ممکن است خودرو شما دارای ورودی USB برای متصل کردن فلش درایو به ضبط برای پخش موسیقی باشد و یا پخش صوتی داشته باشد که این قابلیت را به شما ارائه دهد؛ می‌توانید تا از آن برای متصل کردن و شارژ تلفن همراه خود استفاده کنید، اما اگر نخواهید از ورودی USB خود برای شارژ موبایل استفاده کنید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ پاسخ آن استفاده از شارژر فندکی خودرو است و در این مطلب قصد داریم تا شما را با شارژر قندکی خودرو دو USB بیاند آشنا کنیم.

شارژر فندکی خودرو چیست

شارژر فندکی خودرو

شارژر فندکی خودرو قطعه‌ای است که با استفاده از برق مربوط به فندک خودرو به شما یک منبع برق با ولتاژ مناسب و پورت USB برای شارژ دستگاه‌های همراه را می‌دهد. این دستگاه به صورت کلی یک آداپتور است که برق 12 ولت خودرو را به برق 5 ولت برای شارژ دستگاه‌هایی که با این ولتاژ شارژ می‌شوند ارائه می‌دهد.

برخی از ماشین‌ها این پورت‌های USB را به صورت فابریکی در داشبورد یا کنسول وسط ماشین دارند، اما برای خودروهایی که آن را ندارند می‌توان به کمک این قطعه این ویژگی را به هر خودرویی اضافه کرد زیرا تمام خودروها قسمت فندک دارند.

معایب شارژر فندکی

شارژر فندکی خودرو چیست

برخی می‌گویند که استفاده از شارژر فندکی ماشین به علت معایبی که دارد برای شارژ موبایل یا دستگاه‌های 5 ولتی دیگر تصمیم درستی نیست، آیا این حرف درست است؟

این مورد می‌تواند بسته به نوع خودرو شما، تلفن همراه یا دستگاه‌هایی که می‌خواهید شارژ کنید و امکاناتی که در حال استفاده از آن به صورت همزمان در خودرو هستید درست یا غلط باشد.

به عنوان مثال اگر تلفن همراه شما مدل قدیمی باشد، )به عنوان مثال مدل‌های 2010 به قبل( تلفن همراه شما در مقابل نوسانات ولتاژ شارژ آسیب پذیرتر است و با داستن نوسانات در ولتاژ در طولانی مدت باعث کاهش عمر باتری دستگاه شما خواهد شد.

برای جلوگیری از این اتفاق باید خودرو شما دارای سیستم برقی قدرتمندی باشد که در هنگام استفاده از خودرو و شارژ موبایل به صورت همزمان با این مشکلات مواجه نشوید و یا شارژ فندکی خودرو با کیفیتی داشته باشید که از ایجاد نوسانات در خروجی خود جلوگیری کند.

این مورد در مواقع دیگر در ماشین هم قابل توجه است، به عنوان مثال زمانی که سیستم صوتی قدرتمندی در خودرو خود دارید و به عنوان مثال حداقل 700 وات RMS قدرت ساب ووفر شماست در حال راننگی در شب و گوش دادن به موسیقی متوجه می‌شوید که با ریتم موسیقی شما نور چراغ‌های شما کم و زیاد می‌شود؛ این به معنای ضعف سیستم برق خودرو شماست.

کابل شارژ مناسب

کابل شارژ

استفاده از کابل شارژ مناسب نیز هم در داشتن حداکثر سرعت شارژ ممکن و هم در جلوگیری از آسیب رساندن به دستگاه شما اهمیت دارد، اگر می‌بینید بع از شارژ کابل شارژر شما داغ شده‌است به این معناست که سیم‌های با ضخامت کافی در آن استفاده نشده‌اند و میزان جریان عبوری آن نزدیک به حداکثر میزان جریان قابل تحمل سیم است که در طولانی مدت می‌تواند باعث آسیب به دستگاه موبایل شما و یا ذوب شدن محافظ‌های سیم و آتش سوزی شود پا استفاده از کابل شارژ مناسب نیز اهمیت دارد.

در صورتی که سیستم برق قدرتمندی در خودرو خود دارید و یا آن را تقویت کرده‌اید و از یک شارژر فندکی خودرو با کیفیتی که خود نوسانی در ولتاژ خروجی خود ندارد استفاده کنید مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

شارژر فندکی دو USB بیاند

شارژر فندکی خودرو بیاند مدل بیاند BA-101 یک شارژر فندکی خودرو با کیفیت است.

این شارژر فندکی دارای دو USB برای قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه را به شما ارائه می‌دهد.

جریان USBهای این شارژر فندکی ماشین 2.4 آمپر است و دارای قابلیت فست شارژ برای دستگاه‌های پشتیبانی کننده تا قدرت 12 وات را ارائه می‌دهد.

همچنین این شارژر فندکی خودرو دارای کیفیت ساخت بالا، بدنه فلزی و از جنس آلومینیوم و ابعاد کوچک است تا از موقعیت نصب خود زیاد بیرون نزند و اگر فندکی خودرو شما در محفظه در بسته‌ای وجود دارد بتوانید تا شارژر را در جایگاه خود رها کنید و بتوانید بدون مشکل در محفظه مربوطه را ببندید.

همچنین این شارژر فندکی در 5 رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی، قرمز و طلایی ارائه می‌شود.

برای آشنایی بیشتر می‌توانید تا ویدئوی زیر را نیز برای آشنایی با این شارژر فندکی ماشین و نحوه کار آن بیشتر آشنا شوید.

در صورتی که سؤالی در رابطه با شارژر فندکی خودرو بیاند دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *