همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نسخه جدید و باریک PS5 به نام PS5 Slim 3 سال بعد از معرفی PS5، رونمایی شد و این کنسول از ماه دیگر به بازار خواهد آمد. در این مطلب به معرفی PS5 Slim خواهیم پرداخت.

ارائه مدل بروزرسانی شده از نظر طراحی در تمام نسل‌های PlayStation اتفاق افتاده است و با ابعاد عجیب و غریب بزرگ کنسول PS5، ارائه این کنسول ضروری به نظر می‌رسید.

کنسول PS5 Slim به صورت کامل جایگزین PS5 خواهد شد و در ماه نوامبر میلادی، یعنی حدود 1 ماه دیگر، به بازار عرضه خواهد شد؛ تاریخ دقیق عرضه PS5 Slim مشخص نیست.

تفاوت PS5 و PS5 Slim

تفاوت PS5 و PS5 Slim

تفاوت PS5 Slim و PS5 به صورت خلاصه: PS5 Slim مقدار 30 درصد حجمی از PS5 کوچکتر است و وزن آن بسته به مدلی که تهیه می‌کنید 18 یا 24 درصد کاهش خواهد یافت، از نظر سخت‌افزاری تفاوت خاصی بین PS5 و PS5 Slim دیده نمی‌شود، مگر افزایش حافظه ارزان‌ترین مدل از 825GB به 1TB، ورودی دیسک نوری به صورت ماژولار به کنسول متصل می‌شود و قابل جدا شدن است و شما می‌توانید کنسول دیجیتال خود را تبدیل به دیسک خود کنید؛ و در نهایت PS5 Slim که به همراه ورودی دیسک نوری خواهد بود با قیمت جهانی $499، PS5 Slim Digital با قیمت $449 و دیسک نوری Blu-Ray به صورت جداگانه با قیمت جهانی $79 از ماه آینده قابل تهیه خواهد بود.

حال به توضیح درباره هر یک از موارد بالا به صورت جداگانه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور برای PS5

معرفی PS5 Slim : قیمت

از نظر قیمتی انتظار می‌رفت تا با ارائه PS5 Slim شاهد کاهس قیمت این کنسول باشیم، اما قیمت این کنسول به صورت ثابت و $499.99 دلار جهانی باقی خواهد ماند. البته این قیمت نسخه دیسک خود کنسول است و اگر از دیسک استفاده نمی‌کنید و قصد تهیه نسخه دیجیتال این کنسول را دارید، قیمت جهانی آن $449 خواهد بود.

اما برخلاف انتظار اگر نسخه دیجیتال را تهیه کنید به این معنا نیست که نمی‌توانید از دیسک‌های بازی استفاده کنید. بلکه قسمت ورودی دیسک در PS5 Slim به صورت ماژولار و قابل جدا شدن است. به این معنا که شما می‌توانید با تهیه ورودی دیسک Ultra-HD Blu-Ray با قیمت جهانی $79 کنسول دیجیتال خود را به نمونه دیسک خود تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت PS5 Standard و Digital

معرفی PS5 Slim : طراحی

به گفته شرکت سونی، PS5 Slim از نظر حجمی 30 درصد کوچکتر از PS5 است و بسته به مدل تهیه شده (استاندارد/ دیجیتال) 18 یا 24 درصد، وزن کمتری نیز دارد.

همچنین کاره‌های این کنسول را 4 پنل بدنه تشکیل می‌دهند، در حالی که PS5 تنها دو پنل داشت. پنل‌های بالایی براق و پنل‌های پاینی دارای پوشش مات خواهند بود.

همچنین پنل سمت راست و پایین PS5 Slim قابل جدا شدن است و دیسک نوری ماژولار از این قیمت به کنسول متصل خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید در مطلب پیش بینی مشخصات و قابلیت های PS5 اسلیم گفتیم که یک دلیل برای ارائه چنین کنسولی، علاوه بر گرم کردن دوباره بازار، کاهش هزینه‌های تولید دستگاه است.

این کار معمولا با کوچکتر شدن دستگاه و نیاز به مواد اولیه کمتر انجام می‌شد، اما حالا با ماژولار شدن ورودی دیسک نوری، عملا سونی تنها یک کنسول تولید می‌کند و نه دو کنسول متفاوت.

در گذشته باید یک مدل Standard و یک مدل Digital از PS5 تولید می‌شد. اما حالا تنها یک مدل Digital از کنسول PS5 Slim تولید می‌شود و مدل Standard همان مدل Digital به همراه ماژول ورودی Blu-Ray است.

معرفی Ps5 Slim

معرفی PS5 Slim : مشخصات

به غیر از اندازه جدید کوچکتر شده کنسول و قابلیت نصب و جدا کردن ورودی دیسک نوری، مشخصات PS5 Slim تقریبا یا PS5 یکسان است. این یعنی همان کارت گرافیک RDNA 2 و پشتیبانی از Tempest 3D Audio و Dolby Atmos.

البته یک تفاوت و تغییر در PS5 Slim نبست به PS5، افزایش میزان حافظه دستگاه در نمونه پایه از 825GB به 1TB است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *