در ماوس‌های گیمینگ و در هنگام بازی قابلیت تنظیم DPI و آن‌هم نه به معنای انتخاب از چند عدد پیش‌فرض و قابلیت انتخاب میزان DPI ماوس مورد نظر می‌تواند در نحوه بازی شما و دقت شما در نشانه‌گیری‌ها و شلیک‌ها تأثیر زیادی داشته باشد. بالاترین DPI در ماوس‌های گیمینگ لاجیتک میزان 16،000 و به کمک سنسور HERO بود؛ اما حالا لاجیتک جی با ارتقاء این سنسور به سنسور HERO 25K بازه DPI آن را تا 25،000 بالا برده‌است.

DPI موس چیست ؟

DPI موس

DPI ( Dots Per Inch ) دقت تصویر و به نوعی رزولوشن سنسور ماوس شماست. هرچقدر که DPI موس شما بیشتر باشد، زمانی که ماوس خود را حرکت می‌دهید، نشانگر ماوس شما حرکت بیشتری در کامپیوتر انجام می‌دهد.

ماوس‌هایی که DPI بالاتری دارند برای انجام حرکاتی طراحی شده‌اند که بتوانید با دقت بالا و حرکت کم ماوس میزان جابه‌جایی بیشتری داشته باشند. بدین شکل که با بالاتر بودن DPI موس شما سنسور ماوس خطی به طول یک اینچ را می‌توانید به نقاط بیشتری تقسیم کند و با این کار زمانی که شما یک ماوس با DPI بالا را به یک میزان با یک ماوس با DPI کمتر حرکت می‌دهید به دلیل اینکه برداشت ماوس با DPI بالاتر این است که از پیکسل‌های بیشتری عبور کرده‌اید حرکت بیشتری را نسبت به ماوس دیگر خواهد داشت.

البته هرچقدر که DPI موس بیشتر باشد به معنی بهتر بودن آن نیست. به عنوان مثال زمانی که در یک بازی اول شخص با اسنایپر می‌خواهید هدف گیری کنید، DPI بالاتر می‌تواند بهتر باشد زیرا با حرکات کمی می‌توانید به سرعت نشانگر خود را جابه‌جا کنید و نسبت به اتفاقات اطراف خود عملکرد شریع‌تری داشته باشید، اما زمانی که با اسنایپر زوم کرده‌اید و می‌خواهید بر روی هدف‌های ریزتر متمرکز شوید به DPI کمتری نیاز دارید تا هدف‌ گیری بسیار دقیقی داشته باشید. به همین دلیل است که ماوس‌های گیمینگ Logitech G دارای قابلیت تنظیم و تعویض میزان DPI خود هستند تا با توجه به نوع بازی و سلیقه شخصی شما DPI خود را تنظیم کنند تا بهترین تجربه بازی را در اختیار شما قرار دهند.

سنسور HERO 25K

سنسور HERO 25K

با ماکسیموم DPI رسمی 25،600 سنسور HERO 25K بالاترین DPI را در بین ماوس‌های گیمینگ دارد و اولین سنسور ماوس Sub-Micron محسوب می‌شود؛ بدین معنا که این سنسور اپتیکال توانایی تشخیص حرکات دست در فواصل کمتر از یک میکرون که به معنای یک میلیونیوم متر (0.000001m) را دارد.

درست است که بازی کردن با بالاترین DPI 25،000 با ماوس‌هایی که از سنسور HERO 25K استفاده می‌کنند به دلیل میزان حرکت بالای ماوس با مقدار بسیار کم حرکت دست تقریباً غیر ممکن خواهد بود، اما این میزان DPI به ماوس کمک می‌کند تا در ردیابی حرکات دست در DPIهای پایین‌تر دقت بسیار بیشتری داشته باشد.

نکته دیگری که سنسور HERO 25K نسبت به دیگر سنسورهای اپتیکال دارد میزان کم مصرف انرژی آن است که به داشتن یک ماوس گیمینگ وایرلس مانند لاجیتک G502 Lightspeed با عمر باتری بالا کمک می‌کند. این کاهش مصرف انرژی به کمک بررسی حرکات ماوس و کاهش دادن فریم ریت سنسور HERO 25K در زمانی که ماوس ثابت است انجام می‌شود که در بالاترین DPI ها می‌تواند تا 10 برابر مصرف انرژی کمتری نسبت به دیگر سنسورهای اپتیکال داشته باشد.

خبر خوب این است که این قابلیت به صورت نرم‌افزاری برای افرادی که با ماوس‌های ذیل بازی می‌کنند از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری در نرم‌افزار Logitech G HUB در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد:

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *