در این مطلب با نحوه شارژ کیبورد لاجیتک که قابلیت شارژ شدن دارند آشنا می‌شویم. این راهنما برای تمامی کیبوردهای برند لاجیتک با قابلیت شارژ است.

چگونه کیبورد لاجیتک را شارژ کنیم؟

در صورتی که کیبورد لاجیتک شما قابلیت شارژ شدن داشته باشد، به همراه آن یک کابل شارژ نیز دریافت می‌کنید. رابط کوچک آن را به ورودی کیبورد و رابط بزرگ آن را به شارژر یا کامپیوتر خود برای دریافت شارژ متصل کنید.

اگر کابل ارائه شده به همراه محصول را ندارید می‌توانید از هر کابل شارژ با پورت یکسانی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کابل شارژ مناسب

بیشتر مدل‌های کیبورد وایرلس لاجیتک با باتری‌های AA یا AAA کار می‌کنند و قابلیت شارژ ندارند. در صورتی که باتری آن‌ها به پایان رسیده باشد باید قسمت زیر کیبورد را برای قاب قابل جدا شدن که باتری‌ها در آن قسمت قرار گرفته‌اند بررسی کنید و آن‌ها را عوض کنید.

پورت شارژ در کیبورد لاجیتک کجاست؟

پورت شارژ کیبورد لاجیتک کجاست

پورت شارژ کیبورد که می‌تواند پورت تایپ سی یا میکرو USB باشد معمولا در قسمت بالایی و سمت راست کیبورد تعبیه شده‌اند. موقعیت دقیق این پورت بسته به مدل کیبورد متفاوت خواهد بود. می‌توانید محل آن را در دفترچه راهنما محصول یا با سرچ آنلاین مدل کیبورد خود ببینید.

چگونه بفهمم کیبورد شارژ شده‌است؟

در هنگام شارژ کیبورد لاجیتک، چراغ LED وضعیت کیبورد به حالت چشمک زن در خواهد آمد. زمانی که این چراغ به صورت ثابت روشن ماند متوجه می‌شوید که کیبورد به طور کامل شارژ شده‌است. اگر شارژ کیبورد کم باشد بعد از روشن کردن آن این چراغ برای مدت کوتاهی چشمک می‌زند و سپس ثابت می‌شود.

روش دیگر برای بررسی میزان و وضعیت شارژ کیبورد نصب نرم‌افزار Logitech Options+ از اینجا است. اگر کیبورد لاجیتک شما دارای باتری قابل شارژ است به احتمال بالا یکی از کیبوردهای رده بالاتر لاجیتک محسوب می‌شود و قابلیت کار با این نرم‌افزار را دارد.

این نرم‌افزار قابلیت‌های فراوانی را در کیبوردتان در دسترس شما قرار می‌دهد و توصیه به نصب آن برای انجام تنظیمات و تغییرات در دستورات میانبر کیبورد می‌کنیم؛ اما یکی از قابلیت‌های کیبورد نمایش میزان شارژ کیبورد و اعلام کردن کم بودن شارژ کیبورد به شماست.

شما می‌توانید در این برنامه تنظیم کنید تا زمانی که شارژ کیبورد شما به 50%، 20% و 5% رسید به شما پیامی داده شود. برای این کار در نرم‌افزار Logitech Options+ آیکن چرخ دنده بالا و راست صحفه اصلی را بزنید تا به Application Settings بروید و در قسمت Notifications در این صفحه گزینه Low Battery Notification را فعال کنید.

برای افزایش عمر باتری کیبورد خود می‌توانید زمان‌هایی که از کیبورد استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید.

چرا کیبورد لاجیتک من شارژ نمی‌شود

عواملی که ممکن است در فرآیند شارژ کیبورد لاجیتک مشکل به وجود بیاورد آسیب دیده بودن کابل شارژ است، حتی با وجود سالم بودن ظاهری آن. ممکن است مشکل و ایرادی در پورت شارژ کیبورد به وجود آمده باشد.

در صورت امکان پورت شارژ را تمیز کنید و در صورت برطرف نشدن مشکل کیبورد لاجیتک خود را به یکی از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش اسپیرو برای تعمیر بیاورید.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *