در چند سال اخیر تمرکز تولید کنندگان تجهیزات گیمینگ، خصوصا در زمینه تولید ماوس گیمینگ، ارائه یک ماوس وایرلس با امکانات مناسب و مهم‌تر از همه وزن کم است. امروه گیمرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از ماوس‌های گیمینگ با وزن کمتر از 70 گرم استفاده کنند؛ اما چرا؟ تاثیر استفاده از ماوس گیمینگ سبک وزن در بازی چیست؟

به صورت خلاصه باید بگییم که اگر هر امکانات نرم‌افزاری و قابلیت‌ فیزیکی به شما در بهتر شدنتان در بازی کمک نکرده باشد، این یک مورد این کار را انجام می‌دهد و تاثیر به سزایی نیز دارد!

چرا وزن ماوس گیمینگ اهمیت دارد؟

وزن ماوس گیمینگ بر میزان کنترل و تسلط شما بر ماوس تاثیر می‌گذارد. هرچه وزن ماوس شما بیشتر باشد، حرکت دادن آن با سرعت و دقت بالا سخت‌تر خواهد بود و به این دلیل انجام حرکات دقیق در بازی برای شما دشوار خواهد شد.

تاثیر استفاده از ماوس گیمینگ سبک وزن را می‌توانید به راحتی در بازی‌های FPS سرعت بالا یا MOBA مشاهده کنید. پس اهمیت اصلی استفاده از یک ماوس گیمینگ سبک وزن افزایش کنترل شما نسبت به ماوس و در نتیجه افزایش دقت و سرعت عکس‌العمل شما در بازی است.

شما می‌توانید یک ماوس گیمینگ سبک وزن را سریع‌تر حرکت دهید و دقت بیشتری در تغییر جهت و حرکت خود داشته باشید.

وزن ماوس گیمینگ

مزیت دیگر استفاده از یک ماوس گیمینگ سبک وزن کاهش میزان تنش عضلات دست شما و در نتیجه کاهش میزان خستگی دست و حتی جلوگیری از آسیب دیدن آن در استفاده طولانی مدت است.

عوامل زیادی وجود دارند که در کنار هم باعث جلوگیری از خستگی دست یا آسیب دیدن آن در زمان کار با ماوس می‌شوند؛ عواملی مانند استفاده از ماوس ارگونومیک و طراحی مناسب برای دست، تهیه ماوس با اندازه مناسب دست شما و…

به همین دلیل است که انتخاب و تهیه یک ماوس گیمینگ، خصوصا اگر قصد بازی به صورت رقابتی و جدی را داشته باشید، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که علاوه بر این که ماوس گیمینگ شما باید باعث بهبود عملکردتان در بازی شود، باید از آسیب دیدن دستتان نیز جلوگیری کند.

برای انتخاب ماوس گیمینگ مناسب پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید ماوس گیمینگ را به طور کامل مطالعه نمایید.

بهترین ماوس گیمینگ سبک وزن

در گذشته برای این ماوی ماوس گیمینگی تهیه کنید که وزن کمی داشته باشد، باید یک ماوس سیمدار تهیه می‌کردید؛ اما امروزه و با بالا رفتن اهمیت وزن ماوس برای گیمرها، تولید کنندگان این تجهیزات نیز تلاش برای ارائه ماوس گیمینگ وایرلس بدون لگ و با وزن کم دارند.

در ادامه با بهترین نمونه‌های ماوس گیمینگ با وزن کم از برند لاجیتک آشنا می‌شویم.

لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT

این ماوس یکی از حرفه‌ای‌ترین ماوس‌های گیمینگ لاجیتک به حساب می‌آید. این ماوس از سری PRO لاجیتک است که به کمک تیم گیمر لاجیتک طراحی شده است و قابلیت‌های مد نظر آن‌ها را دارد و مدل SUPERLIGHT است که هدف آن داشتن وزن کم است.

وزن این ماوس گیمینگ وایرلس که اندازه متوسطی دارد تنها 63 گرم است. برای مقایسه، نسخه عادی این ماوس 80 گرم و ماوس لاجیتک M350 که یک ماوس مینیمالیست و بسیار کوچک وایرلس است 100 گرم وزن دارد.

لاجیتک G305 LIGHTSPEED

درست است که G PRO SUPERLIGHT بهترین ماوس گیمینگ سبک وزن لاجیتک محسوب می‌شود؛ اما قیمت بالایی هم دارد. اگر قصد دارید تا یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای و وایرلس با امکانات و قابلیت‌های مناسب را تهیه کنید، اما هزینه زیادی برای آن ندهید، ماوس لاجیتک G305 LIGHTSPEED را پیشنهاد می‌کنیم.

طراحی G305 برگرفته از ماوس G PRO نسل قبلی است و درست مانند Apple که با ارائه سری SE خود با طراحی قدیمی قصد ارائه دستگاه‌های ارزان قیمت اما مناسب را داشت؛ G305 LIGHTSPEED نیز به همین شکل است.

وزن این ماوس 99 گرم است، اما در ویدئو زیر با ترفندهایی آشنا می‌شوید که می‌توانید وزن این ماوس وایرلس را تا 65 گرم کاهش دهید!

لاجیتک G203

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای ماوس گیمینگ خود کنید و با استفاده از یک ماوس سیمدار هم مشکلی ندارید، بهترین گزینه ماوس لاجیتک G203 با تنها 85 گرم وزن است.

سنسور اپتیکال این ماوس رزولوشن و دقت ماوس‌های بالا را ندارد؛ اما DPI آن در بازی 200 تا 8000 به هر مقداری که بخواهید از طریق نرم‌افزار Logitech G HUB قابل تنظیم است. همچنین این ماوس دارای نورپردازی RGB قابل تنظیم نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *