در گذشته لاجیتک با ارائه فرمان بازی Logitech G29 و Logitech G920 به ارائه سیستم حرفه‌ای برای شبیه‌سازی مسابقات اتوموبیل‌رانی پرداخت. این فرمان‌های بازی علاوه بر ارائه کنترل‌های بازی هم‌مانند کنترل‌های یک ماشین واقعی مانند فرمان و پدال‌ به شبیه‌سازی حس ماشین و حس سطحی که در حال رانندگی بر آن هستید را نیز شبیه‌سازی می‌کنند.

این فرمان بازی دارای سیستم Dual Force Feedback است که به شبیه‌سازی سطح جاده و واکنش ماشین در بازی با وارد کردن نیرو به فرمان می‌پردازد.

حال فرمان بازی Logitech G923 با ارتقا این سیستم به سیستمی به نام TRUEFORCE به تغییرات در نحوه شبیه‌سازی این سیستم پرداخته است. این سیستم حالا از اطلاعات موتور فیزیک بازی که بازی‌ها برای شبیه‌سازی دقیق واکنش ماشین در بازی تلاش زیادی برای آن کرده‌اند که اطلاعات را 4000 بار در ثانیه پردازش می‌کند استفاده می‌کند.

با فرمان بازی Logitech G923 نه تنها می‌توانید حس کنید که بر روی چه سطحی در حال رانندگی هستید، بلکه این شبیه‌سازی بر اساس حرکت چرخ‌ها در محور کمک فنر کار می‌کند و دقت بسیار بیشتری دارد و حال می‌توانید حس چسبیدن یا لیز خوردن و پرش‌های بسیار ریز در سطح لاستیک را نیز احساس کنید.

همچنین نحوه حرکت فرمان نیز از نو برنامه‌ریزی شده است تا حتی احساس لرزش موتور در دور موتورهای مختلف را نیز در فرمان احساس کنید. در پیچ‌های سریع وزن ماشین تأثیر به سزایی در سنگینی فرمان شما خواهد داشت.

Assetto Corsa Competizione با توجه به قابلیت‌های فرمان بازی Logitech G923 به بروزرسانی مدل لاستیک در بازی پرداخته است و Kunos Simulazioni که یکی از توسعه دهندگان این بازی است اعلام کرده که با این فرمان بازی می‌توانید تفاوت مدل‌های لاستیک قدیمی و جدید در بازی را به دلیل دقت بالای موتورهای متصل به فرمان بازی احساس کنید.

 

TRUEFORCE پتانسیل تغییر دنیای شبیه‌سازی اتوموبیل‌رانی را دارد، همانطور که تلویزیون‌های HD و Full-HD جایگزین تلویزیون‌های عادی شدند. زمانی که بازیکنان این فرمان بازی را امتحان کنند و شروع به بازی با آن کنند، دیگر به قصد برگشت به دستگاه‌های قبلی خود را نخواهند داشت.

این نکته نیز قابل ذکر است که این فرمان بازی با دنده دستی لاجیتک Driving Force Shifter نیز کار می‌کند تا قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را به کاربران ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *