اگر با گیمینگ PC به بازی می‌پردازید، یک ماوس گیمینگ از مهم‌ترین تجهیزات گیمینگی است که برای رقابت با دوستانتان می‌بایست تهیه کنید اما ماوس‌های گیمینگ حرفه‌ای به دلیل امکانات و فناوری‌های استفاده شده در آن‌ها قیمت بالایی دارند. همچنین، اکثر مدل‌های ماوس گیمینگ ارزان قیمت فاقد قابلیت‌های لازم برای یک ماوس گیمینگ هستند. به همین دلیل برند لاجیتک به ارائۀ یک ماوس گیمینگ ارزان قیمت اما با قابلیت‌های اساسی یک ماوس گیمینگ پرداخته تا این مشکل را رفع کند.

ماوس گیمینگ ارزان قیمت لاجیتک G102 Prodigy

ماوس گیمینگ ارزان قیمت

ماوس لاجیتک G102 ماوسی ارزان قیمت از برند لاجیتک است که قابلیت‌هایی اساسی از یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای مانند لاجیتک G502 LIGHTSPEED را به شما ارائه می‌دهد که به آن‌ها در حین بازی نیاز پیدا می‌کنید. در ادامه با این ماوس گیمینگ بیشتر آشنا می‌شویم.

طراحی

لاجیتک G102

اگر در گذشته مدل‌های دیگر ماوس گیمینگ لاجیتک را دیده باشید به این موضوع شک می‌کنید که طراحی این ماوس با ماوس گیمینگ لاجیتک G PRO یکسان است.

این موضوع کاملاً صحیح است! با توجه به محبوبیت سری محصولات گیمینگ PRO لاجیتک که به کمک تیم گیمر لاجیتک و نظرات و انتظارات آن‌ها از تجهیزات گیمینگ طراحی و ساخته می‌شوند، لاجیتک تصمیم به استفاده از طراحی این ماوس پرطرفدار در ماوس گیمینگ ارزان قیمت خود پرداخته است.

طراحی لاجیتک G102 هم‌مانند ماوس لاجیتک G PRO به صورت Ambidextrous است و می‌توانید با هر دو دست از این ماوس استفاده کنید. البته دکمه‌های کناری این ماوس در سمت چپ آن تعبیه شده‌اند و برای استفاده از آن‌ها مجبور به کار با دست راست خود می‌شوید. طراحی این ماوس بسیار راحت است و بعد از استفاده طولانی مدت احساس خستگی در دست خود نخواهید داشت.

وزن این ماوس تنها 85 گرم است و در حین بازی می‌توانید به سرعت ماوس را حرکت داده و در حین بازی احساس سنگینی ماوس را نخواهید داشت و می‌توانید بدون وجود مقاومت زیادی از طرف ماوس آن را به سرعت در حین بازی حرکت دهید.

این ماوس علاوه بر دکمه‌ها راست و چپ کلیک خود 4 دکمه ماکرو اضافی دارد که می‌توانید به کمک نرم‌افزار لاجیتک G HUB به تنظیم آن‌ها برای انجام دستورات پیش‌فرض تعریف شده در این نرم‌افزار، دستورات ماکرو و مجموعه کلیک دکمه‌ها از آن‌ها در همگام بازی استفاده کنید.لاجیتک جی G102

قابلیت‌های سنسور استفاده شده در این ماوس گیمینگ ارزان قیمت یک سنسور اپتیکال با بازه DPI از 200 تا 8000 است و برخلاف اکثر ماوس‌های گیمینگ دیگر می‌توانید به انتخاب خود تا 5 عدد DPI را به کمک نرم‌افزار G HUB از این بازه برای ماوس خود تنظیم کنید.

سرعت انتقال اطلاعات این ماوس گیمینگ ارزان قیمت به کامپیوتر 1ms است و با نرخ 1000Hz انجام می‌شود و در هنگام استفاده از این ماوس هیچگونه کندی را در کار با ماوس احساس نخواهید کرد.

همچنین برای پایین نگه‌داشتن قیمت ان ماوس لاجیتک تصمیم به عدم استفاده از فناوری اتصال وایرلس LIGHTSPEED خود که اتصال وایرلس را با سرعت و واکنش پذیری یک اتصال سیمی به کاربران ارائه می‌دهد گرفته است و اتصال این ماوس به کامپیوتر از طریق کابل USB انجام می‌شود.

 

همچنین این ماوس دارای حافظه داخلی است تا تنظیمات مربوط به دستورات دکمه‌های مختلف و DPI ماوس را در ماوس ذخیره کرده تا برای استفاده از آن‌ها در کامپیوتری دیگر نیاز به نصب G HUB و تنظیم دوباره ماوس گیمینگ خود نداشته باشید و با تنظیمات ذخیره شدۀ خود با ماوس کار کنید.

اگر از دیگر محصولات گیمینگ این برند مانند کیبورد گیمینگ یا هدست‌ گیمینگ که از قابلیت LIGHTSYNC RGB پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرده و به شخصی‌سازی نورپردازی آن‌ها پرداخته باشید، جالب است بدانید این ماوس گیمینگ ارزان قیمت نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و با تهیه و تنظیم آن می‌توانید آن را نیز به مجموعه یکدست تجهیزات گیمینگ خود اضافه کنید.

جمع‌بندی

ماوس گیمینگ لاجیتک G102 یک ماوس گیمینگ ارزان قیمت است که تنها قابلیت‌های مورد نیاز یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای را به شما ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل استفاده از یک سنسور اپتیکال دقیق، وزن کم، طراحی راحت، دکمه‌های قابل تنظیم و سرعت بالای ماوس است.

لاجیتک G102 ارزان قیمت ترین ماوس گیمینگ لاجیتک است؛ اما اگر می‌خواهید مقداری بیشتر هزینه کنید تا یک ماوس وایرلس گیمینگ داشته باشید که بتوانید از آن برای انجام کارهای روزانۀ خود نیز استفاده کنید توصیه می‌کنیم تا مطلب بررسی لاجیتک G305 را مطالعه کنید و با این ماوس بیشتر آشنا شوید.

اگر به دنبال یک ماوس یا یک کیبورد گیمینگ مناسب برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب راهنمای خرید ماوس گیمینگ و راهنمای خرید کیبورد گیمینگ را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *