دکمه ماکرو است.

دکمه ماکرو یک دکمه است که با یکبار فشردن آن یک را زنجیره‌ای در دکمه‌ها که دستوری را در نرم‌افزاری که درون آن قرار دارید را اجرا می‌کنند.

به عنوان مثال برای دسترسی به Task Manager نیاز به فشردن دکمه‌های Control + Shift + Esc به همین ترتیب را دارید، اما می‌توانید تا یک دکمه Macro را تنظیم کنید تا این 3 دکمه را با همین ترتیب و به سرعت برای شما فعال کنند تا سرعت اجرای دستورات مختلف خود را افزایش دهید.

دکمه های ماکرو عموماً در تجهیزات گیمینگ مانند کیبورد گیمینگ و ماوس گیمینگ و در تجهیزات کیبورد و ماوس‌های غیر گیمینگ حرفه‌ای دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: دکمه ماکرو چیست

این که ماوس شما چه تعداد دکمه ماکرو و قابل تنظیم داشته باشدبسته به مدل ماوس شما دارد و تعداد این دکمه‌ها نشان دهنده حرفه ای بودن آن نیست.

به عنوان مثال یک ماوس گیمینگ مانند لاجیتک G PRO که طراحی و توسعه آن به کمک تیم گیمر لاجیتک انجام شده است دارای 5 دکمه ماکرو است، درحالی که ماوس گیمینگ ارزان قیمت لاجیتک G300s دارای 7 دکمه قابل تنظیم و ماکرو.

نورپردازی RGB

اکثر ماوس‌های گیمینگ این قابلیت را دارند پس این مورد دلیل اصلی‌ای برای برتری یک ماوس گیمینگ نسبت به ماوس دیگر نمی‌تواند باشد. تقریباً تمامی ماوس‌هایی که نورپردازی RGB دارند قابلیت‌هایی مانند کم و زیاد کردن نور، تغییر رنگ، تنظیم سرعت تغییر رنگ و داشتن افکت‌های مختلف را دارند. علاوه بر آن برخی از ماوس‌ها قابلیت نورپردازی با توجه به تصویر مانیتور را نیز دارند.

قابلیت تنظیم DPI ماوس گیمینگ

بالاتر در رابطه با چیستی این ویژگی توضیح دادیم. قابلیت تنظیم DPI ماوس گیمینگ به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید تا حساسیت ماوس را نسبت به حرکاتتان تغییر دهید.

ممکن است تا در موقعیت خاصی از بازی نیاز به داشتن DPI بالا برای داشتن عملکرد سریع داشته باشید، اما در لحظه‌ای دیگر نیاز به کم کردن DPI برای یک شلیک دقیق.

در ماوس‌های گیمینگ ارزان قیمت چند DPI به صورت پیش‌فرض تنظیم شده اند و شما با فشار یک دکمه بین این تنظیمات جابه‌جا می‌شوید.

اما در ماوس‌های گیمینگ لاجیتک شما خود می‌توانید تا مقدارهای DPI خود را تنظیم نموده و به دکمه‌هایی را برای بالا بردن مقدار DPI یا کاهش آن مشخص کنید و با سرعت بالایی این کار را انجام دهید.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

تنظیم وزن ماوس

برخی از ماوس‌ها مانند Logitech G502 در زیر ماوس دارای محفظه‌ای در زیر آن است که می‌توانید وزنه‌های 3.6 گرمی را در آن قرار دهید و یا از آن خارج کنید. همچنین می‌توانید این وزنه‌ها را در سمت جلویی ماوس یا عقبی آن قرار دهید تا مرکز جرم ماوس را نیز مقداری تغییر دهید.

اقلام و تجهیزات زیادی به همراه یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای به شما ارائه می‌شود که نمونه آن را می‌توانید با مشاهده ویدئوی زیر ببینید:

 

معرفی برترین ماوس‌های گیمینگ لاجیتک

در ادامه با برخی از ماوس‌های لاجیتک که هرکدام مناسب دسته‌ای از شما خواهد بود آشنا می‌شویم.

لاجیتک G502 LIGHTSPEED

لاجیتک G502 LIGHTSPEED

برترین ماوس گیمینگ لاجیتک

ماوس لاجیتک G502 LIGHTSPEED لاجیتک یکی از کامل‌ترین و حرفه‌ای‌ترین ماوس‌های گیمینگ لاجیتک است. طراحی ارگونومیک، 11 دکمه قابل تنظیم و وجود دکمه اسنایپر باتن در این ماوس، اتصال وایرلس و طول عمر باتری طولانی مدت این ماوس را مناسب افرادی می‌کند که نیاز به یک ماوس فوق حرفه‌ای برای انجام بازی‌ها دارند.

حتی می‌توانید تا با ذخیره کردن پروفایل‌های چیدمان دکمه‌ها تنظیمات مختلفی را برای بازی‌های متفاوت داشته باشید و با ذخیره کردن این تنظیمات بر روی ماوس می‌توانید تا آن‌ها را در کامپیوترهای دیگر بدون نیاز به نصب نرم‌افزار Logitech G HUB داشته باشید.

سنسور HERO 25K با دقت ردیابی بالا و مصرف انرژی کم علاوه بر افزایش دقت نشانه‌گیری‌های شما در حین بازی نگرانی شما را از تمام شدن ناگهانی باتری ماوس برطرف می‌کند. همچنین می‌توانید تا به تهیه این محصول به همراه ماوس پد لاجیتک POWERPLAY در حین بازی ماوس خود را به صورت وایرلس شارژ کنید.

با توجه به قابلیت‌های این ماوس در این راهنمای خرید ماوس مخصوص بازی این ماوس را مناسب افرادی که به صورت حرف‌های بازی می‌کنند و یا افرادی که به استریمینگ بازی می‌پردازند با توجه به کنترل زیادی که این ماوس در اختیار افراد قرار می‌دهد می‌دانیم.

لاجیتک G102 Prodigy

ماوس گیمینگ ارزان قیمت

ماوس لاجیتک G102 یک ماوس گیمینگ با طراحی ماوس گیمینگ لاجیتک G PRO است که هدف آن ارائه قابلیت‌های یک ماوس گیمینگ در یک پکیج کم هزینه و کاربردی و تنها ارائه قابلیت‌های مورد نیاز یک گیمر مانند قابلیت تنظیم DPI، وزن کم، داشتن دکمه‌های قابل تنظیم به تعداد کافی و طراحی راحت است.

سنسور این ماوس تنها دارای سرعت ردیابی 8000 DPI است که به ظاهر بسیار کمتر از عدد 25,000 DPI در ماوس لاجیتک G502 است؛ اما در واقعیت بیشتر افرادی که از ماوس مخصوص بازی استفاده می‌کنند و گیمرهای حرفه‌ای نیستند و در رقابت‌های گیمینگ شرکت نمی‌کنند DPI ماوس خود را از 5000 بالاتر نمی‌برند، چه برسد به 8000 و توجه کنید که اگر در حال حاضر از یک ماوس عادی استفاده می‌کنید DPI ماوس شما در بیشترین حالت ممکن نزدیک به 2000 است. پس با بازه DPI از 200 تا 8000 چیزی را از دست نمی‌دهید.

بیشتر بخوانید: ماوس گیمینگ ارزان قیمت

در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ این ماوس را مناسب افرادی می‌دانیم که قصد تهیه اولین ماوس گیمینگ خود را دارند و قصد هزینه زیاد بابت آن را نیز ندارند.

لاجیتک G300s

ماوس گیمینگ با طراحی Ambidextrous و مناسب استفاده با دست چپ

این ماوس با طراحی و چیدمان متقارن دکمه‌هایش برای افرادی مناسب است که عادت به کار با ماوس با دست چپ دارند و ماوس گیمینگ افراد چپ دست تلقی می‌شود.

همچنین این ماوس نیز قیمت نسبتاً پایینی دارد و در صورتی که قصد تهیه ماوس لاجیتک G102 را ندارید می‌توانید به تهیه این ماوس نیز فکر کنید.

این ماوس گیمینگ نیز دارای اتصال سیمی، 9 دکمه قابل تنظیم به کمک نرم‌افزار Logitech Gaming Software و سنسور اپتیکال با دقت ردیابی بالا را داراست.

در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ این ماوس را مناسب افراد چپ دست می‌‌دانیم.

در این راهنمای خرید ماوس مخصوص بازی تلاش کردیم تا نکاتی را که در انتخاب یک ماوس گیمینگ مؤثرند پوشش دهیم. در صورت وجود سؤال یا نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

همچنین اگر قصد تهیه هر یک از محصولات شرکت اسپیرو را دارید می‌توانید تا به نمایندگی‌های مجاز لیست شده در بخش از کجا بخرم مراجعه کنید.

سؤالات متداول درباره ماوس گیمینگ

آیا باید ماوس پد گیمینگ تهیه کنم

استفاده از ماوس پد لازمه کار با ماوس نیست اما برای پاسخ به این سؤال باید ببینید که استفاده از ماوس پد چه تأثیری بر عملکرد یک ماوس مخصوص بازی دارد.
استفاده از ماوس پد باعث می‌شود تا سطحی با طرح‌های برجسته در زیر ماوس قرار بگیرد و باعث می‌شود تا ماوس شما راحت‌تر بتواند ردیابی حرکات دست شما را انجام دهد.
همچنین با تجه به نوع ماوس پدی که تهیه می‌کنید (پارچه‌ای بودن یا پلاستیکی بودن سطح ماوس پد) نحوه کنترل و راحتی حرکت ماوس گیمینگ شما تغییر می‌کند و یک ماوس پد مناسب می‌تواند کار با ماوس را برای شما ساده‌تر کند.
و به این دو دلیل تهیه ماوس پد مخصوصاً ماوس پد گیمینگ برای کار با ماوس گیمینگ توصیه می‌‍شود.
بیشتر بخوانید: ماوس پد گیمینگ چیست

ماوس گیمینگ ارزان قیمت نیز قابلیت تغییر DPI دارد، چرا باید ماوس گیمینگ با هزینه بالا تهیه کنم

درباره این سؤال دو جواب وجود دارد و وابسته به تعریف شما از ماوس گیمینگ ارزان قیمت است.
اگر منظور شما از ماوس گیمینگ ارزان قیمت ماوس های گیمینگ مدل پایین برندهای اصلی است و برای تفریح خود به بازی می‌پردازید و می‌خواهید تا با تهیه یک ماوس گیمینگ عملکرد خود را در بازی افزایش دهید “نیازی” به ماوس گیمینگ گران قیمت ندارید؛ زیرا این ماوس‌های گیمینگ ارزان قیمت برند اصلی تمام قابلیت‌های اصلی ماوس‌های گران قیمت را با سطحی پایین‌تر به شما ارائه می‌دهند.
اما اگر منظور شما از ماوس گیمینگ ارزان قیمت ماوس‌های برند متفرقه در بازار است این ماوس‌ها قابلیت‌های ماوس‌های گیمینگ برند اصلی را شبیه سازی می‌کنند و به عنوان مثال داشتن قابلیت تعویض DPI در این ماوس‌ها با تغییر حساسیت حرکت نشانگر ماوس در تنظیمات ویندوز اتفاق می‌افتد و نه تغییر دقت ردیابی سنسور که این کار باعث افزایش نویز سیگنال خروجی ماوس از حرکت دست شما و کاهش دقت ردیابی و در نهایت افت عملکرد شما در حین بازی می‌شود.
توصیه می‌کنیم که اگر قصد تهیه ماوس مخصوص بازی با هر بودجه و قیمتی را دارید حتماً یک ماوس گیمینگ از برندهای اصلی را تهیه کنید و از تهیه محصولات برندهای متفرقه بپرهیزید تا از خرید خود سرخورده نشوید.

آیا ماوس گیمینگ برای انجام کارهای روزانه نیز مناسب است؟

ممکن است به این فکر افتاده باشید که برای بازی و انجام کارهای روزانه خود یک ماوس را تهیه کنید و به اصطلاح با یک تیر دو نشان را بزنید.
این تفکر کاملاً منطقی است؛ به این دلیل که امکاناتی که یک ماوس غیر گیمینگ حرفه ای مانند دکمه ماکرو به شما ارائه می‌دهد یا نمونه‌های شبیه به آن‌ها را نیز می‌توانید در ماوس‌های گیمینگ نیز مشاهده کنید.
اما توجه کنید که نکاتی در استفاده از ماوس مخصوص بازی برای کارهای روزانه نیز وجود دارد.
با توجه به این که ماوس های گیمینگ بسیار متمرکز بر استفاده در حین بازی هستند ممکن است در مواقعی غیر از انتظار عمل کنند؛ به عنوان مثال اگر یک ماوس گیمینگ وایرلس را تهیه کنید به دلیل نرخ ارسال اطلاعات بیشتر سنسور این ماوس‌عا عمر باتری کمتری را در استفاده از این ماوس‌ها تجربه خواهید کرد.
همچنین ممکن است تا نخواهید از قابلیت‌هایی مانند نورپردازی RGB استفاده کنید، اما ماوس گیمینگ مناسب شما این قابلیت را داشته باشد؛ این به معنی پرداخت هزینه اضافه برای قابلیتی است که قصد استفاده از آن را ندارید.
تهیه ماوس مخصوص بازی برای انجام کارهای روزانه عادی منطقی نخواهد بود، اما اگر قصد شما از تهیه ماوس گیمینگ برای انجام کارهای حرفه‌ای به غیر از بازی است کاملاً تصمیم منطقی است اما باید به نکات مشابه نکات بالا نیز توجه داشته باشید.
بیشتر بخوانید: تفاوت ماوس گیمینگ و عادی

در صورتی که سؤالی درباره ماوس گیمینگ دارید می‌توانید تا سؤال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *